Topic voor onze oudjes!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Es_ther

Berichten: 18736
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:47

:(:) voor jou Romy!

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 22:23

Dank jullie wel allemaal, heb voor zondag in ieder geval fotoshoot gepland staan.

emilyslaluna

Berichten: 3814
Geregistreerd: 11-08-11

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 00:47

Wat erg! Ik dacht dat je nog zo veel ermee kon doen. Zo balen dit :(:) . Heel veel sterkte!

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:25

Jeetje Romy wat heftig zeg heel veel sterkte!

Ik heb die van mij gisteren samen met zijn maatje in een andere groep gezet. Omdat in de huidige groep toch wel veel dominante zitten en die vaak met wondjes uit de wei kwam.

Het ging echt verbazingwekkend goed. Stond binnen 2 a 3 uurtjes al met de anderen aan het hooiruif en hij stond zelf ook de kijken van wtf ik sta hier bij het hooiruif te eten en ik word gewoon niet afgetrapt :+
Wel even afkloppen natuurlijk maar voor nu lijkt het een hele goede keus te zijn geweest.

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:29

Ik ben zo blij als ik dat soort dingen lees dat ik ze nu aan huis heb en het dus zelf kan bepalen hoe ze staan. Ik heb 2 eigen paarden en wisselend 1 van een vriendin in training.
Zeker nu met de blessure van mijn dame “op leeftijd”. Ik zou echt niet meer anders willen.

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:46

Ja heerlijk is dat. Ik zou dat wat dat betreft ook ideaal vinden. Echter zou ik dan ergens naar groningen moeten verhuizen en dat wil/kan ik echt niet haha.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:23

Jeetje Romy, wat een rotnieuws!!!! Genieten nog maar van die laatste tijd. BAH!!!!

nessinator
Berichten: 1803
Geregistreerd: 02-08-13
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:26

Romy dat is zwaar banketstaaf... Heel veel sterkte met je aanstaande verlies :(:)

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:39

Fijn dat je nog even mooie foto s kan maken.. Helaas met een nare reden.

Ja aan de enen kant lijkt het me heerlijk aan huis.. Lekker zelf bepalen hoe en wat. Dan had ik het ook heel anders gedaan als hoe ze nu staat. Maar aan de andere kant als je even weg wil of op vakantie lijkt het me wel een dingetje.. Je moet altijd "oppas" regelen

Zondebokje

Berichten: 3431
Geregistreerd: 08-06-06

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:40

Hier in de regio niet te betalen ook.. Dan zou ik ook ind naar boven morten verhuizen :Y)

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:49

Wij gaan gewoon niet weg :D
Dus ook geen oppas nodig.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 09:58

Heb m niet aan huis staan, maar kan wel alles bepalen. Samen met een stalgenootje kunnen we zelf beslissen of we ze binnen zetten, bijvoeren, wei afzetten etc. Helaas mag er alleen geen schuilstal gebouwd worden.

Ben nu aan het wachten op de zadelmaker

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:26

Afbeelding
Zadel opgevuld. Moest behoorlijk wat bij.
Maar hij ligt weer goed. Ook met t rijden geen geklapper oid.

Toen de zadelmaker weg was nog even opgestapt om rustig wat te stappen en draven zonder de haast dat ze alles wil zien. Hij liep super. Lekker los beide kanten op.
We kunnen weer aan de gang *\o/*

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:46

Romy heel veel sterkte de komende tijd. :(:) :(:) :(:)

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:53

Ik heb ruim 4 jaar alles aan huis gehad, daarvoor stond Chico in pension.
Die 4 jaar thuis waren héérlijk wat betreft zelf bepalen wanneer je voert (de tijd) ...en hoelang buiten.
Ze hadden 24/7 toegang tot stal, bestrating, buitenbak en weiland ( alleen snachts in de bak, niet in de wei) De rest is gewoon te regelen met een stalhouder ( waar ik nu sta tenminste)

Er zijn wel nadelen : je vee stapel jongt aan.... ik had een quarter erbij en een catelaanse ezel...
En vakanties/weekends weg vind ik lastig...

