Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Maris schreef:Fransje23, waarom witlofwortelen ? Voor de lekker ? Of heeft het verder nog een bepaalde reden ?
vang schreef:Ik gaf de laatste maand aan mijn oudje Pavo Podogrow omdat ik dacht dat dit goed zou zijn om aan te komen... Kben door de dierenarts teruggefloten. Blijkbaar kunnen oudjes door teveel eiwitten net gaan vermageren ipv bijkomen (in tegenstelling tot jonge dieren). Nu raad hij me aan om over te schakelen om een gewone muesli en dan olie bij te voeren (tot wel een bierglas vol per dag!).
vang schreef:Ik gaf de laatste maand aan mijn oudje Pavo Podogrow omdat ik dacht dat dit goed zou zijn om aan te komen... Kben door de dierenarts teruggefloten. Blijkbaar kunnen oudjes door teveel eiwitten net gaan vermageren ipv bijkomen (in tegenstelling tot jonge dieren). Nu raad hij me aan om over te schakelen om een gewone muesli en dan olie bij te voeren (tot wel een bierglas vol per dag!).
vang schreef:Dus jullie raden aan om wel podogrow te blijven voeren? Mijn merrie krijgt maar één schep per dag, samen met nog een schepje extra vitamienen van pavo. Een stukje brood en enkele worteltjes doe ik er ook bij.
De dierenarts zei letterlijk dat extra eiwitten geschikt zijn om jonge paarden in gewicht te doen aankomen, maar bij oude paarden kan dit er net voor zorgen dat ze nog meer afvallen... Ik dacht er net goed aan te doen door podogrow te voeren, maar ik wil ook niet dat ze hierdoor zou afvallen natuurlijk
pluisje88 schreef:Ik zit erover te denken om paard magnesium bij te gaan voeren. Nu zijn er ontwikkelingen waardoor hij eigenlijk ook wel biotine kan gebruiken. Zijn deze twee supplementen samen te gebruiken? Iemand ervaring met het combineren van meerdere supplementen?
Levita30 schreef:Het verteringsstelsel is eigenlijk niet gebouwd voor het verteren van veel olie. De meningen zijn hier heel erg over verdeeld. Mocht je er wel voor kiezen moet je ook vitamine E en selenium bijvoeren omdat een paard anders weinig met vet kan. Verder moet een paard er heel langzaam aan wennen.
fransje23 schreef:pluisje88 schreef:Ik zit erover te denken om paard magnesium bij te gaan voeren. Nu zijn er ontwikkelingen waardoor hij eigenlijk ook wel biotine kan gebruiken. Zijn deze twee supplementen samen te gebruiken? Iemand ervaring met het combineren van meerdere supplementen?
Waarom wil je deze supplementen bij gaan voeren?![]()
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ik kan zo snel niet iet bedenken waardoor je ze niet zou kunnen combineren.
Let wel goed op dat je biotine koopt met voldoende werkzame stof en zo min mogelijk "troep".
vang schreef:Als ik mij niet vergis was de uitleg dat het teveel energie kost om die eiwitten te verwerken (maar ben er niet meer zeker van).
Sorry pluisje, met die supplementen kan ik je niet helpen, daar ken ik niets van