Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:49

pien_2010 schreef:
Hier meld ik me als het mag met onze Hercule.
Onze merens ruin Hercule is 24 jaar en ik ben geschokt eerlijk gezegd, dat jullie dit al een "oudje" vinden. We doen nog alles met hem. Hij staat voor het eerst zonder dekens buiten (vorige jaren altijd met deken) en tot nu toe gaat het goed. Omdat we maar 2x per week rijden hebben we dit besloten.

Ik heb dit topic aangeklikt denkende dat ik allemaal 30+ zou tegen komen :o :=

Hier onze mooie man. Foto is van vorig jaar:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Schreef ik 24 november jl. Vandaag zijn de paardjesingeënt en toen keek ik eens goed naar de geboorte datum (doe ik zelden of nooit). Wat bleek, Hercule is pas 21 jaar jong, dus ik heb nog een jong paard *\o/* Vond dat zo'n verrassing. Hij is van 1995.

xxdomiixx

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 13:14

Met Zorro gaat alles goed :) dierenarts was geweest voor het inenten en ook direct even kijken naar de ogen want daar had hij toch wel last van. Druppels hadden geholpen en nu krijgt hij de vliegenkap op om te voorkomen dat hij er weer last van krijgt. Ik wil er wel verder naar laten kijken maar momenteel komt het even niet uit (Geen trailer en ik zit zelf momenteel ook met mijn gezondheid te klungelen). De kliniek had gezegd dat het niet direct nodig was dus dat is dan wel een gerust stelling anders had ik het natuurlijk wel direct geregeld. Verder gaan we lekker door met vloggen, vandaag komt al weer de 5de vlog online en ik heb heel veel vragen binnen gekregen dus volgende week een Q&A opnemen.

Haha wat een leuke verrassing pien_2010!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 15:02

Klinkt goed xxdomïxx, verstandig om te wachten tot het allemaal wat beter uitkomt. Wat is een Q&A? (sorry ik ben niet zo'n internet deskundige)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:27

pien_2010 schreef:
Klinkt goed xxdomïxx, verstandig om te wachten tot het allemaal wat beter uitkomt. Wat is een Q&A? (sorry ik ben niet zo'n internet deskundige)

Een Q&A is een afkorting voor Question&Answer. Mensen kunnen hun vragen stellen die ik dan in video beantwoord. Ik heb soms ook nog moeite met internet termen, net als vlogmas dat snapte ik eerst ook niet maar google is dan mijn allerbeste vriend (ook al ben ik soms te "lui" om het op te zoeken aka niet gemotiveerd/geintereseerd genoeg om het op te zoeken, haha).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:49

Dank je. Nee ik ben niet te lui, ik heb er gewoon helemaal niet aan gedacht dat je dit ook via google kunt opzoeken. :=

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 22:54

Leuk PDM, 1995 is een heel goed bouwjaar :D

Goed te horen dat Zorro's oog de goede kant op gaat. En succes met je Vlog :)

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 23:08

pien_2010 schreef:
Dank je. Nee ik ben niet te lui, ik heb er gewoon helemaal niet aan gedacht dat je dit ook via google kunt opzoeken. :=

Zo bedoelde ik het ook niet ^^ had het gewoon over mij zelf haha niet dat dit voor jou geld, maar snap wel dat dit zo over kan komen. Sorry daarvoor :)

Dankje Rianne :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 22:39

RianneH schreef:
Leuk PDM, 1995 is een heel goed bouwjaar :D
Jij ook Rianne? ;)

xxdomiixx :*
Manlief was ziek en bijna beter dus wij gaan deze week weer rijden. Mijn oudje maar jonkie dus, ging me vanavond van blijdschap toch te keer. Wouw wat kan dat paard hoog en fel bokken als hij erg blij is. Zo gaaf om te zien <3 zo'n barokke zwarte merens. Wat vind ik dat paard toch mooi.

anniekow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 13:49

Afgelopen weekend wat foto's gemaakt met Perry.
Afbeelding

En gisteren even een nieuw halster voor 'm gehaald :o
Afbeelding

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:06

Wat een leuk hoofdje heeft Perry! Toen ik net op de manege begon heette mijn lievelingspony Perry, brengt me weer even helemaal in de penny-sfeer haha <3

DubbelD1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 15:52

Leuk topic dit over de oudjes. Onze pedro is 19 en gedraagt zich eigenlijk alleen in het bos als een opa.

