Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ElCamino

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:13

welkom !!!! uiteraard mogen jullie aansluiten!!! hoe meer zielen hoe meer vreugd ( nou ja meestal dan )

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:14

Welkom :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:28

Welkom

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:33

Altijd leuk, ouwetjes extra!

Krijgen jullie ook wel eens de (wat dommige) vraag "Kunnen ze zo oud worden dan?" als je net verteld hebt hoe oud jouw paard is?

Ik vind hem wel grappig. "Nee, dat kan niet, mijn paard is eigenlijk een zombie..." }> :+ :D

De vraag "Hoe oud kan een paard worden dan joh?" vind ik dan wat logischer... Die krijg ik ook af en toe.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:56

Nou, ik krijg meer de vraag "echt? Zou je niet zeggen!" De meeste mensen schatten onze senior als redelijk jong paard in (onze buren dachten zelfs dat ze 3 was toen ze op haar 18e bij ons kwam staan).

En welkom Elledani68!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:02

nessinator schreef:
Nou, ik krijg meer de vraag "echt? Zou je niet zeggen!" De meeste mensen schatten onze senior als redelijk jong paard in (onze buren dachten zelfs dat ze 3 was toen ze op haar 18e bij ons kwam staan).

En welkom Elledani68!

Ja, die krijg ik ook heel veel. Maar dan van mensen die hem ook daadwerkelijk zien.

In een gesprek, niet op stal waar ter sprake komt dat ik een ouder paard heb, kan ik die genoemde vragen wel af en toe krijgen.

De "Dat zou je ook niet zeggen" commentaren van mensen die hem zien, vind ik vaak erg leuk.

Zelfs de (spoed)dierenarts schrok zich recent een hoedje, toen hij na behandeling in zijn mond keek... Die had zo op het eerste oog echt gemist dat hij met een senior te maken heeft. Zijn gebit past wél echt bij zijn leeftijd, maar dat zie je aan de buitenkant niet... :')

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:46

Dank jullie.

Hoe oud is je paardenvriend Femke, is toch wel een fijn iets als de dierenarts hem jonger inschat, dan moet hij er wel heel goed uitzien +:)+

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:49

Welkom Elledani, leuk paard!
Ik krijg ook vaak de opmerking dat ze hem 23 niet hadden gegeven. Mijn paard is vrij levendig in zijn doen. Maar de mensen die hem echt van jongs af aan al kennen zien het verschil wel.
Ik zie het vooral in zijn dikke buik, aan hoe zijn lippen en ogen staan dat hij nu toch wel echt wat ouder wordt.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:59

Dat heb ik ook, af en toe schrik ik me echt rot als ze er zo sloom uitziet. Totdat mevrouw bedenkt dat ze haast heeft en Phoenix weer tevoorschijn komt, dan ben ik weer heel blij :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:02

Tweety is 26.

Maar behoorlijk op gewicht, niet schraal (zeg maar gewoon veel te zwaar) met van nature in het voorjaar heel veel glans (goudvalk) en beslist geen doorgezakte rug en maar een klein beetje grijs en dat zie je haast niet onder zijn voorpluk. Dus hij toont veel jonger vaak.

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:16

Die van mij is laatst 15 geschat, ze is 26 :') .
Blijft een compliment!

DW00

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:17

Wat een leuk topic! Ik zou ook graag mijn omaponytje voorstellen. Inmiddels net 28 geworden maar maak geregeld nog een buitenrit met haar en dan laat ze telkens weer zien hoe fit ze nog is :D

Afbeelding

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:23

De mijne wordt ook vaak wel jonger geschat dan 24, maar idd ik kan het zelf ook wel zien aan haar ogen en haar hoofd. Laatst zat ik foto's terug te kijken van toen ik haar net had, toen was ze 3. Echt een compleet ander koppie! Maar haar ogen stralen nu veel meer rust uit, en na het rijden kan je soms echt merken dat ze echt wel moe is. Terwijl tijdens het rijden dan is niks haar te gek, eenmaal op stal staat ze er dan echt total loss bij en voel ik me haast schuldig! Maar ja, ze doet het toch echt zelf zich zo druk maken tijdens het rijden!

Welkom DWOO!

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:50

Tweety is mooie man, zo op de foto zie je ook niet dat hij 26 is, aan phoenix zie je meer dat ze al wel leeftijd is .

Wat leuk dat jullie oudjes met rijden nog zo fit zijn.

