Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Piekosjj schreef:Mag ik vragen wat glucosamine met msm/zonder msm is en wat het nut hiervan is?
Piekosjj schreef:Dat is mijn antwoord al. Was benieuwd wat het was en waarom je het voerde. Had er nl nog nooit van gehoord
)
Sommige jonge paarden hebben ook heel veel baat bij 'senioren' voeding omdat de voedingsstoffen die erin zitten meestal goed aandikken en makkelijk op te nemen zijn voor paarden.
Mijn oudje van 27 is ook nog zo gek als een deur, werk in de bak vindt 'ie niks an maar in 't bos is 't koppie erop en gaaaan met die banaan. Vooral nu het bos weer vol ligt met plassen is het z'n grootste hobby om vanuit een lekkere galop over de plassen te springen of om mij te 'pesten' door niet goed uit te komen en dan dus midden in de plas te belanden
Hij krijgt overigens dit jaar voor het eerst 'seniorenvoeding', want hij komt erg moeilijk aan. Hij is altijd al een smalle pony geweest maar deze zomer is hij extreem mager geworden (door verkeerd dieet, Cushing's en simpelweg te laat ingrijpen) en dat komt er natuurlijk maar langzaam bij, maar we komen er wel! Hij krijgt op dit moment speedibeet van pavo, bietenpulp dus. In het ideale geval krijgt hij hiervan twee geweekte scheppen, maar regelmatig ook wat meer. Het is gewoon ruwvoer dus daar zit gelukkig helemaal geen limiet aan. Hierbij krijgt hij max een halve schep regular muesli voor de extra vitamientjes en wat energie.
) dus hij staat wat opgetrokken. zo liep 'ie er in juli bij. Darkness85 schreef:Vanaf welke leeftijd ga je eigenlijk "seniorenvoer" voeren?? Mijn paard is 20 maar is lichamelijk nog topfit. Doe ook nog vanalles met m. Buiten flink bossen crossen, zo af en toe een sprongetje tot 1m, dressuren in de bak... Hij krijgt geen aangepaste voeding mede omdat hij ook nog steeds een perfect gebit heeft...

Zo zag ze er gisteren uit, ze is enorm aan het verharen!