Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:35

Die van mij was vervelend vandaag :').
Ik heb een tijdje een verzorgster gehad en bij haar hoefde ze niet te werken. "Wijken" was gewoon schuin opzij, en sprong in galop ho maar enzo.
Bij mij moet ze wel werken, maar dat vond ze niet zo grappig :').

Ze is helemaal in orde, ze heeft paar weken terug haar apk gehad :).

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:35

Naar mij luistert hij gelukkig nog steeds prima.... zn weigegenoten en stalgenootjes daarintegen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 20:54

EmptyWords schreef:
Naar mij luistert hij gelukkig nog steeds prima.... zn weigegenoten en stalgenootjes daarintegen :')

Heerlijk he :').

M_nouska

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:16

Toen ik mijn "oudje" vandaag longeerde hoorde ik continue een soort knikjes/knakjes, hetzelfde geluid wanneer mensen hun vingers knakken.
Is dit atrose? Wat heeft dit te betekenen?

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 21:45

Voordat ik het vergeet, wil ik jullie allemaal fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar wensen! :)
En daar hoort natuurlijk een leuke/grappige knutsel bij :D

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:12

Jij ook :)!

@M_nouska, zou kunnen, kan misschien ook wat komen door de kou? Een check bij de da kan nooit kwaad :)?

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 12:11

Nandos schreef:
Hee super! Gefeliciteerd *\o/*
Op naar de volgende wedstrijd?

Dank je wel :D
Ja lekker door trainen 18 jan is er weer wedstrijd op de manege.
Dus dan doe ik denk weer mee....

M-nouska. de mijne heeft dat ook. volgens de arts kon het geen kwaad, heeft hij al bijna zijn hele leven vnl in de winter, maar nog steeds geen artrose klachten( nb ik geef wel al 5 jaar Artrose gelatinaat preventief)

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:27

Leuk! Hou ons maar op de hoogte realmagic!

Mijn paardje heeft ook een knak in haar achterbeen. Volgens mijn DA heeft het met de gewrichtsvloeistof te maken, dat staat los van artrose. Mijn paardje heeft wel lichte artrose klachten in haar voorbenen (knieën) maar hier geef ik Glucosamine voor. Dat verminderd de knak in het achterbeen trouwens niet. Ik merk op dat het vooral voorkomt op zachtere ondergrond dat ik de knak hoor en als ze een tijdje heeft stil gestaan. In de wei bijv. knakt het en zodra ik op de landweg loop is dit verdwenen.. Als ze even is warm gelopen hoor ik ook niets meer. Je kan altijd even je dierenarts bellen voor informatie, dat zou niets mogen kosten :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:32

Afbeelding
Ook namens ons :)

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:24

Het valt mij op dat de laatste tijd mijn fries regelmatig door zijn achterbeen heen zakt..ik vraag me af of dat komt door het uitglijden omdat het nat is of dat het iets anders is. In de bak doet hij dat niet namelijk. Alleen als we aan het buiten rijden zijn, maar dan is hij ook alerter en schrikkerig.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 12:14

BWendyB schreef:
Het valt mij op dat de laatste tijd mijn fries regelmatig door zijn achterbeen heen zakt..ik vraag me af of dat komt door het uitglijden omdat het nat is of dat het iets anders is. In de bak doet hij dat niet namelijk. Alleen als we aan het buiten rijden zijn, maar dan is hij ook alerter en schrikkerig.

Misschien idd omdat de grond buiten onregelmatiger is dan in de bak (glad, ongelijk, steentjes etc). Heeft hij artrose? Struikelen etc kan daar namelijk een symptoom van zijn. Misschien vraagt het nu wat meer inspanning van hem door de zachte onregelmatige grond.

Wat heeft iedereen leuke kerstfotos zeg! Denk dat ik vandaag ook maar even wat kerstmutsen ga halen :D

BWendyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:13

Hij heeft geen artrose. Tenminste niet dat ik weet. Ik houd het voorlopig in de gaten :)

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 16:36

Hmmmm lekker kerstritje
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 17:19

Hercule en ik zijn inmiddels weer vriendjes *D , mijn 21 jarige die dit jaar 22 wordt. Maar wat was ik boos op hem. MOpper de mopper de mopper die dag.
Hij kwam van de week niet, toen ik hem riep om mee te gaan naar de wei, waar zijn hooi ligt te wachten, dus met Polie alleen naar de wei gelopen :Y) . Ik dacht je bekijkt het maar ~~}> .
Polie vond het niet fijn zonder vriend naar de wei. Mijn man stond Hercule bij het hek op te wachten en riep hem alsmaar. Hij ging zo uit zijn plaat toen hij ontdekte dat ik vertrokken was met zijn vrouw := . Maar hij rende alsmaar naar de punt van de tuin en niet naar het hek waar mijn man met zijn halster stond. :? sufferd, hoe zo heeft een paard veel verstand?
Toen ik terug kwam ben ik bij het hek gaan staan totdat hij kwam. Verdorie hij leek wel weer hengst, zo fel.
Alleen zijn laatste beetje respect voor mij voorkwam dat ik hem kon houden en dat hij braaf bij me bleef. Dus met een paard in de piaff (hoezo kan een merens niet piaferen?) liep ik met kloppend hart, naar de wei waar onze keukenmeid stond te gillen. Pffff missie volbracht :)) .
Enfin eind goed al goed. Briesend ik naar huis, ik was zo boos op het varken. MAAR de rest van de week had ik wel een super gehoorzaam paardje :)) . Een keer roepen, met Polie weglopen en gelijk staat hij braaf te wachten om mee te gaan. Ik heb hem dus maar weer in genade aangenomen <3 .

