Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Maris schreef:1 kg sp vervangt 1,5 kg hooi aan energiewaarde. Een shet van zeg 200 kilo, hoeveel hooi eet die normaal ? 4 kilo ? 4 kilo hooi zou zijn die 2,7 kg SP ongeveer.
Maar behalve niet veel vit en min zitten er ook erg weinig eiwitten in SP helaas. En zeker omdat je verteld dat de shet op gras ( = eiwitten ) in gewicht toeneemt, zou ik het daarin zoeken. Een tekort aan eiwit.
Ik weet dat stallen waar ze meer/ veel oudere paarden hebben dan ook naast de SP b.v. pavo 18+ geven. Daarin zitten behalve extra vit en min ook extra eiwitten
kvulden schreef:Ik heb een shetlander van 100cm en 29jaar. Ze is echt veel te mager. Ze is bijna een lopend skelet. Ze is nog erg vrolijk en levens lustig. Dus wil toch graag wat kilo's erbij. Ze heeft geen kiezen meer er maakt alleen proppen van het hooi. Ik voer haar seniores van Subli. Wat zouden jullie adviseren om te geven? Straks kan ze wel weer op haar kleine weitje en dan knapt ze vaak wel weer op, maar nu is ze wel heel erg mager. Ik voer haar al steeds wat meer, maar het lijkt niet echt effectief