Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
BaiNar schreef:Is vet, wordt ie dus dikker van! Let wel dat het een goede hoeveelheid moet zijn voordat het aanslaat... ik geef 1 fles per 4 dagen (zonnebloemolie).
Jemawi schreef:Ik kom me ook maar even melden
Ga er zo maar eens voor zitten en alles een beetje doorlezen.
Ik heb een merrie van 27 jaar, oud type KWPN.
Ik wil haar graag wat extra's gaan geven, ze krijgt nu nog steeds de voeding waar ze het al jaren prima op doet, maar zeker nu het kouder word, merk ik dat ze 'hongeriger' is.
Ze valt soms letterlijk aan op voer.
Ze staat dag en nacht buiten met een fijne schuilstal en als het echt koud word, doe ik haar een deken op.
Je kan nu echt zien dat ze ouder is, wordt hoekig aan de achterhand, haar rug gaat zakken en ze word steeds magerder.
Wat kan haar bij geven? Wat is smakelijk?
Ze krijgt nu een halve kilo onderhoudsbrok en hooi bijgevoerd, daarnaast een halve emmer wortels en om de dag een Hippostar musli koek. 1 x keer per week een subli slobber.
Ik hoor graag jullie tips!
BaiNar schreef:Tja... de gouden tip is gewoon Subli Senior Pr.
mirtje27 schreef:Oh das wel jammer dat je niet meer op haar kan rijden. Heb je haar al lang?.
Vind het wel moeilijk om dr mooi op gewicht te houden. Vroeger had ik dat totaal niet, werd ze al heel snel dik. Nu krijgt ze flink hooi.
En haar zemelen met kruiden natuurlijk.
Mirjam
BaiNar schreef:Rianneke... dan heb jij geen paard met een gebitsprobleem
Mindim schreef:mirtje27 schreef:Oh das wel jammer dat je niet meer op haar kan rijden. Heb je haar al lang?.
Vind het wel moeilijk om dr mooi op gewicht te houden. Vroeger had ik dat totaal niet, werd ze al heel snel dik. Nu krijgt ze flink hooi.
En haar zemelen met kruiden natuurlijk.
Mirjam
Oh nee hoor, ik vind het niet erg om niet op haar te rijden. Ik heb haar nu 6 jaar en toen ik haar kocht, kon je al niet op haar rijden. Men keek niet meer naar haar om en ik heb haar in een benarde positie uit het land gehaald en op stal gezet (na eerst de eigenaar te hebben aangesproken) die winter er na, heeft hij me een keuze gegeven, kopen of ze gaat voor de dood. Tja en toen was ik al vreselijk aan d'r gehecht. Dus nu staat ze al weer 6 jaar bij mij op pension. Ik ken haar al vanaf dat ze jong was.
Verder heb ik een 3.5 jarige tinker, die ook nog lekker 'groen' blijft tot voorjaar 2010. Rijden is voor mij niet het walhalla, wel leuk vanzelf, maar het bezig zijn met paarden op zich, vind ik even leuk, misschien nog wel leuker.
@Rianneke Je moet gewoon kijken welk voer het beste aanslaat. Als ze seniores priores niet wil hebben, tja jammer dan en idd verder zoeken naar iets anders. Ik geef pavo podo, daar doet ie het van mij prima op, 2 kg per dag. Ik wilde overstappen op een subli voer (was er nog niet uit welke) maar ik hoor dat daar lang niet zoveel mineralen, sporenelementen en vitaminen en voedingstoffen in zitten. Dat ik dan een goed supplement moet bij gaan voederen. Nou dan toch maar Pavo podo. Een scheut olie over het voer en de hoeveelheid opbouwen kan ook aanzettend werken.
sjant schreef:Wegens overlijden van mijn lieve oudje heb ik 3 zakken subli seniores over. Meer info via pm.
Chantal