Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dito schreef:Hebben jullie paarden ook slappe mest van de slobber?
dito schreef:hoi...ik kom mij ook graag melden. Ouder paard bijna 25. Merk dat de winter hem de laatste 2 jaar moeite kost om op gewicht te blijven. deze zomer ook aardig wat bij gevoerd. Merk dat hooi eten hem al meer moeite kost...liggen in ochtend hele proppen op stal. Volgende maand komt tandarts weer om alles na te checken.
Hij krijgt nu 3x dgs senioren slobber. Mar merk ook dat hij daar aardig slappe mest van krijgt.
Hij krijgt wel hooi (3x dgs) maar krijgt daarvan niet meer voldoende binnen (door proppen).
Ik weet niet of de slobber door dunne mest dan een goede optie is of dat ik over moet stappen op iets anders. In de winter geef ik hem maandelijks een vitaminespuit wat ik bestel bij de paarden drogist.
Hebben jullie paarden ook slappe mest van de slobber?
cynthiar schreef:dito schreef:hoi...ik kom mij ook graag melden. Ouder paard bijna 25. Merk dat de winter hem de laatste 2 jaar moeite kost om op gewicht te blijven. deze zomer ook aardig wat bij gevoerd. Merk dat hooi eten hem al meer moeite kost...liggen in ochtend hele proppen op stal. Volgende maand komt tandarts weer om alles na te checken.
Hij krijgt nu 3x dgs senioren slobber. Mar merk ook dat hij daar aardig slappe mest van krijgt.
Hij krijgt wel hooi (3x dgs) maar krijgt daarvan niet meer voldoende binnen (door proppen).
Ik weet niet of de slobber door dunne mest dan een goede optie is of dat ik over moet stappen op iets anders. In de winter geef ik hem maandelijks een vitaminespuit wat ik bestel bij de paarden drogist.
Hebben jullie paarden ook slappe mest van de slobber?
De mijne heeft ook snel slappe mest, maar ik merk dat door de seniorenslobber van Masters zijn mest dikker wordt. Grasbrok werkt bij de mijne ook goed.
Ik geef hem nu ook compact gras van Hartog. Dit is heel erg kort en dat kan hij ook goed eten. De mijne mist een hoop kiezen en wat hij nog heeft is versleten.
Te weinig voer binnen krijgen kan ook zorgen voor slappe mest.
Maris schreef:Ha, leuk iemand die vanalles weet over voer ! Welke aminozuren voeg je los toe ? Lysine, methionine ?
En koop je die per aminozuur in poedervorm ?