Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:32

Welkom

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 15:54

Welkom. En.heerlijk om je hobby te kunnen delen. En dat ze het misschien wel mag leren van jouw topper

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:45

Welkom! Wat leuk zeg :).

@romy, hoe gaat het met je?

Iemand is gek op de veulens hier in de buurt :')

Afbeelding

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 16:50

Romy heel veel sterkte

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 21:59

Welkom Kaatje!

Ahh veulentjes zijn ook heel leuk Es_ther!

Hoe is het Romy? Doe je een beetje rustig aan? :(:)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 09:16

Owwwwww Romy, wat verschrikkelijk !!!!! lees het nu pas.
Hoe snel kan het opeens gaan zeg......
Heel veel sterkte en hou je taai!!!!

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 11:35

Jeetje Romy heel veel stekte met het verlies koliek is zo klote. In februari mijn merrie laten inslapen ook in shock vanwege koliek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 12:09

Het gaat... kan er gelukkig goed over praten met veel mensen maar het gemis blijft, alsof iemand elke keer keihard mijn hart in stukjes aan het trappen is.
Maar ik heb het nu even weggestopt aangezien de rest ook doorgaat en ik voor de kids moet zorgen, het komt nog wel...
Van de week spreek ik met mijn vriendin af die haar paard vorige week heeft moeten laten inslapen dus dat zal wel even heftig worden denk ik.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:51

Romy, misschien wordt het heftig, en wellicht lucht het ontzettend op!!!!! Samen potje janken, elkaar vertellen hoe het was, en daarna samen de leuke momenten ophalen en lachen om jullie lieve paardjes.
Veel van je af praten is goed,pffff
Jezus, moet er niet aan denken zeg..... leef zó met je mee.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 13:54

Wat ElCamino zegt inderdaad!
Probeer ook de mooie momenten samen terug te halen.

En je mag hier ook altijd je verhaal kwijt :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 14:25

Vind ik heel lief van jullie!
Gisteren ook een uur lang met mijn zusje aan de telefoon gezeten, zij heeft des ook een hele tijd samen met mij gereden en we hebben alle mooie herinneringen opgehaald, ook van onze vorige pony die begin dit jaar overleden is.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:21

Gadverdamme, ik heb gewoon gisteren een tijd EXTRA met Tjieks zitten knuffelen..... denk je alles onder controle te hebben met je oudje, doe je zoveel moeite.... kot die K*TKOLIEK om de hoek zetten.... zo machteloos.....ik moest echt aan je denken Romy....

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:25

ElCamino schreef:
Gadverdamme, ik heb gewoon gisteren een tijd EXTRA met Tjieks zitten knuffelen..... denk je alles onder controle te hebben met je oudje, doe je zoveel moeite.... kot die K*TKOLIEK om de hoek zetten.... zo machteloos.....ik moest echt aan je denken Romy....

Ik had van het weekend precies dezelfde behoefte: extra knuffelen. :knuffel: Jammer genoeg had Lotje daar geen behoefte aan, want er was gras :').
Ik denk ook sinds je nieuws elke dag aan je Romy. Ik weet dat er meerdere paarden in dit topic ons al hebben verlaten, maar bij jou blijft het toch extra hard steken. Misschien omdat onze pony's zo relatable zijn? Of omdat je juist zo'n leuke dag had van tevoren. Geen idee. Maar nogmaals heel veel knuffels en sterkte gewenst! :(:)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 09:28

ElCamino schreef:

Ah :(:).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:53

Hier ook zulke fluffy oortjes.....
Afbeelding

En lekker in de paddock chillen....en het is een hoofd van een ander onder mijn paard.... :') als je gauw kijkt denk je huh???
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:09

Er groeit een paard uit jouw paard!

Ook al zo heerlijk fluffy. Mona is nu zo zacht, heerlijk <3 . Als mn vriend mee is dan zit ie haar eerst een uur te aaien, omdat ze zo zacht is :') .

Afbeelding
Geen oudje, maar ook een heerlijke pluis en harig. Mona is alleen knuffelig wanneer het haar uitkomt, Veerle wil altijd knuffelen. Ben echt zo blij met haar <3 . Ik ben 27 en heb mn eerste verzorg Shet :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:13

ElCamino gefeliciteerd met je verjaardag!

Branco is ook zo fluffy. Heb hem wel dit weekend de dikkere deken op gedaan. Vond het zo koud ineens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:47

Gefeliciteerd el camino!

En wat lief dat jullie aan mij denken, zijn inderdaad al meerdere paardjes overleden van dit topic. Misschien is het omdat ik ts ben?
Ik kan het iig erg waarderen en hoop dat je jullie oudjes extra veel knuffelen, vergeet vooral niet van de momenten te genieten, je weet helaas nooit wanneer het (zomaar) in ene over kan zijn :(
Gisteren haar kast uitgepakt, had hem net vorige week ingepakt verdorie.
Ze is gisteren opgehaald, ook zo bizar, in mijn hoofd had ik het gevoel dat ze rond 2 uur opgehaald zou worden, ik app mijn stalgenootje of ze mij op de hoogte wil houden of ze opgehaald is zodat ik dan kan kijken wanneer ik naar stal kon, aangezien ik het niet kon verdragen haar onder een zeiltje te zien liggen.
Staleigenaar heeft wel een plekje achteraf daarvoor maar als je aan komt rijden kan je haar wel zien liggen deels.
Appt ze mij om 13.45 uur dat des opgehaald werd, hoe bizar?
Met tranen in de ogen en een auto vol spullen (wat heb je toch veel spul voor zo een paard) die naar haar roken naar huis gereden, snel in de schuur gezet waar ik nu nog liever even niet kom.
Mijn jas moet eigenlijk nodig in de was maar ook dat wil ik nog niet, ruikt nog helemaal naar haar.

