Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Es_ther schreef:Dit is ook niet de beste periode vaak, verharen kost best wat energie.
Mona is nu ook iets dunner, gras is druk aan het groeien en dan mogen ze er op.
En wat EW zegt, het kan wel even duren voordat het goed aanzet.
emilyslaluna schreef:De mijne heeft ook al dagen geen deken meer op maar gaat inderdaad ook 's nachts op stal.
Romy, ik snap je zorgen compleet! Ik leef echt met je mee.Heeft je DA geen advies hoe je het beste het voer aan kan pakken in combinatie met de hoefbevangenheid?
Queelens schreef:Es_ther schreef:Dit is ook niet de beste periode vaak, verharen kost best wat energie.
Mona is nu ook iets dunner, gras is druk aan het groeien en dan mogen ze er op.
En wat EW zegt, het kan wel even duren voordat het goed aanzet.
Klopt. Die van mij had vroeger ook altijd rond deze periode dat die afviel. Kon je vaak ook zijn ribben tellen.. toen was die gelukkig verder jong en gezond. Nu heeft ‘ie er geen last meer van omdat hij sinds zn pensioen dik lijkt te worden van lucht. En dat voor een paard wat hoog in het bloed zit haha..
Wat overigens in die periode we goed hielp bij de mijne was een kuur maisolie over het voer. Als je het wilt kan ik wel dat schema (voorgeschreven door da) opzoeken voor je Romy. En ik heb toen ook een homeopaat laten komen om zn organen door te meten en dat heeft goed geholpen. Ben normaal niet zo van de iets zweverige dingen die ik zelf niet begrijp. Maar sinds dien zweer ik er op. Mits je een goede homeopaat hebt die ook nog wetenschappelijk onderbouwd is.
ElCamino schreef:Romy, ik ben nu aan de hand gras aan het opbouwen.
Elk dag een kwartier erbij tot ik op een uur zit. En zo verder.
Wanneer ze hier de wei opgaan bouwen ze van stal in een week op naar 09.00 tot 15.00 uur. Dat gaat mij te snel met mijn chronische HB-er.
Maar hij kan als hij opgebouwd is wel die tijd de wei op. Ze zetten hem dan als laatste erin, als eerste eruit.