Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem39

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:24

Wat een leuk topic! Mijn ruin is vorige week 25 jaar geworden en heeft natuurlijk getrakteerd
Afbeelding

Dit is Magnum White
Afbeelding

Afbeelding

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:01

Dit is mijn oudje(de rechter). Een 25 jarige kwpn ruin. Inmiddels ruim 16 jaar in mijn bezit. In het verleden hebben we Z1 dressuur gereden, hebben we oefencrossen gedaan, BB gesprongen, een keer aan een impuls endurancerit meegedaan, ook een keer aan het ringsteken geweest, diverse keren een bosrit gedaan en zijn we samen op vakantie geweest.

Op zijn 23e kreeg hij een peesblessure en op zijn 24e nog een keer -O- door de jaren heen hebben we ook wat gekwakkeld met zijn rug/lendenen en hij begint nu echt wel stijver te worden. Maar dankzij de goede zorgen van zowel bijrijder als staleigenaar ziet hij er nog piekfijn uit. En in zijn hoofd is ie nog jong. Zelf rijd ik niet meer, bijrijder soms, maar meestal wandelen en grondwerk.
Afbeelding

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 13:07

Afbeelding

Afbeelding

Mijn held Mando. 32 jaar, al 27 jaar bij mij. We rijden nog 2x of 3x per week. Voornamelijk op de Veluwezoom.
Vorige week nog een PTV training gedaan.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 14:38

Mando <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 15:18

Sancerre schreef:
[ [url=m/z04jD6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/162Lq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn held Mando. 32 jaar, al 27 jaar bij mij. We rijden nog 2x of 3x per week. Voornamelijk op de Veluwezoom.

Wat gaaf <3 !

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 20:12

Sancerre schreef:
[ [url=m/z04jD6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/162Lq8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch dit! Ik hoop dat de mijne dit ook nog kan op zn 31e!

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 23:17

Queelens schreef:
Hennos schreef:
Ik heb een KWPN ruin van 20 jaar. Alleen vind ik hem wat dun worden. De paardentandarts is al geweest. Niks bijzonder aangetroffen en hij is ook ontwormt. Binnenkort toch maar mest onderzoek laten doen om parasieten helemaal uit te sluiten. En gerichter te gaan ontwormen.

Nu geef ik hem bietenpulp en veel luzerne als extra voer, maar ik wil ook natuurlijke oliën gaan geven omdat paarden deze vetten goed opnemen en je kunt de oliën goed mengen met luzerne en bietenpulp.
Op internet kom ik alleen niet verder welke oliën het beste zijn. Zonnebloemolie is alleen maar voor een glanzende vacht, daar heb ik dus niks aan.
Kan iemand mij helpen welke olie ik het beste kan voeren zodat mijn paard wat aandikt?

Hij staat al 24/7 buiten op het gras en daarbij geef ik een kleine baal hooi per dag. Hier eet 1 ander paard van mee. Het hooi verdeel over de wei zodat hij niet weg gejaagd kan worden. En in alle rust kan eten.

Maisolie moet je hebben. Kan je gewoon in de supermarkt kopen. En daar mag ke best wat van geven. Ik heb evt nog een schema van de da die ik toen voor mijn paard heb gebruikt.

Oh Maisolie is een goede, wil je het schema doorsturen?

@ EmptyWords Pavo 18+ heb ik nog niet aangedacht, ga ik Maandag gelijk halen.
@ Vrijbijter34 ik heb een tijd lang magnesium gegeven, maar niet meer bij gekocht toen het op was. Dus ga er weer mee beginnen dank je. En grondwerk doe ik nu ook meer en wandelen is volgens mij ook wel goed. Even kijken hoe de maisolie en de Pavo18+ aan slaan en anders kan ik ook wel de lijnzaad pure feet gaan proberen.