Afgelopen weekend heb ik deze tekst op Facebook gezet met wel 65 foto’s van haar erbij:

Lieve, knappe merrie ❤️
Ontelbaar mooie momenten heb je mij gegeven, in de ruim 19 jaar dat je bij mij was.
Ik wist dat het moment ooit zou komen om je te laten gaan, je hebt helaas niet het eeuwige leven, maar nu is mijn hart gebroken, in tienduizend stukjes, tranen in mijn ogen, het gemis, wat moet ik toch zonder jou
Afgelopen week heb jij mij nog een speciaal cadeau gegeven, ons moment samen op buitenrit, ondanks de regen waren we zo aan het genieten die herinnering koester ik.
En zo de volgende dag werd ik gebeld, je was niet jezelf en dat klopte, vermoedelijk een verstopping in je maag, je situatie was niet uitzichtloos, er was hoop dus heb ik alles gedaan wat ik kon, de hele dag bij je gebleven, ik weet niet hoevaak de dierenarts wel niet gekomen is. En toen snachts werd ik weer gebeld, het ging niet goed Alsof je op mij gewacht had, in mijn armen overleden nog voor de dierenarts je uit je lijden kon verlossen.

En nu zit ik hier, ik slaap niet, kan alleen maar huilen en mis je zo
Meisje, lieve taaie bitch van mij, ik hou zoveel van jou ❤️
Ik kon niet kiezen welke foto het mooist was dus ik heb ze er allemaal maar opgezet, elk moment met jou was mooi
Het gaat je goed daarboven, samen met [***], en met Ozzy! Dat je maar heel veel vers gras en suikers eet waar je hier niet meer mocht.
Love you knapperd ❤️❤️❤️

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:54

Mooie tekst <3 !

Wat een boel herinneringen heb je aan haar dan, en ik geloof dat je veel spulletjes hebt dan.

Ik vond jullie foto's altijd zo leuk samen, leuke berichten.
En je kletste veel mee, daardoor 'ken' je elkaar ook denk ik.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:01

Jeetje 19 jaar ook samen geweest. Dat is behoorlijk wat, jullie hebben ongetwijfeld veel meegemaakt samen.

En inderdaad een hele goede ‘tip’ die we hopelijk allemaal al een beetje toepassen is genieten van elke dag die je samen hebt. Sinds mijn oudje met pensioen is gegaan en nu ook ouder wordt ben ik me dat ook echt meer gaan realiseren. Mensen vragen soms of ik het rijden met hem niet mis. Ja natuurlijk als ik er aan denk, maar ik koester echt elke seconde dat we samen zijn. Of dat nou in de wei, op de poetsplaats of onder het zadel is. Genieten van elke seconde en het waarderen <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:03

Queelens schreef:
Jeetje 19 jaar ook samen geweest. Dat is behoorlijk wat, jullie hebben ongetwijfeld veel meegemaakt samen.

En inderdaad een hele goede ‘tip’ die we hopelijk allemaal al een beetje toepassen is genieten van elke dag die je samen hebt. Sinds mijn oudje met pensioen is gegaan en nu ook ouder wordt ben ik me dat ook echt meer gaan realiseren. Mensen vragen soms of ik het rijden met hem niet mis. Ja natuurlijk als ik er aan denk, maar ik koester echt elke seconde dat we samen zijn. Of dat nou in de wei, op de poetsplaats of onder het zadel is. Genieten van elke seconde en het waarderen <3

Zeker!
En ik kan ook heerlijk genieten als ze staan te eten samen, of te slapen of wanneer mijn vriend met ze knuffelt.

Afbeelding
Bijvoorbeeld hierom. Heb toen zo hard gelachen :') . Ik ben vervangen denk ik...

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 13:08

Zo die heeft een lekkere dikke staart trouwens! Leuk dat je vriend er zo mee begaan is haha. En inderdaad ik kan -als het een beetje mooi weer is- uren in de wei bij ze zitten. Heerlijk vind ik dat kijken naar tevreden paarden die veelal aan het eten zijn := ik ga ook gerust bij mijn paard in de wei of in de stal zitten haha. Mensen zullen soms wel niet denken haha :P

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:07

Hier ook, sinds zijn Sidewinder rijd ik niet meer, maar ben nog net zolang bezig op stal met hem....
en hoe hij het knuffelen en poetsen ook haatte vroeger, nu geniet hij ervan....
En gelukkig mag ik andere dieren lenen voor het rijden, maar hij komt altijd eerst aan de beurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:33

Wauw Esther wat een mooie dikke staart, lijkt giga veel op het paard van mijn vriendin die ze vorige week in heeft moeten laten slapen :(
Ook zo een dikke staart, en giga mooie lange manen, echt zo een sprookjespaard was dat

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 21:42

Wat een mooie tekst Romy. Koester de mooie herinneringen!

Mooie volle staart zeg Es_ther! Heerlijk haha