Wat leuk Jolmer!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
emilyslaluna schreef:Dankjewel Romy! Ik zal zeker hier de link plaatsen voor het topic met de foto's wanneer ze klaar zijn
Queelens schreef:Ik heb geen verstand van hoeven maar dit lijkt indd scheef te groeien. Ik ken helaas geen smid in die regio, ik zit in Brabant met mijn paard.
Hier van de week ook weer even pech gehad. Was net uitbehandeld met die schieffel. Haalden we hem zondag met een klein wondje op zn achterbeen de wei uit. Normaal niks ergs mee, maar hij had nu voor het eerst toch wat vocht in zn been. Gelukkig is het vocht er sinds eergisteren uit! Dus gisteren nog een laatste dag gekoeld en ingesmeerd. En nu hopen dat die zichzelf weer even heel houdt..
Was wel handig dat ik die ekyfogyl nog had van de schieffel. Heb dat de eerste twee dagen gewoon op het vocht onder de wond gesmeerd voor het geval er een ontsteking zou zitten.
Hennos schreef:@ Es_ther, wat ziet die van jou er goed uit. Stiekem wel jaloers.
Dit is mijn ruin. Op de foto zie je iets zijn ribben en bij zijn heup valt hij ook iets in. Ik ben bezig met de training om zijn bespiering achter sterker te maken en zijn achterhand beter te leren gebruiken. Hopelijk maakt dit ook uit.
De foto is gemaakt tijdens de droogte dit voorjaar, hier gaf ik 2 balen hooi per dag. Nu het groeit het gras gelukkig weer, maar voer nog steeds 1 baal hooi per dag bij.
[ [url=m/j2tObN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hennos schreef:Ik heb een KWPN ruin van 20 jaar. Alleen vind ik hem wat dun worden. De paardentandarts is al geweest. Niks bijzonder aangetroffen en hij is ook ontwormt. Binnenkort toch maar mest onderzoek laten doen om parasieten helemaal uit te sluiten. En gerichter te gaan ontwormen.
Nu geef ik hem bietenpulp en veel luzerne als extra voer, maar ik wil ook natuurlijke oliën gaan geven omdat paarden deze vetten goed opnemen en je kunt de oliën goed mengen met luzerne en bietenpulp.
Op internet kom ik alleen niet verder welke oliën het beste zijn. Zonnebloemolie is alleen maar voor een glanzende vacht, daar heb ik dus niks aan.
Kan iemand mij helpen welke olie ik het beste kan voeren zodat mijn paard wat aandikt?
Hij staat al 24/7 buiten op het gras en daarbij geef ik een kleine baal hooi per dag. Hier eet 1 ander paard van mee. Het hooi verdeel over de wei zodat hij niet weg gejaagd kan worden. En in alle rust kan eten.
Hennos schreef:Ik heb een KWPN ruin van 20 jaar. Alleen vind ik hem wat dun worden. De paardentandarts is al geweest. Niks bijzonder aangetroffen en hij is ook ontwormt. Binnenkort toch maar mest onderzoek laten doen om parasieten helemaal uit te sluiten. En gerichter te gaan ontwormen.
Nu geef ik hem bietenpulp en veel luzerne als extra voer, maar ik wil ook natuurlijke oliën gaan geven omdat paarden deze vetten goed opnemen en je kunt de oliën goed mengen met luzerne en bietenpulp.
Op internet kom ik alleen niet verder welke oliën het beste zijn. Zonnebloemolie is alleen maar voor een glanzende vacht, daar heb ik dus niks aan.
Kan iemand mij helpen welke olie ik het beste kan voeren zodat mijn paard wat aandikt?
Hij staat al 24/7 buiten op het gras en daarbij geef ik een kleine baal hooi per dag. Hier eet 1 ander paard van mee. Het hooi verdeel over de wei zodat hij niet weg gejaagd kan worden. En in alle rust kan eten.