Bedankt voor de tips allemaal :) Hopelijk komt hij snel weer aan.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 16:32

Super leuk topic! Geweldig om te zien hoe actief jullie allemaal nog zijn met jullie oudjes :j. Zo zie je maar weer, kan nog prima! Ik hoor vaak van mensen om me heen, oh jeetje al 22 moet ze niet bijna met pensioen? Maar nee.. gaat nog super! We doen wel wat rustiger aan, maar ze loopt nogsteeds in de sport met haar 22 jaar (m2) *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:16

Hallo, ik ben ook niet zo actief online geweest.
Redden jullie 'oudjes' het goed als het zo warm weer is?
Tommie heeft daar best last van. Afgelopen week vond hij helemaal prima. Regen vindt hij dan weer geen probleem. Maar tropische temperaturen zijn lastig voor hem. Hij moet daar ook dagen van bijkomen.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 21:25

Die van mij heeft er veel last van, daarom scheer ik altijd in de zomer.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 22:41

Die van mij is dan juist op zijn best. Maffe Portugees.

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:20

Moon heeft er ook geen last van! Hoe warmer, hoe sneller lijkt het wel :')

Chikavam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:43

Ik verzorg een tinker.En daar loopt een shetlander bij van 31 jaar oud.Die is super oud maar nog net zo ondeugend als toen hij jong was.Chika is dol op hem en Chika houd meneertje ook weer lekker jong.Hij houd van aandacht maar staat soms ook wel eens buiten de draden.Als er geen schrik spaning op staat

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:05

Hier ook weinig last van de hitte...hoe heter hoe beter :Y)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:07

Hier wel last van warmte. In de winter is dat ook een ding. Teveel vacht.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:43

Bij echte extreme hitte doen we niet veel, maar over het algemeen is het warme weer niet verkeerd voor de gewrichten. Ze lopen net wat makkelijker met dit weer, vind ik.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 10:45

Die van mij kan er wel prima tegen. Maar die is toch met pensioen dus hoeft niet meer te doen dan lief en mooi wezen in de wei. En verder heel te blijven :+

Merk wel dat hij er wat slomer/trager van wordt. Zodra het afkoelt wordt die een stuk levendiger, maar dat heb ik ook haha.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:29

Mijn 25-jarige bloeit helemaal op, zeker ook met de warmte!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:29

ons topic staat op het Facebook van Bokt op de pagina, grappig!!!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 18:49

Mijn paarden van 21 en 32 staan met dit weer vrijwillig op stal. Ze kunnen er zelf voor kiezen. Met het regenachtige weer staan ze buiten te grazen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:14

ElCamino schreef:
ons topic staat op het Facebook van Bokt op de pagina, grappig!!!

Echt? Wat leuk!

Hier kunnen ze kiezen voor zowel buiten als binnen. Met heel warm weer staan ze overdag meer binnen. Als het regent boeit het ze niet, tenzij het echt keihard gaat.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:30

De zon kunnen ze hier eigenlijk ook best goed tegen!
Lijkt wel beter dan regen haha.

Jaa ik zag het inderdaad ElCamino, super leuk!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:16

Mooie en leuke foto’s voorbij zien komen. Wat fijn om zulke pittige oudjes te zien.

het warme weer is een dingetje maar de regen helemaal voor Phoenix. Wat haar hoofdje ervan vind weet ik niet maar haar lijf vind het moeilijk. Helemaal met nog eens wind erbij maakt dat phoenix verandert in een trilplaat. Voor haar dus een regendeken op wat tot nu toe goed werkt. Ze staat nu 24/7 op het land en het liefst zou ik haar s’nacht op stal hebben maar ik weet ook dat het voor haar meer problemen zou geven dan dat het oplossingen geeft. Ben dus al druk op zoek naar een andere stal voor als ze weer naar binnen gaan en ik beide dames een fijne plek kan geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 08:42

Ik merk wel dat met erge hitte die van mij er wat moeite mee begint te krijgen, normaal gesproken heeft ze geen last.
Met erge regen doe ik haar een deken op want anders is ze snel verkouden.

Pfff ik ben dus op zoek naar een andere smid die op wat kortere termijn wil komen maar echt niemand te vinden |(
Heb dat arme ding al te lang laten lopen met hoeven die niet goed gedaan worden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 09:30

Rom1234, scheef groeien kan ook vanuit je paard komen, is ze wel recht ? En het zijn bij haar de voorvoetjes of niet ? Wel bizar als ze zelf recht is en ze staat er zo op....
Chico groeit scheef door zijn ESS.

Afbeelding

De smid probeert het te corrigeren, maar het gaat moeizaam. Hij moet volgende week weer naar de smid maar de voet ziet er weer uit als de middelste foto.

Welkom Marlies!!!!! gezellig je ook hier te zien.