Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:51

Mijn knappe oude man was woensdag jarig! 24 is hij nu

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:57

Queelens, dat is balen! Hier ook, enorm veel jeuk. Hoop voor je dat het alleen jeuk van de haartjes is!

Gefeliciteerd Romy!! 27 jaar, mooie leeftijd!

En nog gefeliciteerd Happy! Leuke collage!

Hier lekker weer deken op afgelopen dagen, maar vanaf morgen mag ie weer lekker af.
Wel lekker knuffelen met dr vriendje <3

Afbeelding

Jennifer_S

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 21:15

Vervelend van Chico!

En wat leuk die jarige paarden.

Ik heb hier Equimyl shampoo gekocht om Bink zondag eens mee te wassen. Hij heeft jeuk en een hele hoop bultjes op zijn huid, dus hopen dat het helpt.

DA komt woensdag langs om een spuit te geven. Ik weet niet precies wat, maar aangezien hij nog steeds zijn flinke griep van rond de Kerst niet helemaal te boven is, hoop ik dat dit hem net voldoende boost geeft om lekker de lente in te gaan.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 22:37

Gefeliciteerd met jullie paardjes! *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:03

Gefeliciteerd allen!

Hier vandaag weer gelest, was weer fijn. Hij liet mooie stukken zien.

Afbeelding
Even buiten uitgestapt.

Afbeelding
Toen kwamen we nieuwe stalgenootje tegen.

Afbeelding
Daarna even lekker kriebelen met zn eigen bestie

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 08:46

Ik lees al een tijdje mee, maar mag ik me melden? Ik heb een welshje die volgende maand 24 wordt, maar echt nog topfit is. We rijden nog steeds lekker en trainen nog op z niveau. Heb haar bijna 21 jaar en is echt mijn maatje! De winter zijn we goed voor gekomen, dan merk je dat ze ouder wordt en dan soms wat kwakkelt. Deze foto is van gisteren, voor het eerst weer zonder deken!
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 09:13

Welkom

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 20:46

@Emptywords fijn dat het lessen goed ging!

@Naath86 Welkom!

Heb Jazz vandaag een flinke poetsbeurt gegeven en zonder deken naar buiten!

Afbeelding

Weet iemand een goede fotograaf die mooie sfeer foto’s maakt? Wil in juli graag foto’s van mij en Jazz laten maken. Woon in de provincie Gelderland. Mag me hierover ook een PB sturen! ;)

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 22:00

Ah wat leuk dat er zoveel paarden jarig zijn, iedereen gefeliciteerd met hun maatjes!
En wat een leuke welsh!

Onze bak is vrijdag helemaal aangepakt en is nu weer waterpas. Dus nu echt de training weer oppakken. Ze wordt nog wat sterk af en toe, maar er zit nog pit genoeg in.

Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 14:25

Welkom Naath!!!!

De pees is na een week heel veel dunner en koud. Gaat supergoed, schade lijkt mee te vallen.

hier gaat het goed!
De smid ging goed, vanmorgen de osteo die heel verbaasd was over de vooruitgang.
Hij ligt elke nacht te maffen op stal en rolt lekker om in de paddock. Kan goed opstaan....
kortom: blij paard = blij baasje .

Nu nog verharen.....pfffff wat een bult haar komt eraf...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:16

Hebben jullie oudjes de regendeken op vannacht?Twijfel.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:17

Hier nog wel

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:40

Ik heb de dekens af, maar die van mij staat ook binnen vannacht

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:12

Nee hier af. Vind het warm zat en woon ook 90km verderop dus is voor mij geen doen haha. De mijne staat ook wel in een binnenstal.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:26

De mijne staat vannacht ook zonder deken.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 08:15

Die van ons ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:17

Die van mij heb ik ook al paar nachten zonder deken, maar ze staat snachts wel op stal.

Ze blijft mager :(
Misschien nog beetje geduld hebben, voet haar nu ook wat grasmix bij sinds een weekje en heb haar vitaminespuit gegeven, en speedibeet opgehoogd maar dat eet ze steeds minder graag.
Weten jullie wat ik daar aan kan toevoegen eventueel zodat ze het weer graag eet?

Mestonderzoek ook laten doen maar geen wormen of iets te vinden.

Ben soms best wel bang dat ze toch wel een beetje ‘op’ raakt.
Afbeelding

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:34

verschil zie je niet in een week. als je meer gaat voeren kan het maar zo 1 tot 2 maanden duren voor je verschil gaat merken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 09:35

Dit is ook niet de beste periode vaak, verharen kost best wat energie.
Mona is nu ook iets dunner, gras is druk aan het groeien en dan mogen ze er op.

