Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lonan schreef:Ik kan wel een nieuw topic aanmaken maar deze bestaat dus ik stel mijn vraag hier.
Ik heb een welsh arabier van 29 jaar, ze hoeft niets meer sinds een jaar of 2 a 3.
Nu heb ik nooit geen moeite gehad om haar op gewicht te houden doormiddel van hooi en subli senior priores maar ik merkte dat ze proppen maakte. Ze had al niet veel voortanden meer en nu kon de tandarts er niks mee want ze zitten allemaal los.
Wie heeft er ervaring met paarden die geen hooi meer kunnen eten of heel slecht, in haar mest kun je ook zien dat het niet goed verteert.
Wie voert er hartog grasbrok ?
En dan heb je nog een grasmix of luzerne..teveel info gevoel
![]()
Wie heeft ervaring hiermee, het mogen ook andere merken zijn...het gaat dus echt om vervanging van en ik ben benieuwd of mensen hiernaast nog wel hooi aanbieden.
Maris schreef:Lucerne brok hebben ze ook van Hartog, dus dat moet in de buurt wel te verkrijgen zijn denk ik. Maar waarom wil je lucerne voeren ? Echt vanwege de eiwitten of meer als ruwvoer vervanger of nog andere reden ?
Fetura van agrobs is een grasbrok hoog in eiwitten. En anders veulen of merriebrok of pavo 18+, allemaal wat hoger in eiwitten.
pluisje88 schreef:Maris schreef:Lucerne brok hebben ze ook van Hartog, dus dat moet in de buurt wel te verkrijgen zijn denk ik. Maar waarom wil je lucerne voeren ? Echt vanwege de eiwitten of meer als ruwvoer vervanger of nog andere reden ?
Fetura van agrobs is een grasbrok hoog in eiwitten. En anders veulen of merriebrok of pavo 18+, allemaal wat hoger in eiwitten.
Ik heb de lucernebrok nog nergens kunnen vinden. Extra eiwit kan hij wel gebruiken en idd ook als ruwvoervervanger. Hij eet amper nog ruwvoer en hij is erg schraal qua spiermassa
pluisje88 schreef:Maris schreef:Lucerne brok hebben ze ook van Hartog, dus dat moet in de buurt wel te verkrijgen zijn denk ik. Maar waarom wil je lucerne voeren ? Echt vanwege de eiwitten of meer als ruwvoer vervanger of nog andere reden ?
Ik heb de lucernebrok nog nergens kunnen vinden. Extra eiwit kan hij wel gebruiken en idd ook als ruwvoervervanger. Hij eet amper nog ruwvoer en hij is erg schraal qua spiermassa