Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pleiada schreef:Ziet goed uit voor zijn leeftijd!
Lexa senior is toch gewoon een vitamine korrel speciaal voor oudere paarden?Draagt dat dan ook bij aan het aankomen?
pluisje88 schreef:Dat lexa senior ken ik niet. Lijkt me best wat. Heb je daar toevallig wat meer informatie over wbt kosten ed?
haboshof schreef:We gaan wel uit van die kilo per 100 kg. Maar we schatten het gewicht van het paard met zo'n meetband. Ik denk niet dat het helemaal klopt. We voeren de Subli 'smorgens en 'savonds. Bij de grootste is dat 2 kilo per keer. En dan gaan ze dus na de ochtendmaaltijd in het land.'sAvonds de tweede maaltijd bij het op stal zetten. En dan tegen 11 uur nog een kilo Subli en een kilo merriebrok. We beginnen met eerst een scheut olie over het voer. Ik heb het even gemeten in een bekertje. Dat is ongeveer een kwart, zo'n 50 ml. Als ik gevoerd heb , zet ik de volgende portie vast klaar. Het paard waar ik het nu over heb is 1.58m en 26 jaar oud.
De andere warmbloed is kleiner en krijgt twee keer 2 kilo seniores en om 23.00 uur nog de kilo merriebrok.Hij krijgt trouwens niks anders omdat hij dat niet meer kwijt kan(Indy 34 jaar, ruin van 1.52m)
In totaal hebben we nu 29 paarden /pony's waarvan er 16 boven de 20 zijn.(2x 21, 1x23, 1x 25, 3x26, 1x 27,3x 28, 3x 29 1x 31, 1x 33, 1x 34)