). Heeft alle kiezen nog maar helaas nog maar 1 tand. Volgens de tandarts nog goede kiezen maar wel wat ruimte ertussen natuurlijk. Paard krijgt onbeperkt voordroog.Dagelijks 1 maatschep pavo 18+ (daarvoor pavo sportmuesli) en ik geef altijd en halve emmer grasmix van Hartog. Eerst lucerne maar dat was ineens klaar. Soms eet ze de hele emmer leeg en de volgende dag schopt ze hem om en loopt weg.... Af en toe maakt ze veel proppen van het voordroog maar meestal gaat het goed. Ik vind het soms best lastig. Ze is zeker niet schraal maar ik wil er ook voor waken dat dat gebeurt.
Van de week een proefzakje speedibeet gegeven en dat ging er best in. Vraag me alleen af of het nodig is om dit soort dingen bij te gaan voeren zolang het andere voer er nog goed in gaat.
Nog meer eigenaren van tandeloze paarden hier? Vorig jaar zomer had ze er nog 3 (waarvan 2 boven elkaar) en nu nog maar 1.... maak me toch een beetje zorgen over het aankomende weideseizoen.
Mijn merrie (fjord) van 24 heeft dit ook. Heb haar in oktober geschoren (behalve zadel benen en hoofd) Eerst dacht ik dat het schimmel was maar dit was niet zo, vervolgens voor de zekerheid een extra ontwormingskuur maar dit deed het hem ook niet. Mijn merrie is overigens wel mager geworden ondanks de vele dekens. Vermoedelijk is dit een combi van haar slechte gebit en het feit dat oudjes voer slechter opnemen. Ze staat nu op een grote hoeveelheid bietenpulp en serioren priores maar echt snel wil dat aankomen niet ben nu 3 maanden bezig met dit gezamenlijk voeren bietenpulp kreeg ze sinds december al..