Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:01

Voor 24/7 weet ik het niet, hier op stal staan een aantal paarden met die van Rambo op en schijnt wel goed te bevallen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:05

ik heb cahel ook altijd 24/7 op. lemieux gaat ook goed

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 22:17

Herkenbaar el camino, ik pak ook al jaren alleen vlakke paden en galoppeer alleen over de dijk als het net gemaaid is en vlak. Met stalgenootjes ga ik vaak niet omdat ik niet overal doorheen kan banjeren..

Ik wandel nu eventjes, maar ik weet hoe ik ben, toen we 1.5 jaar geleden op de knietjes lagen door een struikeltje, was ik ook een week geschrokken maar daarna er toch weer op..

Als het wandelen. U weer lekker gaat, klim ik er ook toch weer op. Olly boeit het ook niet zo, krabbelt op en gaat verder en het is gelukkig niet zo dat het eke maand raak is. Maar goed, hij is 24, het houdt een keer op...

Denken jullie ook wel eens over wat als jullie paard er niet meer is? Ik hoop echt dat Olly 30 wordt, hij is echt mijn once in a lifetime horse. Dus nooit meer komt er hierna nog eentje. Daarbij, ik was 27 toen ik hem kocht en nu 42 en als hij er niet meer is misschien richting de 50... mijn leven is zo anders dan toen.. nee voor mij geen paarden meer hierna (zeg ik nu)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:12

Chico wordt nu 32. Ik had hem 1 maart precies 25 jaar.
Hierna neem ik NOOIT zelf meer een paard. (zeg ik ook nu)
Ten eerste vind ik de kosten eigenlijk niet te doen meer tegenwoordig.
Ten tweede kan ik een paard hier in de regio niet meer bieden wat ik wil, halve dagen paddock, hele dagen wei, etc etc, dus doe het gewoon niet meer.

Verder wandelen we, niet meer erop maar ernaast. Zolang hij dat nog leuk vindt prima.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:19

na mau wil ik wel echt weer een paard, maar dan een jong paard het liefst net of niet zadelmak. Mau zit zo vast in zijn hoofd, daar is bijna niet aan te rijden. hij gelooft dat hij het niet kan en hij moet eerst ondervinden dat hij niet doodgaat als ie iets probeert. maar voordat je hem zover hebt dat ie durft te proberen....

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 11:23

Ik wil na Napolion.ook geen paard meer.Daarom heeft hij nu een maatje in een soort van "pension bij ons staan.Werkt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:10

Ik weet nog niet of ik hierna een paard wil, denk uiteindelijk wel weer, maar als Des op dit moment overlijdt de komende tijd niet.
Heb 2 kleine kids en de 3e is onderweg, met een oudje prima te doen maar een jonger paard kan ik niet geven wat hij nodig heeft.

Hoop maar gewoon dat ze nog een tijdje meegaat :D

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 12:54

Ik had eigenlijk dit najaar een jong paard op de planning staan. Maar nu Bink (na 15 jaar maar heel af en toe de dierenarts extra over de vloer te hebben gehad) al 8x de dierenarts op bezoek heeft gehad sinds de Kerst, twijfel ik toch weer enigszins :+

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:00

Ik heb al een "opvolger", vooral omdat Sandy niet alleen kan staan. Ik ben nu ook nog op een punt in mijn leven dat ik me een leven zonder paard niet voor kan stellen...

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:46

ik ook niet, maar ik kan wel een paard gaan rijden / verzorgen / op stal met de veulentjes helpen etc etc.... financieel wordt het me gewoon te gek. Ik ga dan eindelijk een keer met vakantie!!!!
Al hoop ik dat Chico nog een paar jaar leeft natuurlijk...

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 17:24

Mona is natuurlijk niet van mij, maar mocht zij er niet meer zijn dan wil ik denk ik wel een jonger paard.
Maar eerst afstuderen en sparen :D.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:50

Ik hoop dat ik er voorlopig niet over na hoef te denken, maar ik weet ook niet zeker of ik na Jazz nog een eigen paard wil. Inderdaad de hoge kosten en de tijd wat er in zit. Denk dat het ik echt iets moet tegen komen wat mij in twijfel kan brengen.

Gisteren is de osteopaat langs gekomen voor jazz, hij was verbaasd hoe goed ze nog in haar lichaam zit. Super goede rug en benen, ze zat nergens echt vast of knobbels, ze reageerde alleen een beetje bij der schouders maar dat heeft hij los gekregen. Hij vertelde dat zo’n taai beest de 40 zou kunnen halen :+
Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:03

Lang niet gereageerd hier.

Mijn oudje doet het beter dan ooit. Rent rond als een 4 jarige :') Hij is gewoon zo enorm blij(en stuiterig) dat ik niet eens met hem op buitenrit durf haha.

Door de corona is de vereniging dicht en kan ik dus nauwelijks rijden. Dus heb hem maar twee weken vrij gegeven.

Van de nood een deugt gemaakt en vandaag met hem naar de tandarts geweest. Kan echt merken dan dat hij enorm goed in z'n vel zit want meneer had praatjes. Moest extra verdoving bij om hem stil te laten staan :') anders ging meneer erbij zitten :Y)
Gevolg: dronken, slappe pony mee naar huis hihi. Maar even laten uitslapen voordat hij zijn brokken mocht.

Mijn ouwetje is inmiddels echt mijn ouwetje. Met de oude eigenaar besloten dat ik de volledige kosten op mij neem en hij dus ook van mij is nu. Love it <3

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 18:01

Heerlijk koekeroekus.

