Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Maris schreef:Kan ze lucerne verdragen ? Daarin zitten veel hoogwaardige eiwitten ! Alleen kom je dan weer wat in de knoei met pulp EN lucerne voeren omdat in beide producten de calcium : fosfor verhouding niet goed is ( teveel calcium ). Dan kan je beter seniores priores en lucerne voeren misschien. Seniores priores (sp) bevat veel pulp maar daarin is de verhouding calcium : fosfor al wel recht getrokken.
Of anders pulp voeren met een brok hoog in eiwitten zoals b.v. pavo 18plus of pavo podo grow ( veulenbrok ).
Enige wat ik niet weet in hoeverre het voorjaarsgras nu die tekorten aan eiwit kan gaan aanvullen.
Iranda schreef:Kleine update over La Roche: ze blijkt een flinke Strongylide besmetting te hebben. De mest van de andere paarden is ook onderzocht en ongeveer de helft had wormen, andere helft niet. Zou eigenlijk niet moeten, want de vorige ontworming is niet zo lang geleden. Ik had ook echt geen wormen verwacht omdat de andere paarden er allemaal super uitzien, alleen die van ons vermagert. Ze doen het wel goed, met mestonderzoek ipv standaard ontwormen. Op de vorige stal was dat anders. Het zou wel kunnen dat La Roche kwetsbaarder is en minder weerstand heeft, waardoor juist zij er zo'n last van heeft.
Nu dus ontwormen en over 6 weken weer een telling. De DA zegt dat we nu in een maand wel een duidelijke verbetering moeten gaan zien. Dus ik ben benieuwd!
Straks weer lekker poetsen. Haar wintervacht komt eindelijk los, dus genoeg te doen