Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Maar ook een pulpbrok van merk welkoop zelf?
Stond een koe en een schaap op de verpakking,maar ik neem aan dat het ook aan paarden kan worden gegeven.
Ben wel benieuwd of iemand het herkend??
kanjerroos schreef:Een tijdje geleden vroeg ik in dit topic advies om mn merrie van 24 weer wat dikker te krijgen. Ze was toen erg mager aan het worden. Ze staat nu met onbeperkt ruwvoer in de paddock met inloopstal, krijgt elke ochtend en avond een schep pavo18+ En een halve kilo luzerne en 3/4 keer per week ongeveer 1,5 kilo (droog gewogen) seniores priores mer een schepje lijnzaad en wat olie. Nu is ze al erg goed bijgekomen, haar heupbeenderen zijn al minder zichtbaar en ook haar ruggengraat is weer meer verborgen. Het enige vervelende is, vooral ook voor het zicht want ze glimt en voelt zich prima, is dat haar ribben nog goed zichtbaar zijn. Ik zou dit graag ook op willen lossen. Hebben jullie tips of is dit gewoon een kwestie van tijd?
Drico schreef:Wat voert iedereen hier zo hun ouderen paarden die nog gereden worden?
Ik rijd mijn 17-jarige IJslander nog zo'n 4x per week en merk eigenlijk dat hij iets te kort komt voor zijn leeftijd en de arbeid die hij nog verricht. Hij krijgt genoeg ruwvoer, muesli en 60gr Marstall Force.
_Reneee schreef:Ik breek hier eventjes in.
Mijn pony van 24 is te mager. Hij heeft een slecht gebit, dus ik voer hem nu bietenpulp (halve emmer per dag) en paardenmeel. Krijgt ie een volle schep per dag. Oh en dan nog een flinke scheut olie en NAF opkikker senior.
Daarnaast krijgt hij kuil, maar ik merk dat hij dat niet meer weg kan krijgen. Pony is trouwens 1,45, denk rond de 400 kilo. Hij staat nu overdag op het gras en blijft daar in de winter waarschijnlijk ook op staan, maar ik merk dat er gewoon te weinig voor hem in zit.
Wat zouden jullie doen? Hij staat op zaagsel, wat wel balen is maar kan helaas niet anders. Hij heeft cushing en ik wil hem ook niet bevangen voeren, maar zou ik hem gewoon meer bietenpulp kunnen geven? Of zijn er nog andere goede ruwvoervervangers?