Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Je kan ook wat extra geven door bijvoorbeeld Speedibeet met wat merriebrok te gaan voeren in plaats van de muesli.
De weektijd van Speedibeet is veel korter.
Wipher schreef:Ik heb een vraag, waarvan ik niet weet of het antwoord hier al ergens in het topic staat (maar 96bladzijden doorbladeren vind ik zo zinloos). Mijn merrie heeft twee weken geleden haar veulen gekregen. Merrie is 20 jaar. Nu begint ze echter al weer direct mager te worden, hetzelfde gebeurde vorig jaar na een aantal weken na het veulenen. Ik snap ook wel dat het veulen eruit is en dat de buik dan dunner is, maar haar ribben zijn goed zichtbaar en rond de schoft is ook geen vetweefsel meer over. Hoe kan ik haar het beste bijvoeren? De komende maanden zal het veulen toch nog bij haar blijven drinken, dus heeft ze meer dan voldoende voeding nodig.
lillytjuh schreef:Oma is trouwens met pensioen nu..... Eerder dan de planning was helaas. Ze is aangevallen door een ander paard en had flinke bijtwonden waardoor het gewoon niet meer kon helaas. En tja als die wonden genoeg genezen zijn ben ik teveel zwanger om er nog op te stappen helaas. Ben er serieus ziek van geweest maar nu heb ik denk ik mijn rust gevonden. Grondwerk en wandelen vind ze tot nu toe prima. Maar het is erg jammer om 18jaar rijplezier zo te moeten eindigen.
Wipher schreef:@ Marije,
Ik heb daar bij de boerenbond eens naar geïnformeerd, en zij konden maar heel erg weinig verschillen noemen tussen merrie brok en basis brok. Vandaar dat we nu een enorme voorraad daarvan hebben. Wat is volgens jou het verschil? Welke 'specifieke eiwitten' bedoel je dan precies?