Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 09:41

Arme pep. Hoe gaat het nu met haar?

Die hoeven.... tja, je kunt jezelf vanalles verwijten, maar als je een professional inhuurt zouden ze moeten weten wat ze aan het doen zijn. Gelukkig heb je nu een goede smid en wie weet hoe ze straks weer gaat.

Afbeelding
Mau gaat eindelijk weer fijn.
We voeren flink bij met hooi op de wei. Ze krijgen onbeperkt maar eten met z'n 2en zo 2 grote volle kruiwagens weg.
Afgelopen week was de baal beschimmeld en deze is zaterdag vervangen, dus ze hebben 2 dagen minder hooi gehad, dat zie je wel gelijk. Dus blij dat ze nu weer lekker aan kunnen vallen.

Met rijden ging het een tijdje mwah. Ik kreeg zijn motor niet aan. Sinds 2 weken de oplossing gevonden en hij loopt weer super. We stappen veel, ik ben als de dood dat ik teveel wil van m. Maar hij heeft ontspannen oortjes en gaat weer lekker in zn velletje zitten.

Vanmiddag komt de smid, vrijdag de chiropractor. Dus morgen en overmorgen nog even wat beweging geven en daarna een paar dagen vrij

ARCTN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:25

Hoi allemaal!

Mag ik ook gezellig meekletsen?

Ik heb een New Forest merrie v. Lindes Rob
Vroeger Z1 gelopen, toen 2 recreatieve eigenaren gehad. Daarna in manege lessen gelopen, maar vanwege beginnende artrose was dat geen succes meer. 8 jaar geleden is ze als gezelschap voor mijn toenmalige pony bij mij gekomen.

Afgelopen mei is ze 25 jaar geworden :D
Afbeelding

Afbeelding

Toen ze bij mij kwam, soms wel een erg zure pony. Ook snel in de stress.
In de tijd erg goed opgebloeid! Ze sneeuwde soms wat onder bij mijn andere pony, maar heeft sinds 2 jaar een nieuwe maatje in de vorm van een ruin. Daar is ze nu echt de stabiele rots voor, mooi om te zien wat paarden onderling met elkaar kunnen doen.

Afbeelding

Afbeelding

In de winter is ze aan het begin van de dag wat stijf, maar met genoeg buiten lopen is dat gelukkig zo weer weg. Paar jaar geleden wat beginnende Cushing waarden in het bloed, maar dit lijkt zich op een heule dikke wintervacht na, nog niet verder te ontwikkelen gelukkig.

Ik hoop dat ze nog heel wat jaren mijn pensionado mag blijven! <3

(zo, en nu ga ik jullie verhalen lezen!)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:25

Ooh, leuk dier zeg! Welkom!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:51

Wat een mooie!

Afbeelding
Gister de pony's uitgelaten. Mona lijkt echt mega zo :')

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:57

Welkom!

Moon heeft me een paar dagen geleden mogen helpen met lesgeven :)
Afbeelding
Als hij mn heup sloopt door in de sloot te springen waardoor ik niet normaal kan lopen kan hij t oplossen ook :')

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:42

ziet er nog wakker genoeg uit ook.

Die foto met mona en de shet is ook leuk.

Afbeelding
Mau zegt hallo <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 21:52

Mau <3

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:35

Welkom ARCTN en Killed, leuke paarden!!!!

Hier moest die ouwe zo nodig een ijzer verliezen, k*t!!! Mijn smid kon niet eerder dan morgen dus afgelopen maandag heeft een ander zijn ijzer eronder gezet. Was spannend, die kent het Sidewinder niet dus even uitgelegd dat paard best wiebelig kon zijn. Ging gelukkig prima.

Na even zoeken in de wei, keurig netjes neergelegd voor me:
Afbeelding

Onschuldige harrie.....
Afbeelding

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 14:41

Mooie foto's komen er weer voorbij. En welkom alle nieuwkomers, gezellig dat jullie ook komen meepraten!

Jeetje ElCamino, hij houdt je wel van de straat zo. Fijn dat het bij de andere smid ook goed ging!

Ik heb na lang wikken en wegen besloten om mijn 24-jarige toch weg te halen van de stal waar we al 17 jaar staan. Echt wel even slikken, maar ik wil het beste voor haar. Nu is Tal (ze heet eigenlijk Chantal, maar meestal wordt ze liefkozend gehaktbal genoemd) al in geen 4 jaar op de trailer geweest en was het laden altijd een groot drama. Ik had een professional om hulp gevraagd, maar die vond dat overdreven 'want die ouwetjes kun je toch niets leren'. >;)

Nou, toen zijn we zelf aan de slag gegaan en wel ja, ze doet het! Na een weekje oefenen kunnen we relaxed in- en uitladen :D *\o/*
Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:56

Wat fijn dat ze er zo makkelijk op ging!

Die uitspraak is indd waardeloos >;)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:22

Zo vond de da het niet nodig om Britt een roesje te geven omdat ze gehecht moest worden.De oudjes voelen het toch minder.Tot dat Britt op 1 cm na zijn hoofd er bijna af trapte.Toch maar een roesje.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 21:33

Tuurlijk, oude paarden valt niets te leren.
Tuurlijk, oude paarden voelen geen pijn.

