Iranda schreef:Na twee weken kom ik hier toch weer even inbreken... Ondanks grote hoeveelheden bietenpulp - al 1,5 maand lanh - vermagert La Roche (kwpn, 22) nog steeds. Ze laat nu wel haar haren los, gelukkig, dus we hebben flink gepoetst. Maar ze is weer voelbaar en zichtbaar verder afgevallen. Ook onderaan de achterhand en voor bij haar schouders, borst, hals is ze duidelijk vermagerd. Er steekt nu zelfs een bot uit bij de borst.
Na de Pasen gaan we overleggen met stal (ze staat met pensioen en wordt volledig verzorgd daar) en dan wil ik graag de DA erbij halen. Nou ga ik daar de komende dagen ongetwijfeld heel vaak aan denken en me zorgen maken, dus ben ik benieuwd...
Wat kun je in zo'n geval nou testen of behandelen? Haar weidegenootjes zijn wel in goede conditie, ze worden op tijd ontwormd (na telling). La Roche eet goed, krijgt ontzettend veel voordroog, bietenpulp, brokjes en zonnebloemolie, haar mest ziet er goed uit, ze lijkt zich ook goed te voelen. Oogt niet ziek of ongemakkelijk. Op momenten lijkt ze wel iets rustiger dan normaal. Kun je meten (door bloedonderzoek, of uit de mest ofzo?) of ze voldoende voedingsstoffen uit haar eten haalt? Want ik ben bang dat dat niet het geval is... En wat dan? Daar is niets aan te doen, of wel?
ja dit kan door bloedonderzoek. Oudjes nemen iddi der goed voedingsstoffen op dus dat zou heel goed kunnen. Mijn m'n merrie is er ook zo een. Warm houden zorgen voor voldoende voer en hopen dat ze weer aankomt in de zomer. Ik voer er nu senioren priores bij naast de 1,5 kilo speedibeet.. Geeft wel weer wat extra merk ik want die van mij verhaart nu ook