Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
felineepino schreef:Iemand ervaring met cavalor probreed bij de oudere paarden? Is een soort merrie muesli die me is aangeraden om naast zijn gebruikelijke eten te geven.
vang schreef:Hey,
mijn merrie van 25 jaar is sinds deze winter erg oud geworden in mijn ogen. Haar rug is beginnen doorzakken en haar spieren zijn aan het verdwijnen. Ze heeft wel nog een mooie wintervacht en is niet te mager. Kan ik hier iets aan doen? Bv. een endurance-mix bijvoeren? Momenteel krijgt zo onbeperkt hooi van goede kwaliteit (wel geen voordroog) en dagelijks twee grote scheppen luzerne met een schepje vitaminekorreltjes van Pavo. Er hangt ook een goede liksteen.
fransje23 schreef:vang schreef:Hey,
mijn merrie van 25 jaar is sinds deze winter erg oud geworden in mijn ogen. Haar rug is beginnen doorzakken en haar spieren zijn aan het verdwijnen. Ze heeft wel nog een mooie wintervacht en is niet te mager. Kan ik hier iets aan doen? Bv. een endurance-mix bijvoeren? Momenteel krijgt zo onbeperkt hooi van goede kwaliteit (wel geen voordroog) en dagelijks twee grote scheppen luzerne met een schepje vitaminekorreltjes van Pavo. Er hangt ook een goede liksteen.
Wordt er nog wel met haar gewerk, als ze weinig doen verdwijnen spieren ook?
Je zou een eitwitrijk krachtvoer, meeriebrok of jonge paardenbrok zoals pavo podo grow, erbij kunnen gaan geven als zit ik de luzerne natuurlijk ook wel goede eiwitten.