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 21:18

Haha zo te zien voelde hij zich even weer een hele jonge god! Vind het altijd wel wat hebben die uitbarstingen, toont wat karakter :D :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 23:48

Nandos schreef:
Haha zo te zien voelde hij zich even weer een hele jonge god! Vind het altijd wel wat hebben die uitbarstingen, toont wat karakter :D :D
Die merens hier hebben ook vaak die uitbarsting als we ze thuis brengen vanaf de wei. Zo ook vandaag. Manlief was erbij dus hij voorop met Hercule. Ik met de Benjamin Polie er achter aan. De merrie loopt normaal voorop als we buiten rijden, dus die was het er niet mee eens. Dus toen we de paarden los lieten thuis zodat ze naar achteren konden waar het hooi lag en waar ik dan het eten breng, ging ze toch uit haar plaat. Tja onze Adonis kon niet achterblijven en wouw wat een merens geweld. _O- Manlief en ik lagen helemaal dubbel, want ze zitten helemaal onder de modder en dan zo bokken en galopperen, alsmaar heen en weer van voor naar achteren en weer terug.Het zijn nu, zo'n lelijke vieze zwarte modder dingen met die wintervacht echt puur natuur. Geweldig. Toen ik met de voerscheppen aankwam en me begaf tussen dat merens geweld riep ik alsmaar : "pas op personeel is oude vrouw van papier maché, voorzichtig :7 ". Mijn man bleef maar lachen want het was geen gezicht. Dan hou ik zoveel van ze <3

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 00:10

Haha geweldig! Prachtig als ze zo puur zijn he, dan houd ik ook het meest van de mijne. Lekker onder de modder razend door de wei, oortjes naar voren en lekker spelen. Zou er uren naren kunnen kijken <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 10:56

Hier geen merens maar wel een oudje dat ook flink uit dr dak kan gaan, is zo mooi om te zien!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:15

Hoe was jullie kerst :)?

Afbeelding
Mijn vriendje gaat vreemd met m'n paarden :').

Witte pony ie m'n oude wedstrijdpony, en nu bijna 23 jaar.
De bruine is m'n bijrijd draver van 13 jaar.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 11:57

Kerst gaat altijd zo snel voorbij!! Maar die van ons was heel gezellig. Ik heb trouwens ook zo'n vriend Esther :')

Die sterrendeken is fijn he? Ik heb hem ook voor mijn merrie, echt een super leuk printje. Staat die van jou ook super!! *\o/*

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 13:52

Haha leuk he, je komt gewoon op plek 2 ofzo, die oudjes pakken gewoon onze vriendjes af!

Jaa, erg fijn! Hij blijft lekker zitten en ze krijgt er geen plekken van.
Dankjewel! Tis een pony die gewoon veel kan hebben qua kleur enzo, en gelukkig heeft ze een baasje die van gekke dingen houdt :').

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 15:33

Mooie deken Esther en leuke foto van je drie vriendjes }> .

Vraag of jullie die sluimerende angst herkennen. Vanochtend was het weer raak want onze Hercule stond niet op zijn normale plek en hinnikte ook niet, dus dan slaat de schrik om mijn hart gelijk. Elke ochtend als ik naar buiten gaat hebben we ons ritueel. Ik: "goedemorgen paardjes". Hercule die om de hoek staat te wachten geeft meestal zacht hinnikend antwoord: "goedemorgen vrouw". Ik: "ik kom er aan" en duik de schuur in en haal de stroom er af. Gelijk tuur ik door het raampje: "gelukkig ook Polie staat al fris en fruitig te wachten. Dan ga ik de bocht om en ga ze verzorgen. Onderwijl met Hercule over en weer ons gesprekje houdend en Polie laat ik helemaal met rust, die is altijd sjagerijnig en moet eerst eten. Hercule houdt net als ik wijselijk afstand tot zijn vrouw en we laten haar gewoon bozig zijn. Dus ritueel zoals gewoonlijk en ik ben altijd blij en dankbaar dat ze er nog zijn en ook nog gezond. Dat beleef ik elke ochtend heel bewust met een dankbaar gevoel.
Dus vanochtend toen ik Hercule niet hoorde of zag, dan schiet letterlijk de adem in mijn keel. Gauw stroom eraf en dan roep ik": "Hercule, waar ben je"? En zo opgelucht als ik hem om het hoekje zie staan. Bezorgd ga ik er naar toe: "is alles wel goed met je", hij kijkt me normaal aan en pas als ik het voer pak komt ons gesprekje weer op gang en over en weer "hinniken" we en verval ik weer in mijn normale "gemopper". Zo van: "wat zien jullie er toch vies uit, kom maar stoere vent, laat Polie maar met rust, dag meissie van me weer de bokkepruik op" etc etc :+ ;)

Maar mijn vraag, herkennen jullie die ongerustheid elke ochtend (ik ben ook altijd blij als ik ze een dag niet heb gezien en ze staan fris en fruitig bij het hek) of andere momenten van de dag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:51

Ja deels herken ik dat wel, als ik op stal aankom staan ze meestal al in de wei en kijk ik gelijk of ik haar zie, als ik haar niet meteen zie of ze staat er iets apart bij maak ik me ook al snel zorgen hoor.
Denk dat dat ook niet weggaat hoor, je hoopt toch niet dat die dag dat er wel wat is gaat komen.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:08

meestal staat mijn paard direct in het zicht. Maar ik heb 1x gehad dat ik hem dus niet zag en toen schrok ik mij wel echt kapot. Dacht dat hij los gebroken was (hij springt nogal graag dus had zo gekund :') )

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 18:34

Het eerste wat ik s'morgens doe is uit het raam kijken en paarden tellen.Of het er nog 2 zijn.Ben altijd bang dat Britt van 34 er niet meer loopt.Ik ga dan ook in mijn pyama kijken waar ze is.