Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zwerte schreef:Ik ga het topic nog grondig doorlezen, maar wilde toch alsvast mijn situatie hier even dumpen, wellicht heeft iemand wel een goede tip voor me.
Ik heb een fjord van 21, volledig op pensioen omdat hij kapot gewerkt is. Loopt 24/7 in paddock met schuilstal, samen met zn grote vriend. Vorig jaar is hij twee kiezen verloren en in een half jaar extreem afgevallen en spieren verloren. Zn gebit wordt sowieso 2x per jaar gecontroleerd. Hij is nu weer langzaam aan het bijtrekken, iig weer supervrolijk en verhaart nu al goed (vorig jaar niet). Dus ik denk dat ik wel aardig zn dieet te pakken heb, maar tips en aanvullingen zijn welkom want hij mag van mij wel nog sneller aankomen. Vroeger werd hij dik van lucht...
Hij krijgt onbeperkt goed hooi. Wel grof en het kost hem dus moeite, maar dit is het enige hooi waar zn maatje het goed op doet dus zolang hij het weg kan krijgen wil ik dit zeker niet aanpassen. Ik wil hem ook zo lang mogelijk hooi laten eten, dat houd de rest van de kiezen tenminste in goede staat.
Verder krijgt hij 2 x per dag een bak SP, ongeweekt een kilo per keer. Ik heb getest om nog meer te voeren, maar dan eet hij direct weer minder hooi en dat vind ik ook geen fijn idee. Op minder gaat hij weer afvallen.
Ook elke dag een kilo muesli, op dit moment nog pavo 18+ maar ik ga overschakelen op sanequi senior. Over de muesli gooi ik een lading lijnzaadolie omdat hij anders teveel schrokt en het toch weer iets extras is.
Heeft er iemand nog een tip om nog net ietsje meer erin te krijgen? Hoog qua voedingswaarde maar niet te vullend?
onpaard schreef:Hi, Ik heb niet het hele topic door gelezen maar wel een vraag. Mijn paard van 26 heeft afgesleten kiezen en moeite met eten. Nu heb ik Subli senioren slobber gekocht maar dit hoeft ze niet. Heeft iemand een tip, idee wat de meeste paarden wel lekker vinden?
onpaard schreef:Hi, Ik heb niet het hele topic door gelezen maar wel een vraag. Mijn paard van 26 heeft afgesleten kiezen en moeite met eten. Nu heb ik Subli senioren slobber gekocht maar dit hoeft ze niet. Heeft iemand een tip, idee wat de meeste paarden wel lekker vinden?