Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Galja schreef:Tis gewoon een super sterk paard en dat maakt het ook zo lastig…
Galja schreef:Kan je nagaan hoe hij er in z’n gloriedagen uit zag….
Die smoezelige vacht is van de schimmel die hij heeft gehad, z’n weerstand is ook 0.
Zonnetje81 schreef:Ik schrik echt heel erg van die foto. Zo blijft er geen een paard bij mij in de wei staan. Een paard wat je aan niemand kan tonen en waar iedereen de dierenbescherming voor zou bellen. Zo kan je de winter toch niet in gaan??
Hard maar ik vind het egoïstisch.
En veel inslaap verhalen zijn spookverhalen. Ze worden eerst verdoofd. Ik heb het op de kliniek laten doen met een speciale box en dat ging mega vredig. Het is ons menselijke brein wat van alles in vult. Als ze verdoofd zijn kunnen ze niet vechten. Dus ik snap niet zo goed waar dat allemaal vandaan komt.
pmarena schreef:De winter is nog ver. Ik zou er ook geen winter mee in gaan en zou het 100% begrijpen als je dit niet verder af wilt laten takelen. Maar als dier nog oprecht vrolijk mee doet en okee is tussen de oortjes.... snap ik ook wel dat je denkt van hee zolang die lekker mee doet en graast laat ik het nog maar even zo. Dan zien we tegen eind van het weideseizoen of bij het eerste teken van verdere verslechtering wel weer verder
gillian schreef:Valt zijn conditie nog op te peppen met evt supplementen en extra voer? Of krijgt ie dat niet weg?
Beestje is wel echt extreem mager nu..
Als hetgeen wat hij nu te eten krijgt al de top is, zou ik eerlijk gezegd toch denken aan afscheid nemen.
Zonnetje81 schreef:Ik schrik echt heel erg van die foto. Zo blijft er geen een paard bij mij in de wei staan. Een paard wat je aan niemand kan tonen en waar iedereen de dierenbescherming voor zou bellen. Zo kan je de winter toch niet in gaan??
Hard maar ik vind het egoïstisch.
En veel inslaap verhalen zijn spookverhalen. Ze worden eerst verdoofd. Ik heb het op de kliniek laten doen met een speciale box en dat ging mega vredig. Het is ons menselijke brein wat van alles in vult. Als ze verdoofd zijn kunnen ze niet vechten. Dus ik snap niet zo goed waar dat allemaal vandaan komt.
Galja schreef:Qua voeding kan ik niet heel veel meer doen. Hij gaat ook echt niet meer beter worden wat ik er ook in ga stoppen. Daar zijn we al te lang voor onderweg…
Galja schreef:* negeert even de rode letters..
Op dit moment zo in dubio over 1 van onze ouwetjes![]()
Ruin, 24 jaar. 2 jaar geleden gaan dokteren omdat hij begon af te vallen.
Nog een topic geopend ([AOW] Wat zien we over het hoofd? Oud paard blijft afvallen…) voor tips en trucs.
Nu een aantal maanden verder sinds de laatste update in dat topic en z’n einde zit er echt wel aan te komen![]()
Hij is inmiddels broodmager, heeft een schimmelinfectie gehad dus lijkt op een half kaalgeplukte kip.
Afgelopen dinsdag slokdarmverstopping wat hij overigens zelf had opgelost voordat er dierenarts kwam. Heel veel slijm, kwijlen, onrustig…
Gras eten gaat goed goed, z’n “senioren slobber prutje” (ook waterig) gaat moeizaam. Ik denk dat z’n slokdarm het aan het opgeven is.
Hij is opgewekt, alert, en heeft echt wel honger ( is ook altijd een echte Bourgondiër geweest) maar dus moeite met eten.
Als ik heel realistisch nadenk weet ik dat het eerlijker is om hem te laten gaan.
Ben als de dood dat hij een keer staat te stikken als we er niet bij zijn of dat we hem op een onmogelijke plek in de wei “vinden”
Maar als ik dan aankom op stal en hij kijkt nog zo helder en blij ga ik weer twijfelen wat “goed” is![]()
We wisten dat hij niet meer beter zou worden, en ik kan ook niks bedenken wat we nog kunnen doen om het hem comfortabeler te maken.
Maar poeh, echt die ene knoop doorhakken en een datum prikken valt zo ongelooflijk zwaar
Galja schreef:pmarena schreef:De winter is nog ver. Ik zou er ook geen winter mee in gaan en zou het 100% begrijpen als je dit niet verder af wilt laten takelen. Maar als dier nog oprecht vrolijk mee doet en okee is tussen de oortjes.... snap ik ook wel dat je denkt van hee zolang die lekker mee doet en graast laat ik het nog maar even zo. Dan zien we tegen eind van het weideseizoen of bij het eerste teken van verdere verslechtering wel weer verder
Dit is precies hoe ik er nu is sta…. De winter zo ingaan gaat sowieso niet.
Ik wil hem niet verder laten aftakelen maar ook niet te vroeg de stekker eruit trekken juist omdat hij nog zo goed mee doet.
pmarena schreef:Goh, ik vind het toch wel raar hoor, als het dier verder zo goed is..... waarom neemt die geen voeding op