Hij gaat goed vooruit, en zijn vieze kreupelheid lijkt echt goed te gaan nu. Afgelopen weken 2 x per week een stuk gewandeld met hem.
Gisteren dacht ik even wat simpel stapwerk aan de dubbele lange lijnen te doen. Droog mennen eigenlijk vooral, rondje door de bak, wat links rechts en weer klaar.
Gewoon schoftje van het tuig, hoofdstel en leidsels, verder geen gedoe, geen peesbeschermers, toch alleen even wat stappen met die ouwe.
Dat was mijn idee.
NIET zijn idee.
Mafklapper,
Vanaf dat ik het tuig erop had stond hij al klaar voor de start. Hem zelfs twee keer terug achteruit laten stappen omdat hij al weg was voor mijn commando.
In de bak ook heel erg eraan, hoof tempo.
Goed, dan ga ik wel even richting middenpositie ipv erachter, loop dan maar een rondje om mij heen.
Mafketel von dat wel het signaal om te laten zien dat hij ook nog kan draven op een cirkel van 5 meter, en eigenlijk galop ook nog wel. Enorm zitttend, op zijn achterhand, voor heel mooi van de grond...
Idioot. Wel wat stijf, maar niet eens heel erg. Dan zo willen werken op zijn leeftijd.
Was niet de bedoeling natuurlijk, dus ik heb het -lachend en wel- afgekapt.
Nog een kort rondje de andere kant om, en dan klaar dacht ik.
NIET zijn idee...
Ook op de andere kant laat je nog even met je ouwe lijf zien wat je kan, en als dat dan dus niet mag van je baas dan gooi je er nog even een fikse halszwaai uit, met weggedraaid oog en maaiend voorbeen, gevolgd door een bok.
Om daarna twee geweldige passen verzameld galop, ook weer heel mooi zittend, te laten zien. Om daarna rustig verder te stappen alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Het is en blijft een Lusitano

Ik moest echt heel erg lachen om hem gisteren. Hij geeft al een poosje aan dat hij eigenlijk weer aan het werk wil, ook enorm op mij gericht weer. Maar dit had ik niet helemaal verwacht.
Ik ben maar niet te lang door gegaan, Tweet is altijd een behoorlijk hete geweest in het werk, en ik zag dat hij alleen maar drukker zou gaan worden nu. Das allemaal prima, maar we zijn nog niet helemaal klaar met het herstel van zijn blessure, dus nu nog ff niet...
Terug naar stal gestapt vanuit de bak, nu achter positie (droog mennen) laat hij verdorie zowat een passage zien richting stal.
Dat beest is maf. Ik ben stapelgek op hem, maar hij is wel maf.
Stalgenoot die vrij nieuw is, en hem ook nooit echt in het werk gezien heeft: "Zo, die heeft er wel zin in, of niet dan???"
Maf dier.
Als hij zo goed blijft gaan, ook als hij volledig van de pijnstillers af is, zal ik hem weer eens wat vaker oppakken in het werk aan de hand. Ik denk niet dat hij ooit nog echt onder het zadel of voor de kar komt, maar zoals hij zich de laatste weken laat zien durf ik het niet eens 100% uit te sluiten.