Nu staat hij alweer ruim 6 jaar in pension , en ik vind het heerlijk.... kan een weekend weg en dan zorgen ze goed voor hem en enige nadeel is de winter periode de paddock tijd. Verder ok.

En voor nu : Hoefsmid was geweest, beslaan ging boven verwachting goed dus dat is lekker! En maandag komt hij terug voor de voorkant
Verder beetje hetzelfde.... helaas
Volgende week komt de osteo voor zijn rug en dan zin we wel weer..

Sanet

Berichten: 8057
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:57

Dat klinkt gunstig allemaal. Hopelijk houdt hij de stijgende lijn vast!

Ik heb maar 3 stallen (nog :D). Dus meer paarden komen er ook (nog :D) niet. Mijn man is ook heel streng, dus voorlopig mag ik niet meer dieren (2 katten, 1 hond, 2 eigen paarden en 1 trainingspaard).
Hij is wel verstandig :D

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:17

Tja, lijkt wel zo.... maar af en toe ben ik bang dat het pootje "knap" zegt..
ik voel zó met Romy mee..... heb na de laatste terugval van Chico ook een gesprek over inslapen gehad, en het vreet aan je, kost zoveel energie, wanneer hak je de knoop door.....potverdikkie,
Helaas is dat in een topic als dit over onze lieve oudjes wel iets wat regelmatig voorkomt....
Maar ik denk aan je Romy!!!!

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:28

Fijn dat het nu goed lijkt te gaan met chico!
Ja zo heeft alles zijn voor en zijn nadelen.
Schim staat nu 90km van huis. Dat vind ik soms best wel lastig. Heb laatst overwogen om hem te verhuizen en veel stallen hier in de buurt bezocht. Maar niks wat voldoet aan mijn eisen. Op eentje na dan. Maar die was alsnog ruim een half uur van huis en zelf mesten. Dat vond vriendlief dan wat minder want dan ziet die me helemaal nooit meer haha :+

Als ze aan huis staan heb je ze wel lekker altijd dichtbij en die controle over ze.
Gisteren ben ik bijvoorbeeld niet geweest. Terwijl ik graag ff was wezen checken omdat die eergisteren natuurlijk in de andere groep is gegaan. Dus nu vandaag maar weer 2x 90km op en neer haha en verder houden stalgenootjes hem natuurlijk ook wel in de gaten. Maartoch. Soms lastig.

BarbaraNova

Berichten: 4230
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:44

Ik heb ze ook niet aan huis staan, zijn wel wat aan het rondkijken voor een huisje met grond er bij. Maar ik huur het stalletje met weitje wat naast mijn werk ligt en van mijn werkgever is. Dus als ik op kantoor zit kijk ik op het stalletje/de paardjes. Ik doe hier alles zelf dus t is best een hoop werk, ook het heen en weer rijden zeker 3 x per dag als ik niet aan het werk ben. Dus hoop dat we snel een huisje vinden, ze in pension zetten is helaas geen optie met hengsten en voor de oudjes vaak in de winter vreselijk met een uurtje ofzo naar buiten en verder op stal....

AnnemiekvM

Berichten: 8258
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:07

Hallo, ik kom even binnenvallen. Heb ooit geloof ik mee gepraat.
Hebben jullie ervaring met pensioenstallen?
Ik sta nu op een hele mooie pensionstal, maar ben ook wel benieuwd naar de mogelijkheden voor oudere paarden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:59

ElCamino schreef:
Tja, lijkt wel zo.... maar af en toe ben ik bang dat het pootje "knap" zegt..
ik voel zó met Romy mee..... heb na de laatste terugval van Chico ook een gesprek over inslapen gehad, en het vreet aan je, kost zoveel energie, wanneer hak je de knoop door.....potverdikkie,
Helaas is dat in een topic als dit over onze lieve oudjes wel iets wat regelmatig voorkomt....
Maar ik denk aan je Romy!!!!


