Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

emilyslaluna

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:57

Dankjewel allemaal! :D <3

Wat leuk Jolmer!

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 18:32

Snelle jelle vandaag :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de extreme... we hebben 3 van de 13 hindernissen kunnen doen. De rest liep ie als een gestresste kip en heeft ie geweigerd :')
Afbeelding

Afbeelding
(En ik kan ansoluut niet mikken)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 22:58

Geen onverwachte sprongen deze ronde?? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 08:45

Emily, alsnog gefeliciteerd :D benieuwd naar de foto’s!

Jumpyhorse ging ook weer lekker, haha wel jammer van de weigeringen.

Nou mijn oudje is ook sinds maanden weer eens onder het zadel geweest, heb een nieuwe bijrijder die geloof ik wel erg enthousiast is _O-
Hij wou alleen maar harder, maar niet gedaan want oudje loopt gevoelig (op het harde dan) en ik ben ook niet echt meer in staat om te rennen met mijn 31 weken zwangerschap.

Afbeelding

Mijn zoontje vond het helemaal geweldig dus wordt denk ik rijkleding en goede cap aanschaffen :D
En ja toen wou een stalgenootje wel wat foto’s maken en kon ik het niet laten er ook op te klimmen, bijna een jaar er niet opgezeten dus was heel gek maar toch weer zo gewend. Heb geen pas gereden, alleen voor de foto’s er op gezeten maar o wat kriebelde het zeg.
Ging overigens nog heel soepel met dikke buik haha
Afbeelding

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:41

@Jumpyhorse, looking good. Ook erg gelachen om die sprong een paar pagina's geleden :-P

@Romy1234 Je zoontje zit er ook gelijk heel netjes op! Leuke laarsjes ook.

Sorry ik ben niet zo actief hier, maar met Bink gaat het goed. We mennen inmiddels 3x in de week en een halfuur werken houdt hij gemakkelijk vol. We trainen inmiddels dan ook al aardig voor ons eerste dressuurwedstrijdje :-D

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:50

Dankjewel Romy! Ik zal zeker hier de link plaatsen voor het topic met de foto's wanneer ze klaar zijn :D

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:54

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:40

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:19

Ahh heerlijk zeg Romy!
Lekker dan he, alleen zitten is al fijn!

Leuk Jumpyhorse! Ik heb gereageerd!

Van de week was mijn verzorgstertje weer aan het rijden. Vind ze zo leuk samen <3
Afbeelding
Ik dacht, weet je. Ik ga eens kijken of ik er op kom. Heb een verdraaide heup gehad, dus was even geleden.
Let niet op mn houding, ik rij eigenlijk helemaal niet meer :')
Afbeelding
En van de week was dus mn andere pony jarig.
Mn ouwetje mocht gezellig mee vieren!

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 19:38

emilyslaluna schreef:
Dankjewel Romy! Ik zal zeker hier de link plaatsen voor het topic met de foto's wanneer ze klaar zijn :D

Het topic staat inmiddels online! *\o/*
[ITP] Gouden Oudje is 29 jaar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:02

Wat een leuke foto’s!
Nu ik zo je topic lees komt dat verhaal mij bekend voor, wat fijn dat je haar toen toch terug heb gevonden he.

Hier gedoe met hoefsmid :(
Had gehoopt eindelijk eens een vaste smid gevonden te hebben maar moet toch op zoek naar een ander.
Ze loopt sinds de vorige keer dat hij geweest is al niet lekker en kon het maar niet plaatsen, was bang dat de hoefbevangenheid weer een rol ging spelen maar niks wijst daarop.
Stalgenootje zei gisteren ook dat ze niet goed afwikkelt met lopen en dat ze vond dat de hoeven er raar uitzagen wat ik met haar eens was, soms heb je even bevestiging van een ander nodig.
Wat vinden jullie van deze hoeven? Smid is vorige week nog geweest m, die ring in haar hoeven (van de hoefbevangenheid) groeit ook helemaa scheef.

