Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:16

Op de wei waar moon staat komt het gras beetje bij beetje er aan. Hij is op goed gewicht op de moment, dus denk ook niet dat ik hem in vol gras ga zetten ivm koliekgevoelig...

Hij doet het trouwens supergoed tegenwoordig *\o/* fitter dan ooit, begint zelfs echt goed te spinnen!
Afbeelding

EmptyWords

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:21

lekker!

hier staat ie het hele jaar op het gras, dus ik maak me eigenlijk nergens zorgen over

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 14:50

jumpyhorse, Chico heb ik 15 jaar in de reining, barrels en workingcowhorse uitgebracht op Amateur niveau destijds.. Leuk om je bezig te zien met je paardje.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:34

Gelukkig hier geen paard met (voorjaars)gras problemen. Wel met zandproblemen :+
Bij ons staan ze het hele jaar op de wei. Die is ook groot genoeg dat er wel het hele jaar iets van gras blijft staan. Nu hadden ze alleen pas het land bemest dus stonden ze alleen even op de paddock stukjes. Zag die van mij al zand likken.. dus heb er vandaag een vitaminespuit doorheen geroust en een weekje zandweg. Gelukkig was het maar een week op de paddock. Vanaf morgen weer het gras op.

Het mooie was dat ik met die spuit aan kwam. Met oranje ej stickers erop. Hij zag het denk ik aan voor een wortel :+ beetje teleurgesteld toen het wat anders bleek te zijn haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:48

Queelens schreef:
Gelukkig hier geen paard met (voorjaars)gras problemen. Wel met zandproblemen :+
Bij ons staan ze het hele jaar op de wei. Die is ook groot genoeg dat er wel het hele jaar iets van gras blijft staan. Nu hadden ze alleen pas het land bemest dus stonden ze alleen even op de paddock stukjes. Zag die van mij al zand likken.. dus heb er vandaag een vitaminespuit doorheen geroust en een weekje zandweg. Gelukkig was het maar een week op de paddock. Vanaf morgen weer het gras op.

Het mooie was dat ik met die spuit aan kwam. Met oranje ej stickers erop. Hij zag het denk ik aan voor een wortel :+ beetje teleurgesteld toen het wat anders bleek te zijn haha.

Blij maken met een dooie mus :') .

Heel vet Jumpyhorse!

Hier mogen ze snel weer het land op, wel lekker zonder dekentje buiten, kan ze die losse haren weg rollen :+.
Ik heb elke keer plaatste sneeuwbuien, met +20 graden >;)

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 22:57

Hier hebben we dit jaar geen gras ben ik bang. De weides moesten opnieuw ingezaaid maar vanwege de regen kon het steeds niet. Drie weken terug kon het eindelijk, maar het duurt nu natuurlijk nog even voor er gras is. Ik baal wel, geen weidegang dit jaar, maar het is wat het is. Ik heb gelukkig wel een heel fijn loopstalletje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:19

Die van mij is sinds deze week op het gras. Ik weet uit voorgaande jaren dat er per dag een kleine meter strook erbij komt, maar volgens mij gaan ze wel gelijk van 9 tot 17 uur erop. Ik zal het eens navragen. Maar ik vertrouw erop dat het goed geregeld is aangezien het al jaren zo gaat zonder problemen :D.

Hoe vinden jullie oudjes het in deze warmte? Normaal heeft Lotje nergens last van maar ik heb het idee dat ze het vandaag wel erg warm had. Misschien komt het doordat het zo vroeg warm is en ze nog aan het verharen is?

Ik heb haar maar even flink geborsteld om te helpen met de haren en haar dan met een sponsje wat nat gemaakt. Dat kon ze wel waarderen. :o
Afbeelding

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 23:40

@emilyslaluna Bink verjaart al jaren heel erg moeilijk. Hier dus al een week flink aan het borstelen, en hem zondag en vandaag gewassen (aangezien hij ontzettende jeuk heeft). Sinds gisteren bezitter van een Furminator, die werd ook wel zeer gewaardeerd.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 01:13

Tweet nog met 0grams, ook omdat er de komende dagen nog weer koudere nachten komen, en regen ook.

Tweet heeft een inlooostal, en met dit weer slaapt hij vermoedelijk buiten in het zandstuk.

Tweet is erg gevoelig voor kou, en kan warmte enorm goed hebben. Meestal leeft hij echt op, met 35 graden is hij zo fit als maar kan.

Vandaar bij hem in geval van enige twijfel eigenlijk áltijd de keus voor de warmere optie.

De staleigenaresse is wel zo lief dat ze overdag de deken even afplukt, als het echt warm is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 08:33

Des kan wel goed tegen de warmte, maar komt ook al mooi door de verharing heen gelukkig.

Hier ook alles opnieuw ingezaaid maar is van de herfst al gebeurd dus groeit wel al.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:09

Haha Esther, dat is héél herkenbaar. Je kan ook precies zien waar in de wei de mijne heeft gerold op de dagen dat hij even flink loslaat.