Die gasten sporen niet.

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:47

Wat een super leuk topic mag ik mij hier ook melden met mijn oudere paard? :D Ik heb een barockpinto merrie die in mei 20 jaar wordt. Ik heb haar al sinds ze 4 is. We zijn samen opgegroeid. Op dit moment zijn we nog steeds actief in de dressuursport in de Z, ondanks haar leeftijd doet ze het super. Daarnaast heb ik Instagram die voornamelijk gaat over haar en alles wat we beleven van behandelingen van artrose en andere ouderdomskwaaltjes tot wedstrijden *\o/*

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:48

Femke_Tweety schreef:

Die gasten sporen niet.

Dit dus! De mijne leerde op 26 jarige leeftijd nog in een aquatrainer te lopen, en doet dat als een pro *\o/*. Recent geleerd om alleen de trailer in te lopen zodat ik in mn eentje wegkan. Jammer dat er vaak zo 'negatief' gedaan wordt als het een oudje betreft.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 22:57

Die hersenen stoppen niet opeens....

Afbeelding

Morgen komt de chiropractor, benieuwd hoe hij er dan bijstaat

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 23:12

Vrijbuiter34 schreef:
Femke_Tweety schreef:

Die gasten sporen niet.

Dit dus! De mijne leerde op 26 jarige leeftijd nog in een aquatrainer te lopen, en doet dat als een pro *\o/*. Recent geleerd om alleen de trailer in te lopen zodat ik in mn eentje wegkan. Jammer dat er vaak zo 'negatief' gedaan wordt als het een oudje betreft.

Die van mij is 26,5. Hij leert nog altijd razendsnel, heeft daar echt lol in. Fysiek echt actie gaat niet meer, daarvoor begint hij nu toch wel echt te hard te kwakkelen.
Maar nieuwe dingetjes leren? Daar is hij altijd voor in!

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 08:46

Ik vond het ook zo'n rare uitspraak, ik was te verbijsterd om erop te reageren. Ik heb wel even een update naar die persoon gestuurd dat het toch is gelukt om 21 jaar negatieve ervaringen in een weekje om te buigen naar iets positiefs. Hopelijk leert hij ervan. :o

Welkom Lobke, ik heb even op je instagram gespiekt en ik vind je dieren prachtig. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:27

Welkom lobke, gezellig!

Ach ja zegt genoeg over de mensen die dat soort uitspraken doen toch!
Die van mij heeft op 26 jarige leeftijd voor het eerst in de stapmolen gestaan, en wist ook al heel snel daar streken uit te halen _O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:33

Welkom lobke!

Moon is ook pas op 21-22 omgeschoold :')

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 12:37

Sandy loopt nou op haar 25e haar eerste endurance, tijd van haar leven, ondanks kruepelheid eerder deze zomer (hoezo geen pijn). Hebben Mythbusters niet al lang geleden aangetoond dat oude (honden in dat geval) prima nog nieuwe dingen konden leren?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:00

Lau07 schreef:
Ik vond het ook zo'n rare uitspraak, ik was te verbijsterd om erop te reageren. Ik heb wel even een update naar die persoon gestuurd dat het toch is gelukt om 21 jaar negatieve ervaringen in een weekje om te buigen naar iets positiefs. Hopelijk leert hij ervan. :o

Welkom Lobke, ik heb even op je instagram gespiekt en ik vind je dieren prachtig. <3

Haha heeft diegene nog gereageerd?
Oude paarden leren nog prima. Misschien minder snel dan bleue jonkies omdat veel verbindingen in de bovenkamer al gelegd zijn tov paarden die nog niets mee hebben gemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat ze nooit meer met hun hoofd bezig zijn, geen gevoel meer hebben en niet kunnen leren. Mijn schimmel haalt er ontzettend veel voldoening uit om met zijn hoofd bezig te zijn en daarin iets te doen, samen :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:25

Die van mij leert vooral verkeerde dingen aan _O- . M’n af keer knopje is soms kapot >;)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 14:28

Vandaag is de chiropractor weer geweest. Hij zat veel minder vast dan de vorige keer, dus dat is goed. Hij begint wel oud te worden....

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:39

Lau07: ahhh dat is lief dankjewel :D

Romy1234: dankjewel! Wat leuk voor het eerst in de stapmolen met 26 jaar. Met die van mij durf ik dat niet, ik zou haar het liefste in bubbeltjesplastic willen wikkelen voor van alles, maar dat is ook weer wat onhandig :P

Jumpyhorse: dankjewel! Wauw 21 jaar en omgeschoold! Ik denk sowieso dat er wel heel veel kan als het maar met beleid gebeurd.

Emptywords: wat fijn dat de chiropractor is geweest. Jammer eigenlijk he dat je het toch merkt en ziet dat ze ouder worden. Het zou leuker zijn dat ze wel ouder worden maar zonder kwaaltjes :j

Die van mij leert ook nog steeds gelukkig. Wel gaat het iets minder snel als bij een jonger paard, maar er zit wel nog steeds vooruitgang in :D

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:26

Haha nee Queelens, ik heb er niets meer van gehoord.
We zijn inmiddels verhuisd en helemaal happy. :D
Afbeelding