Hij heeft eind 2020 (toen dus 19) een lichte overbelasting opgelopen aan 2 verschillende pezen. Toen kwam ook boven water dat zijn pezen niet heel knap meer waren. Maar met rust en rustig opbouwen zou ik nog gewoon een rondje met hem kunnen hobbelen en hij kon nog gewoon de wei op etc.
Kort voor de peesblessure was er ook PPID vastgesteld.
Voorjaar 2021 liep ie weer niet goed. Stil gezet, paar maand later echo erop en toen weer erg traag opgebouwd. Dat leek beter goed te gaan.
Zomer 2022 stond hij ineens hoefbevangen. Ik deed op dat moment wat stap draf hobbel ritjes met hem als het niet te heet was. Vijf weken later was hij bijna weer helemaal de oude toen ik hem kat lam uit zijn paddock haalde. Toen zat er een gigantisch gat in zijn oppervlakkige buiger...
Optelsom: kans op peesklap, hij wordt alleen gerevalideerd als weide ornament > HB gevoelig door PPID en dus die verdomde kans dat zn pees in 2en zou gaan... + het was dus de 3e keer dat ie een pees probleem had.
Dus toen tot het verdrietige besluit gekomen dat het beter was om hem te laten gaan