Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:23

Romy1234 schreef:
EmptyWords schreef:
Daarbij.... soms is het ook gewoon klaar. Ze is al een keer of 3 dood gewaand aangezien de vorige eigenaren dat zouden doen, dus ze leeft sowieso in haar bonustijd

Huh, hoe bedoel je dit?

Ze wordt vrijdag 27.

Voorjaar scheelt altijd wel wat natuurlijk al weet ik niet hoe dat dit jaar gaat aangezien ze hoefbevangen geweest is september, voor mij ook allemaal nieuw, hoe ik dat straks met het gras ga doen.

Oh wacht...dit is niet lotje. Sorry verkeerd gekeken

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 17:29

Haha ik dacht al, heb ik qat gemist ;)

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 18:52

Uhm Lotje? Heb ik iets gemist? :o

Romy wat lastig... Een oudje dikker krijgen is niet gemakkelijk en al helemaal niet als je op de suikers moet letten. Lotje is ook iets dunner geworden maar die gaat straks gewoon het land op (opbouwend natuurlijk) en dan is ze meteen weer op gewicht. Ik durf je dus geen advies te geven...

ElCamino wat balen! Hopelijk gaat het met de dagen beter. Paarden kunnen zo onhandig zijn helaas...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 09:14

Nou, gisteren uit het werk was het nog enorm dik en liep hij net zo beroerd.
Heb het been geschoren en smeer compagel.
Gisteravond heb ik een tril apparaat opgehaald bij een kennis om de pees mee te stimuleren. Die mag dagelijks 10 minuten aan beide zijde van het been gebruikt worden.
Pijnstillers moet ik overleggen met de DA, metacam reageerde hij niet op.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 16:55

Poeh... klinkt niet meteen posities elcamino.

Afbeelding
Heerlijk als ik zulke fotos binnen krijg

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:00

@Emptywords
Wat bedoelde je eigenlijk met je vorige bericht? Aangezien je dacht dat het over Lotje ging. Ik snap het dan alsnog niet :o

Citaat:
Daarbij.... soms is het ook gewoon klaar. Ze is al een keer of 3 dood gewaand aangezien de vorige eigenaren dat zouden doen, dus ze leeft sowieso in haar bonustijd

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:13

Beterschap voor Chico, ElCamino, ik hoop dat hij er gauw wat beter bij staat. :(:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:16

emilyslaluna schreef:
@Emptywords
Wat bedoelde je eigenlijk met je vorige bericht? Aangezien je dacht dat het over Lotje ging. Ik snap het dan alsnog niet :o

Citaat:

Boven mijn bericht heeft Romy een vraag gesteld over het feit dat haar merrie wat magerder de winter uit kwam dan ze wilde en ze zocht wat tips mbt voer en hoefbevangenheid etc. Op de een of andere manier dat ik dat het bericht over lotje ging.

Wat ik wilde zeggen... als voer niet meer werkt kan het zijn dat het paard gewoon op is. En ik wilde dat verzachten met het feit dat lotje zou worden ingeslapen (wat niet is gebeurt en nu is ze er gelukkig nog). Dus ze leeft sowieso in bonustijd. Maar die post ging helemaal niet over lotje, dus die opmerking sloeg kant nog wal

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:23

EmptyWords schreef:
Boven mijn bericht heeft Romy een vraag gesteld over het feit dat haar merrie wat magerder de winter uit kwam dan ze wilde en ze zocht wat tips mbt voer en hoefbevangenheid etc. Op de een of andere manier dat ik dat het bericht over lotje ging.

Wat ik wilde zeggen... als voer niet meer werkt kan het zijn dat het paard gewoon op is. En ik wilde dat verzachten met het feit dat lotje zou worden ingeslapen (wat niet is gebeurt en nu is ze er gelukkig nog). Dus ze leeft sowieso in bonustijd. Maar die post ging helemaal niet over lotje, dus die opmerking sloeg kant nog wal

Ah vandaar! Ik zag wel dat het sloeg op de vraag van Romy, maar al was het Lotje geweest, begreep ik je zinsopbouw niet helemaal betrekkend op de 3x en vorige eigenaren. :')
Bedankt voor het verduidelijken!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:28

Wat balen van dat dikke been ElCamino! Hopen dat het snel beter gaat!!

Lastig Romy, dat is altijd ook wel mijn ‘angst’. Dat er bijna niet tegenop te voeren is.
Het ouwetje wat bij ons op stal stond (37jaar) kreeg ook aardig wat voer en supplementen maar die deed t super. Maar wat ze allemaal kreeg?

Heerlijke foto Emptywords!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:37

Lastig romy. En even ene extra vitaminestoot in zo’n spuit? De vitaminen die ze te veel binnen krijgen poepen ze toch weer uit. En in de tijd dat de mijne mager was (ook voorjaar) werkte wen flinke dosis maisolie ook goed bij het voer.

Wat klote elcamino. Hopelijk trekt het snel bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 20:08

Queelens schreef:
Lastig romy. En even ene extra vitaminestoot in zo’n spuit? De vitaminen die ze te veel binnen krijgen poepen ze toch weer uit. En in de tijd dat de mijne mager was (ook voorjaar) werkte wen flinke dosis maisolie ook goed bij het voer.

Wat klote elcamino. Hopelijk trekt het snel bij

Ja ik zit mij nu net te bedenken na het lezen van jou bericht dat ze deze winter helemaal geen vitaminespuit heeft gehad, normaal geef ik die elke winter wel een keer.
Dat is nog wel een goede optie!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 08:25

ik heb nu metacam gekregen maar daar moet weer pepticure bij ( maagbeschermer) omdat metacam en prdenisolon niet samen mogen. Compagel voor het been en ik heb een trilapparaat opgehaald om de pees te stimuleren.... we gaan het zien.
Chico is wel erg boos..... steeds als die zooi met een spuit naar binnen.... kan het me voorstellen!
Hij weigerde zelfs daarna een mandarijntje....

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 18:56

Mijn knapperd is vandaag 23 geworden <3

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:04

Sanet schreef:
Mijn knapperd is vandaag 23 geworden <3

[ [url=m/j2VGga.jpg]Afbeelding[/url] ]

hoe ouder, hoe gekker *\o/* z
Happy birthday!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:42

Gefeliciteerd

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 20:58

Gefeliciteeeeeeerd! Leuke foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 21:54

Hahah wat een leuke foto!
Gefeliciteerd! Dat er nog maar vele jaartjes bij mogen komen :D

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 08:23

Van harte met je knapperd!!!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:45

Gefeliciteeeerd! Dan is die uit hetzelfde jaar als de mijne. Die van mij is alleen een latertje van eind juli :+

Het wordt vanaf zondag heerlijk weer zeg! De mijne mag dan lekker dag en nacht zonder deken.
Heb gisteren ook even betadine shampoo gekocht om hem te kunnen wassen. Ik weet niet wat die heeft maar zodra ik ga poetsen is die allemaal aan het jeuken/bijten.. bij zn romp en kont.. hoop dat t gewoon wat jeuk is van de haren ofzo want hij schuurt verder niet en als hij in de wei staat of in de stal (wel met deken op dan) gaat hij ook niet bijten/jeuken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:10

Mijn oudje is vandaag jarig, 27 jaar is ze geworden :D
Afbeelding

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:13

Gefeliciteerd beiden jarige paardjes! *\o/*

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:20

Gefeliciteerd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 15:33

Gefeliciteerd *\o/*

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 20:49

Wat balen el camino! Hopelijk is het een verdeling van de pres en niet een langdurige peesblessure.