Afbeelding
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:06

Ze staat veel te steil. Achter moet ze zakken. Daarbij inderdaad scheef waardoor ze de gewrichten en pezen verkeerd belast.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 09:58

Ze staat inderdaad niet lekker. Het lijkt ook alsof haar hoef helemaal niet in het ijzer past?
Ik weet niet waar je paard staat, maar ik zou deze hoefsmid niet meer terug laten komen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:38

Ben ook op zoek naar een andere smid maar vind het nogal lastig, heb hier in de omgeving nog geen 1 gehad waar ik super tevreden over was.
Tips omgeving Twente zijn zeer welkom :) ze heeft nooit de gemakkelijkste hoeven gehad maar dit kan ook niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 10:38

EmptyWords schreef:
Ze staat veel te steil. Achter moet ze zakken. Daarbij inderdaad scheef waardoor ze de gewrichten en pezen verkeerd belast.

Haar ene voorvoetje is ook steil maar vind hem nu idd ook te steil staan.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 14:18

Ik heb geen verstand van hoeven maar dit lijkt indd scheef te groeien. Ik ken helaas geen smid in die regio, ik zit in Brabant met mijn paard.

Hier van de week ook weer even pech gehad. Was net uitbehandeld met die schieffel. Haalden we hem zondag met een klein wondje op zn achterbeen de wei uit. Normaal niks ergs mee, maar hij had nu voor het eerst toch wat vocht in zn been. Gelukkig is het vocht er sinds eergisteren uit! Dus gisteren nog een laatste dag gekoeld en ingesmeerd. En nu hopen dat die zichzelf weer even heel houdt.. :D

Was wel handig dat ik die ekyfogyl nog had van de schieffel. Heb dat de eerste twee dagen gewoon op het vocht onder de wond gesmeerd voor het geval er een ontsteking zou zitten. :+

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:59

Ik heb een KWPN ruin van 20 jaar. Alleen vind ik hem wat dun worden. De paardentandarts is al geweest. Niks bijzonder aangetroffen en hij is ook ontwormt. Binnenkort toch maar mest onderzoek laten doen om parasieten helemaal uit te sluiten. En gerichter te gaan ontwormen.

Nu geef ik hem bietenpulp en veel luzerne als extra voer, maar ik wil ook natuurlijke oliën gaan geven omdat paarden deze vetten goed opnemen en je kunt de oliën goed mengen met luzerne en bietenpulp.
Op internet kom ik alleen niet verder welke oliën het beste zijn. Zonnebloemolie is alleen maar voor een glanzende vacht, daar heb ik dus niks aan.
Kan iemand mij helpen welke olie ik het beste kan voeren zodat mijn paard wat aandikt?

Hij staat al 24/7 buiten op het gras en daarbij geef ik een kleine baal hooi per dag. Hier eet 1 ander paard van mee. Het hooi verdeel over de wei zodat hij niet weg gejaagd kan worden. En in alle rust kan eten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 20:32

Queelens schreef:
Ik heb geen verstand van hoeven maar dit lijkt indd scheef te groeien. Ik ken helaas geen smid in die regio, ik zit in Brabant met mijn paard.

Hier van de week ook weer even pech gehad. Was net uitbehandeld met die schieffel. Haalden we hem zondag met een klein wondje op zn achterbeen de wei uit. Normaal niks ergs mee, maar hij had nu voor het eerst toch wat vocht in zn been. Gelukkig is het vocht er sinds eergisteren uit! Dus gisteren nog een laatste dag gekoeld en ingesmeerd. En nu hopen dat die zichzelf weer even heel houdt.. :D

Was wel handig dat ik die ekyfogyl nog had van de schieffel. Heb dat de eerste twee dagen gewoon op het vocht onder de wond gesmeerd voor het geval er een ontsteking zou zitten. :+

Ach wat balen zeg!

@Hennos, lastig! Ik heb niet echt tips, die van mij blijven rond.

Afbeelding
Mona airlines *\o/*

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 21:45

@ Es_ther, wat ziet die van jou er goed uit. Stiekem wel jaloers.

