Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
nikilover schreef:Romy1234 schreef:Als je paard fit is en niks tekort komt, waarom zou je dan een supplement bijvoeren?
Misschien ben ik daar te nuchter voor hoor maar zag vandaag op Facebook voorbij komen dat het redelijk nutteloos is om supplementen bij te voeren maar nou weet ik niet meer waar dat nou van was.
Ik denk dat je paard aan goede kwaliteit ruwvoer en een brok/muesli met vitamines echt voldoende heeft.
Die van mij krijgt enkel voor haar artrose een supplement en in de winter als ik merk dat ze het nodig heeft geef ik haar wel eens een vitaminespuit waar ze meteen baat van heeft.
Omdat ik niet pas op het laatste moment, als hij het al zwaar heeft, hiermee wil beginnen.
Ik wil het als soort onderhoud gaan voeren, vandaar niet de vitamine stoten of iets dergelijks.
Hij krijgt 4 handjes biks op een dag ( dat is nou eenmaal wat er gevoerd wordt op stal en vanwege weinig werk wil ik hem absoluut niet op teveel hebben )
En ik had ergens gelezen dat een paard dat minder dan 2.5 kg krachtvoer op een dag krijgt al vitaminen en mineralen tekort gaat komen.
Daarom zou ik in de avond supplementen bij willen voeren die hem ondersteunen tijdens het ouder worden en alles aanvult wat hij nodig heeft.
Ik wil het topic verder niet verpesten, zal er anders een apart topic over aanmaken als ik er bij de epplejeck niet uit kom morgen.
Ik zie wel hele leuke en fitte paarden voorbij komen zeg !
Eight schreef:Hoe oud is de jouwe Esther? Ziet er tevreden uit, lief gezicht
Die heeft nog tot lang gewerkt mandarijn! Ziet er wel heel goed uit voor die leeftijd
Mijn omaatje is echt een beer, heerlijk genoten van een buitenrit gisteren
[ [url=m/QcRaCg.jpg]Afbeelding[/url] ]