Die van mij kan deze temperatuur goed aan. Dat is denk ik het geluk dat de mijne voor ruim de helft arabier is.. maar als het 30 graden wordt vind die het ook niet meer lekker hoor :)
Scheelt dat hij dit jaar echt heel goed en op tijd begon met verharen. Op zijn Hoofd, hals en borst heeft hij al volledig zijn zomervacht. Zijn romp en dikke kont zijn ook al een heel eind.

Gisteren tijdens rondje wandelen. Het hoofd van een tevreden paard <3
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:22

Afbeelding
wij heben gister ook een rondje gewandeld.

hier ook goed aan eht verharen, maar aangezien hij geschoren is zijn het vervelende kleine haartjes

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 09:52

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:17

Heerlijk!

Hier nu druk aan het verharen, poets me een ongeluk :') .
Hier dekens ook af, maar twijfel ook om op te doen.

Afbeelding
Gisteravond rondje gewandeld.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 10:49

die van mij trekt deze temperaturen nog goed! ik heb hem woensdag gewassen en die koude straal kon hij niet heel erg waarderen. Nobel, jouwe al door zijn vacht heen! dat is snel!

die van mij gaat niet zo snel meer, in december/januari begon hij en nu staat hij heel raar even stil. Er komt wel wat los, maar geen hele truien zeg maar..

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:03

Vannacht toch de regendeken opgedaan.De wind was toch fris.Ze staan s'nachts ook buiten.Ze hebben wel een stal hoor.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:04

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:13

Die van mij is ook druk bezig met verharen. Het duurt wel langer. Ik gok dat ze zeker al anderhalve maand steeds wat haren loslaat, maar het einde lijkt nu in zicht te zijn.
Van de week hadden we geloof ik 1 dag met warm weer en toen heeft ze een klein beetje staan zweten. Ik denk dat de overgang van koud naar warm weer iets teveel voor haar was.
Wij zijn sinds half maart begonnen met de weidegang, en hebben het heel rustig opgebouwd. Toch vond ik haar vorige weekend wat kramperig, dus toen hebben we er voor de zekerheid maar wat olie gegeven en doen we iets rustiger aan. Ze staat ook echt gras te bunkeren alsof ze drie jaar niet gegeten heeft. :=

Leuke foto's Esther en Nobel! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 11:26

hier begint het verharen nu ook echt door te zetten. heerlijk!

in de nacht nog wel een deken op. van dew eek heb ik die af gelaten maar ik kon het geljk aan hem zien. dus weer op gedaan

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:57

Ja voor maandag-dinsdag-woensdag (woensdag ook omdat ik dinsdag niet naar stal kan) doe ik de mijne een combi vliegen/regendeken op. Vind zijn bucas rain iets te warm toch denk ik en met het combideken heeft hij toch iets van warmte op de rug. Maar de mijne staat dan wel in de nacht binnen indd :)

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 08:37

Chica begint nu ook druk te verharen, geef al een tijdje lijnzaadolie bij, maar zag nog geen effect. Hopelijk zet het nu goed door.

Heerlijk al die wandel foto's. Helaas is Chica geen wandel pony.. heen gaat wel goed, zodra ze door heeft dat we terug gaan, stuitert ze erover en heb ik een 3-jarige naast me lopen. Geloof ook niet dat dat er ooit uitgaat. :+ Een buitenrit is verder geen probleem, maar ze zal volgens mij nooit een sjok pony worden!

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 10:41

Bink verhaart, maar het duurt weer lang. Hij zit nu in een tussenvachtje. Heb wel begin deze week een furminator aangeschaft en moet zeggen, het werkt goed en Bink vindt het heerlijk!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 12:36

Bij mij staan elk jaar de vogels op de paarden en plukken daar hun netmateriaal vandaan. Het oudste paardje van me komt op een of andere manier niet door zijn haar heen dus ik denk dat ik maar wat olie ga bijvoeren.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 09:46

Hier verhaart Chico best lang, steeds een paar dagen komt er veel af, dan weer helemaal niks, hij is nu half in zomerpak :D

ik heb een vergelijkingfoto met 4 jaar geleden....
Hij doet nu precies een jaar helemaal niks, valt nog best mee hoe hij eruit ziet qua spieren..

Onderste plaatje is nu, met scruffy uiterlijk vanwege half zomerpakje
Afbeelding

Zijn kontje wordt wel minder.... jammer van de bespiering maar goed, als je met pensioen bent sinds een jaar...rechterfoto is nu
Afbeelding

Verder gaat ie best goed, loopt lang niet zo scheef meer...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 10:20

je iet het ook wel op zijn hals en rug hoor. Maar dat mag de pret niet drukken. zolang hij het nog goed doet, is het goed toch.

die van mij is op t moment zo gek als een deur. hij schrikt echt van alles en niets, gewoon omdat het kan. Met rijden gat hij op het moment weer goed. ik voel dat hij meer kracht gaat zetten met zijn achterhand, dus dat is top