Dank je wel, heel lief!
Bah heb 2 dagen alleen maar kunnen huilen, tot gistermiddag, ik had op Facebook een foto van haar gezet met een tekst erbij, waarop een oude kennis van mij reageerde.
Dit heeft mij aan het denken gezet, een hoop informatie gezocht etc etc.
Mijn gevoel staat lijnrecht tegenover de uitspraak dat mijn paard gigantisch pijn moet hebben, een paard wat ik 18 jaar heb en ook wel eens met pijn gezien maar wat nu doodleuk naast mij loopt te dribbelen met de oortjes naar voren nog geen uur nadat de kliniek weg was/verdoving net uitgewerkt.
Een paard wat dagelijks in de paddock speelt als een 6 jarige met haar maatje, in haar stal staat de bokken omdat het haar allemaal te lang duurt, dingen die ze altijd al gedaan heeft, een paard met altijd een levendig koppie en stralende oogjes, is dat een paard die pijn heeft?
Kortom, ik volg mijn gevoel en ben bezig met een second opion, maar kan er nog weinig concreets over zeggen.
Misschien zit ik er wel compleet naast en probeer ik mij teveel vast te klampen aan een minuscuul beetje hoop maar ik wil het 200% zeker weten, inslapen kan ik niet meer terug draaien.
Heb de stalhouder gevraagd of hij verschil ziet sinds ze op de pijnstilling staat en hij ziet geen verschil, net zo vrolijk als altijd.

EmptyWords

Berichten: 10580
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:01

Als ik t zo hoor snap ik dat je voor een second opinion gaat

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:19

Romy, nogmaals veel sterkte :(:)

Moonlight was vandaag een heel klein beetje enorm hard gestoord, was aan t bokken en springen omdat hij wou tonnendraaien :') daar gaat mijn opgevoede brave pleasurepony


Krachtpatser

Afbeelding
Die bilspieren :oo

Queelens

Berichten: 8034
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:00

Logische romy dat je voor een SO gaat. Succes en ik duim voor je!
Annemiek, als je het echt goed wilt weten kun je het beste zon stal bezoeken. Het verschilt echt per stal. Maar over het algemeen lijken het me fijne plekjes. Het grote nadeel is dat de meeste stallen liever niet hebben dat je frequent langs komt ivm de rust in de kudde. Dat was voor mij een reden om het niet te kiezen en gewoon voor een pensionstal te gaan waar ze ook ontzettend veel buiten staan.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 08:27

Romy, mijn paard is al ruim 20 jaar chronisch HB met gekanteld hoefbeen. Dat verandert niet, nooit....
En ja, dat zie je op foto's van nu, dat wil absoluut NIET zeggen dat ze nu last van de HB heeft.... je wíst het alleen niet eerder.
Chico is na die keer HB 20 jaar geleden nooit meer HB geweest!!! ( wel met streng voerbeleid etc)
Dus het kan zo zijn dat je paard daar nu geen last van heeft, zeker als ze geen symptomen ervan laat zien. Je ziet het echter wél op de foto.
Oude peesblesures.... tja, die littekens zitten er ook bij mijn paard, kalkafzetting op de pezen achter ( ook stuk dus ) maar ook daar heeft ie geen last van.
Wellicht heeft je paard gewoon alleen last van de acute blessure..... dus een SO is zeker goed.

Dit is overigens wel júist de reden dat mijn paard niet meer op de foto gaat op zijn leeftijd!!
Ze zien allemaal oud zeer, en gaan verkeerd kijken daardoor dus goed opletten altijd bij zulke dingen.
En JIJ kent je paard het beste!!!!