Vraag me af en toe af of het voor haar ook niet beter zou zijn om gewoon af en toe wat te doen, alhoewel het met rijden altijd een pittige dame was en af en toe rijden met haar geen optie was.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:54

Welkom beiden! Leuk om mee te kletsen :D

De mijne werd toen ik haar net had 8 geschat terwijl ze 18 was. Nu is ze bijna 29, heeft ze alle tanden nog en geen doorgezakt rug.
Het enige verschil met vroeger is dat de zijkanten van haar hoofd grijzer zijn geworden. :o
Hier was ze 18:
Afbeelding
Hier 28: je ziet hier het grijze wel goed. Valt in het echt minder op.
Afbeelding
En haar mooie lijf 8-)
Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 15:35

Moon is nu 23 ongeveer en wordt nog altijd 12 geschat :=
Buiten zn hoge schoft waardoor hij een illusie van een doorgezakte rug geeft, ziet hij er naar mijn ogen toch nog best goed uit!
Afbeelding
Lichtjes te vet, maar hij valt af alsof het niks is dus dat maakt niet uit

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:18

Emilyslaluna, ze ziet er echt heel goed uit zeker geen bijna 29.

Jumpyhorse, ik heb ook altijd liever dat ze wat reserve heeft, Phoenix valt ook heel snel af en juist daarom ben ik blij als ze voller is

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:22

Welkom allemaal!

Je ouwetje ziet er nog goed uit DW00!

Ja duidelijk is dat dan ineens he die grijze haren, maakt ze wel ook super leuk <3
Al vind ik t soms wel moeilijk om te zien. Toch t besef dat ze oud worden!

Ziet er goed uit hoor Jumpyhorse!

Hier is gister de tandarts geweest en vandaag de osteopaat, ze hebben hun APK weer gehad!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 16:45

elledani68 schreef:
Emilyslaluna, ze ziet er echt heel goed uit zeker geen bijna 29.

Jumpyhorse, ik heb ook altijd liever dat ze wat reserve heeft, Phoenix valt ook heel snel af en juist daarom ben ik blij als ze voller is

Dankjewel! :D ik heb haar ook liever te dik dan te dun op deze leeftijd. Van de winter viel ze opeens snel af waar ik erg van schrok. Gelukkig zit het gewicht er weer op *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:52

Die vanmiddag is 27 maar ook nog lekker wakker, even van de week filmpje gemaakt:

Wel krijgt ze in ene heel snel kwaaltjes erbij, vraag mij vaak af hoe lang ze nog heeft.
Tijdens het grazen aan de hand begint ze met haar voorbeen te trillen alsof ze Parkinson heeft, ook schrikt ze steeds meer (gok dat haar ogen achteruit gaan).
Van de week was ze zo schrikachtig buiten dat ik dacht dat ze een slokdarmverstopping had ofzo, gras kwam terug en hele rare geluiden, had de da al bijna aan de telefoon.

Gelukkig komt ze heel langzaam aan wel wat aan, is ook wel alert en fris enzo.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:05

Die kan er weer even tegenaan jolmer
Kan best een slokdarmverstopping zijn geweest hoor romy, maar dan in een light versie ;) als ze daarvoor gulzig heeft staan eten? Maar dat heeft niks met oud zijn te maken. De mijne kreeg dat op zijn 18e maar dan niet in een light versie..

Die van mij liet van de week ook even zien dat hij zichzelf niet oud vond.. ik had een rondje gewandeld en toen we terug het erf opkwamen kwam een nieuwe hengst op stal naar voren gedenderd in galop.
De arabier in mijn schimmel kwam naar boven. Blazen dat ‘ie deed. Je kon het 1km verderop nog horen. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 10:12

Ze was op dat moment heel onrustig, hapje gras, heel erg alert om haar heen kijken na elke hap.
Denk dat dat het is geweest maar schrok mij rot.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:15

Wij zijn woensdag bij de dames geweest, die ouwe was ook , pffff niet te houden eigenlijk terwijl dat jonge ding gewoon nergens last van had

Romy gelukkig alles oke, heb van mezelf in de gaten dat ik nu ze wat op leeftijd is alles onder een vergroot glas leg -O- Gelukkig is mijn dochter weer heel nuchter *\o/* en kunnen we samen er goed over praten en komen we vaak tot de conclusie dat het weer een Phoenix actie is :o

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 14:52

Het is nooit saai met de oude garde zullen we maar zeggen. :')

Hier ineens een oude dame met een gat in haar hoeven. De smid komt zo, maar ik ben er niet gerust op. Twee dagen geleden zag alles er prima uit, maar nu lijkt het erop alsof ze al tien jaar in een kurkdroge woestijn staat i.p.v. een normale weide.

elledani68

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 16:25

Lau07, oei ik hoop dat het allemaal meevalt, sterkte