Dit is mijn ruin. Op de foto zie je iets zijn ribben en bij zijn heup valt hij ook iets in. Ik ben bezig met de training om zijn bespiering achter sterker te maken en zijn achterhand beter te leren gebruiken. Hopelijk maakt dit ook uit.
De foto is gemaakt tijdens de droogte dit voorjaar, hier gaf ik 2 balen hooi per dag. Nu het groeit het gras gelukkig weer, maar voer nog steeds 1 baal hooi per dag bij.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:07

Ik denk dat sommige oudjes sneller dun worden dan andere!
Deze is 27 en ik merk nu pas dat ze echt oud wordt hoor. Behalve net, toen was ze even 12 :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:37

*komt ook binnen vallen*

Ik rij en verzorg een 23 jarige Quarter genaamd King.

Afbeelding
Afbeelding

Mag ik meekletsen?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 22:59

Welkom hennos en marlies

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:01

Hennos schreef:
@ Es_ther, wat ziet die van jou er goed uit. Stiekem wel jaloers.

Dit is mijn ruin. Op de foto zie je iets zijn ribben en bij zijn heup valt hij ook iets in. Ik ben bezig met de training om zijn bespiering achter sterker te maken en zijn achterhand beter te leren gebruiken. Hopelijk maakt dit ook uit.
De foto is gemaakt tijdens de droogte dit voorjaar, hier gaf ik 2 balen hooi per dag. Nu het groeit het gras gelukkig weer, maar voer nog steeds 1 baal hooi per dag bij.

[ [url=m/j2tObN.jpg]Afbeelding[/url] ]

lastig is dat. Die droogte doet die van mij ook geen goed.

Ik voer wel krachtvoer hoog in eiwit (pavo 18+) dat helpt ook wel een hoop.

We hebben de paarden ook weer snachts binnen gehaald. Even gedwongen rust en bijeten. En nu ik weer wat meer rust heb ga ik ook het rijden weer oppakken. Te druk geweest met de nieuwe hond, dus geen energie om lekker en goed te kunnen rijden. Vandaag ging erg fijn.

Vrijbuiter34

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 23:27

Hennos schreef:
Ik heb een KWPN ruin van 20 jaar. Alleen vind ik hem wat dun worden. De paardentandarts is al geweest. Niks bijzonder aangetroffen en hij is ook ontwormt. Binnenkort toch maar mest onderzoek laten doen om parasieten helemaal uit te sluiten. En gerichter te gaan ontwormen.

Nu geef ik hem bietenpulp en veel luzerne als extra voer, maar ik wil ook natuurlijke oliën gaan geven omdat paarden deze vetten goed opnemen en je kunt de oliën goed mengen met luzerne en bietenpulp.
Op internet kom ik alleen niet verder welke oliën het beste zijn. Zonnebloemolie is alleen maar voor een glanzende vacht, daar heb ik dus niks aan.
Kan iemand mij helpen welke olie ik het beste kan voeren zodat mijn paard wat aandikt?

Hij staat al 24/7 buiten op het gras en daarbij geef ik een kleine baal hooi per dag. Hier eet 1 ander paard van mee. Het hooi verdeel over de wei zodat hij niet weg gejaagd kan worden. En in alle rust kan eten.

Ik heb mn oudje van 26 een tijdlang gemicroniseerd lijnzaad van pure feed gegeven icm fenegriek en nutrimash. Fenegriek omdat dit eetopwekkend zou werken en hij heel kieskeurig is. Inmiddels is hij op gewicht en ben ik er alweer mee gestopt, m.i. heeft het goed geholpen.

EDIT: ik zie nu ook dat je schrijft dat hij qua achterhand invalt, dat had de mijne ook...heb veel grondwerk gedaan en hem extra eiwitten, vitamine E, amino en magnesium bijgevoerd..binnen een paar weken een wereld van verschil.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 09:56

Hennos schreef:

Maisolie moet je hebben. Kan je gewoon in de supermarkt kopen. En daar mag ke best wat van geven. Ik heb evt nog een schema van de da die ik toen voor mijn paard heb gebruikt.