Ik ga nu sowieso 2 kg. Seniores Priores voeren per keer, zo mogelijk 2x per dag.
Scheut olie erdoor en dan hopen dat ze weer wat op gewicht komt. Ze moet gewoon zo snel mogelijk op gras.. dan zal het al een stuk beter gaan..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Kan je het dan niet beter in de bak van Hartog zelf aanbieden ? een net op de wei neer leggen lijkt me niet veilig. En hoe los je het op met de andere paarden, die willen dan toch ook van het compactgras eten ?
Evelijn schreef:Ik zou eerst eens gaan berekenen hoeveel eiwitten ze nu ongeveer binnen krijgt en of dat echt te weinig is. Als ze er nu goed uitziet zou ik niet meteen heel veel extra eiwitten gaan toevoegen.
http://www.voervergelijk.nl/informatie/93/behoefte-energieeiwit
Evelijn schreef:Ja in die link staat niet dat ouderen paarden meer eiwitten nodig hebben en dat is wel zo, alleen moet je vervolgens naar je paard kijken of die echt extra eiwitten nodig heeft of dat je al voldoende voert...
Ginger1991 moet volgens mij vooral zich wat meer inlezen ipv gewoon luzerne bij te voeren zonder voor iets waar pony misschien nog geen behoefte aan heeft.
wat je kiest is volgens mij persoonlijk, maar er zit wel verschil tussen hoeveel energie etc. erin zit. Je paard moet het ook goed eten... En per merk is het ook verschillend. Ik heb ook wel luzerne en bietenpulp gevoerd en dan beide op verschillende momenten van de dag om ruwvoer te vervangen.
Maris schreef:Niet in plaats van, maar erbij. Omdat zemelen meer fosfor bevatten als calcium. En zowel pulp als lucerne meer calcium als fosfor ( in verhouding ).
Of ipv pulp misschien seniores priores. Dat bevat veel pulp, maar de verhouding erin tussen calcium : fosfor is al rechtgetrokken. Plus dat er extra vit en min inzitten.
kvulden schreef:Ok bedankt voor de uitleg. Ze krijgen ook al extra vit en min via de liksteen. Ik heb nog nooit zemelen gevoerd. Hoeveel zou ik daar van moeten geven?