Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lukasje schreef:Ik had nog wat vraagjes voor de kenners onder jullie.
Mijn oudere merrie van 23 die nav EORHT geen voortanden meer heeft sinds mei dit jaar, vind ik te mager worden. Ik wil haar niet zo de winter in.
Ik heb hier veel goeds gelezen over Seniores priores en Marstall Force.
Nu staat er bij SP dat het een bijvoer is. Geef ik haar dan best ook nog gewone brok bij? Of volstaat de SP?
Ik lees ook dat jullie vaak Marstall Force bijgeven, samen met de SP. Maar er staat op de zak van SP dat de vitaminen en mineralen uitgebalanceerd zijn. Is dan SP en de Marstall Force niet dubbel op?
Alvast dank!
llora schreef:Even een vraagje aan jullie. Mijn merrie durft ook een beetje terug vallen,in de winter. Meestal kan ik dat goed voorkomen door pulp, zuppa luzerne en grasmix en soja schroot bij te geven en natuurlijk onbeperkt hooi. Nu zag ik dat cavalor de wholegain had. Speciaal voor magere paarden. Zou omega zes en,drie enzo inzitten en voornamelijk vetten. Iemand ervaring ermee? Denk dat ik zo een zak is ga bestellen.
Hoop dat de da vandaag kan langskomen. Twee dagen achter elkaar slokdarmverstopping gehad. Brrr.zo vies om te zien hoe haar eten en slijm langs haar neus eruit komt. Haar klieren staan weer goed dik. Dus vermoed dat dit de boosdoener is. Grrr nu weer dit.
pol1 schreef:De tip zal misschien best al eens gegeven zijn: mijn oudje 25 krijgt in de winter altijd merriebrok ( zit veel meer in!!l) Kun je ook als slobber geven! Verder zorg ik ( en tot nu toe lukt dat) dat ie met een behoorlijke overconditie de winter ingaat! Gras werkt nog steeds t beste bij hem. Dus ik biedt hem zolang mogelijk weideseizoen aan!
llora schreef:pol1 schreef:De tip zal misschien best al eens gegeven zijn: mijn oudje 25 krijgt in de winter altijd merriebrok ( zit veel meer in!!l) Kun je ook als slobber geven! Verder zorg ik ( en tot nu toe lukt dat) dat ie met een behoorlijke overconditie de winter ingaat! Gras werkt nog steeds t beste bij hem. Dus ik biedt hem zolang mogelijk weideseizoen aan!
Merriebrok werkt heel goed. Alleen kan ik dat niet geven wegens de suikers en zetmelen. Maar daar komt een,paardje goed van bij. Enkel niet goed voor mijn cushing oudje
llora schreef:@maris.,denk dat jij mij de raad had gegeven over die meidoorn van dr vogel. Weet je toevallig ook hoeveel druppels je er mag van geven?