Afbeelding

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:43

Hmm, ik heb nog een pony van 13 jaar, dus die hoop ik nog wel even te hebben nadat Pep er niet meer is. Maar of er nog een rijpaard/pony bijkomt, denk het niet.

Haha wat fijn Denisejazz!
Heerlijk is dat he.

Super zeg Koekeroekes! Wat gaaf!

Lekker Emptywords!
Leuke foto!

Mijn ouwetje mocht vandaag met mn schoonzusje even lekker ‘racen’.
Ze houdt zich zo in met anderen die niet mij zijn :+
Maar uiteindelijk toen ze door had dat het goed ging, ging ze wat harder.

Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 21:48

Lang geleden :)

Mijn merrie is vandaag 7 geworden en hoogdrachtig dus met hun 2 kan ik hopelijk nog lang voort, en nog een welshkruising van 13!

Emptywords leuke foto haha
Denisejazz, zou leuk zijn moest ie nog zo lang meegaan he!

Hier gaat ook alles zn gangetje, moon gaat super!
Afbeelding

Afbeelding
De viespeuk vanavond :')

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 23:45

Als Lotje komt de overlijden dan komt er voorlopig nog geen nieuw paard. Ik moet nog 2.5 jaar studeren en als beginnende DA denk ik niet dat ik meteen tijd/geld zal hebben voor een nieuw paard.

Hopelijk gaat ze nog vele jaren mee! In juli wordt ze 29 :j en ze is nog heel fit :D

@Denisejazz hij ziet er nog heel goed uit! Op naar de 40 *\o/*

Super leuk Jolmer20! Leuke combi :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 09:59

Hier staat de “opvolger” al klaar. Alleen die is ook al 9. Dus die moet wel gewoon aan het werk ook.
Ik twijfel wel of mijn 23 jarige nog weer voldoende in wedstrijdconditie komt om ook echt weer mee te kunnen op concours. Ze wil heel graag en ze doet alle oefeningen nog, maar ze mist echt veel kracht en bespiering en is daardoor heel duwerig. Gister op ons rondje buiten heb ik wat stukjes verzamelen in draf gedaan en vanuit daar aanspringen in galop, dat ging al mooier. Wissels daarna waren ook mooi doorgesprongen en dan krijg ik toch weer hoop.
Ach voorlopig mogen we toch niet op wedstrijd...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 20:18

Lekker hoor jumpyhorse. Fijn dat alles goed gaat.
En opvolgers genoeg dus haha.

Ahh leuk filmpje emilyslaluna! Lekker meehobbelen!
Wel logisch dat er niet een ander komt, eerst studie maar eens doen haha.

Nee inderdaad Sanet, voorlopig geen wedstrijden.
Wel fijn dat ze wel nog wil, lekker oefenen dus.

Vandaag weer even met de paardjes naar buiten geweest en mn schoonzusje weer even gas laten geven. Al merk ik wel dat ze zich bij haar inhoudt haha.
Afbeelding
Afbeelding

Ze is nu weer naar huis, dus mag zelf weer lekker wat doen haha.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 11:47

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:51

Chico afgelopen vrijdag naar de tandarts geweest, zonder verdoving want dat durfden we niet met zijn Sidewinder. Gelukkig bleken er maar 2 scherpe randjes te zitten op de paar kiezen die hij nog had, dus paard tegen de wand gezet en uiteindelijk zat hij bijna op zijn billen maar die randjes kon ze vrij snel wegvijlen. Rest van de kiesjes zat nog vast en tanden waren ok.

Gisteren de smid geweest voor de voorkant. Was ook redelijk te doen. Hij leunde tegen de paal of tegen mij..... en ik kreeg alle ruimte van iedereen, gelukkig denken ze allemaal mee met hem.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Volgende week moet achter, dat wordt weer wat..... ging vorige keer bijna niet en nu begint zijn hoef ook te vervormen door de frictie /kracht die er steeds op staat

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:16

Lekker Nobel, heerlijk weer ervoor.

Fijn dat alles uiteindelijk mee viel met zn tanden ElCamino. Benieuwd hoe t gaat met de achterbenen bij de smid.

Hier weer lekker gewandeld met Pep.
Vind dr af en toe zo stijfjes.
Wat geven jullie als supplementen?
Afbeelding

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 16:28

ik geef Devils Relief, werkt erg goed bij Chico.
Voor de artrose gaf in Joint Supplememnt van New Market, bestel ik bij VetUK in engeland, €150.00 per 2 kilo emmer maar bij Chico het enige wat werkte.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:02

Ik geef de mijne al 5 jaar gelatinaat van primeval. Ook niet heel goedkoop maar heb wel het idee dat het werkt. Ik ben het de mijne gaan geven op zijn 18e ongeveer toen we er in de medische molen ook achter kwamen dat hij een heeeeeel klein puntje aan artrose had in zn voorvoet(en). Is uiteindelijk noet de reden waarom de mijne met pensioen moest maar het helpt denk ik wel heel goed om het proces te vertragen (want uiteindelijk krijgt elk paard artrose en worden ze daar stijf van).
Die van mij is nu 23 en nog bijna net zo soepel als toen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 17:04

Ik gebruik niet echt een supplement maar ze krijgt wel elke dag kurkuma met iets zwarte peper en lijnzaadolie, lijkt erg goed te werken.