Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dieseltje schreef:Wat voeren jullie naast de SP ivm eiwitten, vitaminen en minerealen?
Ik ben het nog aan het opbouwen, hij krijgt nu 1 kg droog over 2 voerbeurten, eet heel slecht hooi. Wel nog 6 uur weidegang per dag.
Hij krijgt olie en magnesium als toevoeging.
Maris schreef:Is de weidegang nu niet alleen al genoeg voor de eiwitten ?
Maris schreef:Ja klopt wel.
Sp is een super ruwvoervervanger maar zeker niet hoog in vit en mineralen en eiwitten. Maar mijn paard kwam altijd in deze tijd op de wei erg bij in zijn bovenlijn, zeer waarschijnlijk door de extra eiwitten op de wei. Dan zag ik echt in twee weken al verschil.
Je kan natuurlijk ook gewoon wat gastro + en lucerne blijven geven naast ook nog sp. Ik voerde altijd grasmix door de sp heen ( had ook lucerne kunnen zijn voor extra eiwitten, alleen mijn paard kon lucerne niet goed verdragen ). Zo had hij toch nog wat meer "echt ruwvoer" + hij deed langer over het opeten van zijn sp + grasmix slobber.
Wipher schreef:Jup, de wei wordt elke dag helemaal leeg geschept. Verder probeer ik z'n weerstand te verhogen aangezien de andere paarden uit de kudde er geen last van hebben. Dus zo nu en dan een immu boost kuur van Phytonics. En dus de Esparcette had ik goede hoop op maar werkte bij ons niet, sinds een week is de zak op en heb geen nieuwe meer gekocht.Ik vind hem er niet heel slecht uitzien nee. Wel een oudje, dat vertekent altijd wat natuurlijk.
Wat doe je verder nog om die bloedwormen tegen te gaan? Kunnen die een blijvende schade veroorzaken aan het verteringssysteem?
Haal je de mest bv dagelijks uit de wei?
Cerilene_ schreef:Het is hier al 100 keer voorbij gekomen, maar nu vind ik het weer niet. Mijn merrie vindt haar seniores priores steeds minder lekker. Hoe heet ook weer dat voer wat vergelijkbaar is, maar wat ze vaak lekkerder vinden? Volgens mij was het van masters?
Mizora schreef:Cerilene_ schreef:Het is hier al 100 keer voorbij gekomen, maar nu vind ik het weer niet. Mijn merrie vindt haar seniores priores steeds minder lekker. Hoe heet ook weer dat voer wat vergelijkbaar is, maar wat ze vaak lekkerder vinden? Volgens mij was het van masters?
Masters senior is inderdaad ook een goed compleetvoer.