En wat EW zegt, het kan wel even duren voordat het goed aanzet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:00

Ja ik weet dat het tijd kost inderdaad.
Hier gaan ze pas rond mei/juni de wei op maar ook dat vind ik nogal een dingetje omdat ze van het najaar hoefbevangen is geweest.
Gelukkig heeft de stalhouder nu speciaal paardengras ingezaaid maar moet nog even bedenken wat het handigste is straks op de wei.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:30

De mijne heeft ook al dagen geen deken meer op maar gaat inderdaad ook 's nachts op stal.

Romy, ik snap je zorgen compleet! Ik leef echt met je mee. :(:) Heeft je DA geen advies hoe je het beste het voer aan kan pakken in combinatie met de hoefbevangenheid?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:32

Es_ther schreef:

Klopt. Die van mij had vroeger ook altijd rond deze periode dat die afviel. Kon je vaak ook zijn ribben tellen.. toen was die gelukkig verder jong en gezond. Nu heeft ‘ie er geen last meer van omdat hij sinds zn pensioen dik lijkt te worden van lucht. En dat voor een paard wat hoog in het bloed zit haha..

Wat overigens in die periode we goed hielp bij de mijne was een kuur maisolie over het voer. Als je het wilt kan ik wel dat schema (voorgeschreven door da) opzoeken voor je Romy. En ik heb toen ook een homeopaat laten komen om zn organen door te meten en dat heeft goed geholpen. Ben normaal niet zo van de iets zweverige dingen die ik zelf niet begrijp. Maar sinds dien zweer ik er op. Mits je een goede homeopaat hebt die ook nog wetenschappelijk onderbouwd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:01

emilyslaluna schreef:
De mijne heeft ook al dagen geen deken meer op maar gaat inderdaad ook 's nachts op stal.

Romy, ik snap je zorgen compleet! Ik leef echt met je mee. :(:) Heeft je DA geen advies hoe je het beste het voer aan kan pakken in combinatie met de hoefbevangenheid?

Heb ik een paar welen geleden idd gedaan maar die wisten het ook niet zo goed, nu heb ik ook geen vaste dierenarts moet ik zeggen dus het mestonderzoek heb ik door een ander laten doen.
Wellicht hun even bellen nog voor advies.

Queelens schreef:
Es_ther schreef:

Klopt. Die van mij had vroeger ook altijd rond deze periode dat die afviel. Kon je vaak ook zijn ribben tellen.. toen was die gelukkig verder jong en gezond. Nu heeft ‘ie er geen last meer van omdat hij sinds zn pensioen dik lijkt te worden van lucht. En dat voor een paard wat hoog in het bloed zit haha..

Wat overigens in die periode we goed hielp bij de mijne was een kuur maisolie over het voer. Als je het wilt kan ik wel dat schema (voorgeschreven door da) opzoeken voor je Romy. En ik heb toen ook een homeopaat laten komen om zn organen door te meten en dat heeft goed geholpen. Ben normaal niet zo van de iets zweverige dingen die ik zelf niet begrijp. Maar sinds dien zweer ik er op. Mits je een goede homeopaat hebt die ook nog wetenschappelijk onderbouwd is.

Als je wilt heel graag!
Heb in november haar laten doormeten door een homeopaat en toen ook druppels gekregen die ze ook heeft gehad, maar had niet echt het idee dat het verschil maakte, al was ze toen nog niet zo mager als nu.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:12

Romy, ik ben nu aan de hand gras aan het opbouwen.
Elk dag een kwartier erbij tot ik op een uur zit. En zo verder.
Wanneer ze hier de wei opgaan bouwen ze van stal in een week op naar 09.00 tot 15.00 uur. Dat gaat mij te snel met mijn chronische HB-er.
Maar hij kan als hij opgebouwd is wel die tijd de wei op. Ze zetten hem dan als laatste erin, als eerste eruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:28

ElCamino schreef:
Romy, ik ben nu aan de hand gras aan het opbouwen.
Elk dag een kwartier erbij tot ik op een uur zit. En zo verder.
Wanneer ze hier de wei opgaan bouwen ze van stal in een week op naar 09.00 tot 15.00 uur. Dat gaat mij te snel met mijn chronische HB-er.
Maar hij kan als hij opgebouwd is wel die tijd de wei op. Ze zetten hem dan als laatste erin, als eerste eruit.

Ik denk dat ik haar hier wel met de opbouw van weidegang mee laat gaan, maar moet ook zeggen dat stalhouder heel rustig opbouwd, eerst een uurtje en dan telkens met half uurtje opbouwen, ben ook heel blij dat hij nu speciaal paardengras heeft laten zaaien, bevat heel wat minder fructaan.
Maar duurt hier nog even voor ze de wei opgaan.