Als hij in de bak staat met de rest is het ineens wel een donderstraal.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:25

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:40

Wat me opvalt xxdomiixx is dat Zorro wel heel gemakkelijk uit de galop valt. Is dat leeftijd of heeft hij dat altijd gedaan?
Hij kan in ieder geval als een echte zorro bokken. }>

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:41

Ik vraag hem steeds terug. Als het aan hem ligt gaat hij door. Volgende vlog heb ik weer een weekvlog. We zijn flink met galop aan de slag, volgen nu gewoon de hoefslag en laat ik hem een ronde door galopperen. Dat ga ik uitbreiden.

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:42

Vroeger vond hij galop trouwens niks. Toen kreeg ik hem ook gewoon niet in galop en als dan was hij er zo weer uit. Logisch want hij zat ontzettend vast toen. Maar was toen mijn paard nog niet

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 08:14

Het valt mij wel op dat de oudjes steeds jonger worden.Mijn ruin van 21 is nog een jonge vent.Komt ook natuurlijk omdat zijn vriendin bijna 34 is :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 16:50

Goedemiddag allemaal :D

Haha ja mijn bijna 19 jarige merrie gedraagt zich soms jonger als mn 7 jarige puppy :P Naja dan gaan ze nog laaaaaang mee :P

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:28

Ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij is het in de paardenwereld ook een beetje "vanaf 17 jr zijn ze oud". Terwijl je vaak als eigenaar van een "ouder" paard pas echt merkt dat het helemaal nog niet oud is! Ze hebben nog energie en lol voor 10 en genieten extra van een lekker buitenritje :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:30

Nandos schreef:
Ben ik het helemaal mee eens. Volgens mij is het in de paardenwereld ook een beetje "vanaf 17 jr zijn ze oud". Terwijl je vaak als eigenaar van een "ouder" paard pas echt merkt dat het helemaal nog niet oud is! Ze hebben nog energie en lol voor 10 en genieten extra van een lekker buitenritje :j

Hier ook met onze 21 jarige die ik zelf nog als heel jong beleef.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 18:35

Mijn 18 jarige is de jongste op stal. Hij gedraag zich ook zo... ontzettende macho. Hij is de enige die met de 2 merries op de wei staat.... hij weet t en houdt zn harem goed in de gaten.

Louise_vd5r

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:33

Ons oudje Sam(urai) ! Inmiddels bijna 25, maar denkt nog steeds dat hij 4 is. Het laatste jaar wel heel erg stijf geworden, we gaan enkel nog wandelen omdat door de stijfheid het minstens een half uur duurt in de piste eer hij los komt (in het begin mankt hij bijna van stijfheid). Heeft 2 winters geleden met z'n been in een konijnenhol geschoten en daarbij ligamenten helemaal gerokken en bijna gescheurd hij heeft toen 6 maanden in stal moeten blijven en zoveel mogelijk stappen aan de hand. Daar is hij toen wel helemaal van genezen!
Afbeelding
We hebben hem al 6.5 jaar <3

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:00

Leuk hoor, mooi kleurtje en die witte voetjes! Ik heb echt een zwak voor witte voetjes. Geven jullie hem iets tegen de stijfheid? Glucosamine?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:05

Witte voetjes geven wel uitstraling ja.... wel n pokke werk om wit te houden

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:14

Hier ook weer vanaf mij een berichtje.
Mijn 21 jarige meisje word oud.. Vorige week is er Cushing en suikerziekte bij haar geconstateerd
Wel paar leuke kerst foto's
Afbeelding
Afbeelding

rockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:14

Wat een leuke foto's hier.

Ik zal ons even voorstellen. Ik ben Monique en mijn oudje heet Fusher.
Fusher is een ruin met onbekende afstamming van 28 jaar.

We hebben hem pas 4 daagsjes in ons bezit.
Aan 1 oog is hij blind door een trap van een paard. En dit is helaas nooit verzorgd geweest.

Fusher voelt zich ook nog jong. Zondag een heerlijk stapritje gemaakt.

Gaan nu langzaam bekijken hoe we hem weer soepel en in conditie kunnen krijgen.
Afbeelding