Dank, gelukkig is hij in zijn hoofd nog jong en fit. Dit was een paar weken geleden!
Zijn jullie oudjes in gedrag veranderd op latere leeftijd? Bink is wat wispelturiger en is nu minder goed in even alleen zijn (wat hem vroeger niet uitmaakte).
jumpyhorse
Geplaatst: 26-02-20 21:17
Moon wordt alleen maar gekker in zn hoofd Liep op flanders horse expo zondag ook ff tussen alle profs naar de 5e plek
nessinator
Geplaatst: 27-02-20 11:17
Sandy is zeker veranderd, maar dat komt waarschijnlijk omdat ze van manege naar particulier eigendom is gegaan Super gaaf Jumpyhorse
Queelens
Geplaatst: 27-02-20 21:55
Die van mij is in die 10 jaar ook wel veranderd. Maar voornamelijk in de positieve zin gelukkig.
Hier even pechweek.. dinsdag zijn ijzer + zooltje verloren. Voor woensdagavond een smid geregeld (mijne is op vakantie) maar tegen die tijd was die er al kreupel op... wat voor gewone paarden normaal kan zijn, maar voor de mijne merkwaardig want hij is nooit gevoelig op zijn voeten geweest, ook niet als hij er een ijzer onderuit had getrapt. Hij heeft nu gelijkwaardig beslag eronder gekregen, alleen dan nu met siliconen ertussen. Dat heeft die overigens een eental jaren terug ook een tijdje gehad. Hij loopt gelukkig niet meer kreupel, maar nog wel onwennig. Ben dus heel hard aan het duimen dat hij snel weer normaal en ook niet meer onwennig ermee loopt. Ben het toch niet gewend van hem en dan gaat er natuurlijk gelijk vanalles door je hoofd spoken.. had die ook nog twee units van een bulten onder zijn buik. Vermoedelijk van mugjes. Of dat weet ik eigenlijk 99% zeker want er zitten puntjes op de bulten van een prikje. Die beesten zitten er alweer blijkbaar. Hij reageert er dit jaar toch weer flink gevoelig op. Hij wilde het soms in de zomer hebben, heeft er het eerste jaar ook een prik voor gehad, maar nog nooit zo vroeg in het jaar. Komt denk ik omdat de wei een groot zwembad is waar de muggen op af komen + misschien toch een iets lagere weerstand
Mijn merrie is naarmate ze ouder is geworden een stuk vriendelijker geworden. Vroeger was ze erg eenkennig en mocht alleen ik alles met haar doen. Volwassenen, en dan vooral mannen , wilde ze liever niet in haar buurt hebben.
Hopelijk komt alles goed Queelens en went het nieuwe beslag snel! Ik heb ook alweer muggenprikjes bij de paarden ontdekt. Nu we geen echte winters meer hebben, zijn die rotbeestjes steeds eerder actief.
Hier hadden we een hele goede week. Chantal, de pony van 24 was al een tijdje aan het kwakkelen met haar gezondheid dus toen hebben we haar laten testen op cushing en ook maar gelijk een algemeen bloedonderzoek laten uitvoeren op advies van de dierenarts. Gisteren kregen we de uitslag van de testen. Ze blijkt geen cushing te hebben en de dierenarts zei dat ze 'bizar' goede bloedwaarden had voor een dier van haar leeftijd. Dus we hebben een klein feestje gevierd.
Queelens
Geplaatst: 28-02-20 15:43
Kijk, dat zijn mooie uitslagen! Ik had de mijne laatst ook voor de zekerheid getest en zat ook helemaal goed. Kost even 100+ Euro maar dat is de geruststelling meer dan waard
Ik ben vanmorgen extra vroeg uit de veren gegaan om hem te checken voordat ze weer de wei op gingen en hij loopt weer als een zonnetje. Gelukkig mezelf weer druk gemaakt om niks.
En die muggen zullen wel voor problemen gaan zorgen dit jaar ja.. heb hem altijd al een vliegendeken op met buikflap daarvoor. Maar winterdekens kennen geen buikflap haha.. dus hij was vanmorgen heel blij met zijn buikkriebeltjes op de bulten haha.. hoop wel dat dit geen voorbode is voor van de zomer want dan wordt het pittige met een paard onder de tennisballen van een bulten.
De muggen ben ik ook eeb neetje bang voor. En de eikenprocessie rups ook.
Ik ben dit weer echt spuugzat. Alles is nat en glad en blegh. Maar jut en jul zoeken de positieve dingetjes.... waterplassen zijn lekkerder dan de waterbak
Als dat jullie grootste waterplas is dan heb je onze unit van een zwembad nog niet gezien in de wei. Denk dat het gisteren 3 zwembaden groot was en ook een paar cm diep. Gelukkig de wei groot genoeg en kunnen ze ook droog staan. En indd gelukkig maken de paarden het er beste van.
Ohja die gaan we van de zomer ook weer krijgen.. daar had de mijne dit jaar ook last van. Irritatieplekjes op zn gehemelte..
Empty words, zo’n plasje. Dat is echt niets! Mijn paddock watert opzich best snel af, maar gister dreven de stukken all weather gewoon. Het grondwater is inmiddels wel weer bij, nu maar stoppen met al dat water!!
Hier staat mijn ouwetje gelukkig op een gedeelte verhard stuk wat gelukkig over het algemeen droog is.
Mijn oudere dame heeft helaas een schimmeltje.. Over heel dr hals allemaal dit soort plekken. En dr hoofd begint nu ook..
ElCamino
Geplaatst: 02-03-20 16:07
Zondag 1 maart was een feestje! Chico is 25 jaar van mij!!! Ik reed hem al eerder maar op 1 maart 1995 werd hij écht van mij. Dat moest gevierd natuurlijk. Wortels en appels voor hem, taart voor mij, me familie en stalgenootjes
emilyslaluna
Geplaatst: 02-03-20 16:09
Bij ons staan de paarden voor het eerst in de winter in de bak ipv op de wei. De afgelopen jaren was de wei zo modderig en verpest geworden. Nu staan ze toch iets droger.
@jolmer20 wat vervelend die schimmel!
@ElCamino gefeliciteerd!
Ik heb gisteren voor het eerst in bijna een jaar op Lotje gezeten. Ik kon wel erg genieten
thnx, ja het is zeker speciaal. Nu volhouden, volgende feestje is 10 mei, dan wordt hij 32. Even zien of dat lukt met het Sidewinder Syndrome, het balans houden met grazen is moeilijk....als hij daar slechter van wordt zal ik ws een rot beslissing moetennemen, in zijn belang..
Nog gefeliciteerd met Chico, beetje late reactie trouwens.
Die van mij begint er slecht uit te zien Vind haar heel mager geworden, dus voor nu een zak speedibeet gekocht wat ze erg graag eet gelukkig. Ook heb ik het idee dat ze slecht begint te kauwen, geen proppen ofzo maar tandarts zei laatste keer dat 1 van haar kiezen los zat maar wou hij er niet uithalen omdat dan de rest ook los kon gaan zitten door de ruimte er tussen. Vrijdag komt de tandarts weer dus hopelijk levert dat wat op.