Dat is de minder leuke kant helaas aan dit topic, we hopen allemaal zo lang mogelijk van onze oudjes te genieten en hier gezellig te kletsen en foto’s te posten.
Ook ik merk de laatste tijd wel weer gemengde gevoelens, die van mij begint nu toch ook wel aan te modderen met kwaaltjes.
Ik ben vandaag bij mijn vorige pony op bezoek geweest, hij is 26, was en is altijd zo een schat, kon er mee lezen en schrijven dus zo fijn om hem vandaag even te zien en te knuffelen. Dat ik vlak bij hem kwam en ik hem riep begon hij zachtjes te hinniken, dus ik smolt helemaal Had hem een jaar of 4 a 5 niet gezien
Es_ther
Geplaatst: 06-08-19 08:11
Leuk dat je je oude pony weer hebt gezien! En wat een lieve foto .
ElCamino
Geplaatst: 06-08-19 12:45
aaah Romy, wat lief dat ie je dan herkent!!!
Hier ook weer ellende, door verhuizing van box op het terrein ivm schoonmaak is Chico weer terug bij af. Hij moet even in een opfokstal vanwege schoonspuiten van onze stal en ik dacht nog : mooie grote stal, kan ie eindelijk lekker gaan liggen.... FOUT!! Stal te mega, gaan normaal 8 jonge beesten in, en hij ziet de buren niet vanwege dichte zijwanden, dit resulteert in ontzettend boxlopen.... wat hem teveel prikkelt.... dus hij is weer mega scheef....loopt scheef, staat scheef.... zucht! Eet weer niks Vandaag gaan we kijken of er een paardje bij kan, samen in 1 stal...
Dus mijn besluit om hem niet meer te verkassen is wel een juiste beslissing geweest.... als deze verplaatsing op eigen terrein al zoveel ellende geeft...ik kan ook een andere box krijgen , wel kleiner en op vlas maar dan moet ie wéér verkassen....doe maar even niets... stalhouder denkt wel supermee!!!
Hopelijk van de week weer terug, vandaag laatste deel schoonspuiten, rubberen en morgen schilderen.... donderdag weer lekker eigen hokje terug hoop ik
en dan idd ook weer gemengde gevoelens, als zo'n kleine wisseling al mega gevolgen heeft.... hoelang ga je dan nog door.... bah... en aan de andere kant, wellicht knapt ie snel op straks.... En dan weer: als ie straks weer niet gaat liggen..... dan moet ik die moeilijke beslissing maken...
jumpyhorse
Geplaatst: 06-08-19 12:52
Ah nee toch ElCamino Romy wat lief!
Hier ben ik moonlight weer onder t zadel aan t oppakken na een paar maand alleen op de grond. En het plezier dat hij er aan heeft maakt dat ik over een paar maand of een jaar misschien toch eens een wedstrijdje wil starten pleasure dan wel (lijkt ie super te vinden, lekker kop laag en traag gaan), reining ben ik te bang dat zijn oude blessures weer opspelen
Paardje erbij hielp niet Chico werd er niet rustiger van en bleef gewoon lopen, zelfs tegen haar aan met zijn achterhand ( hij denkt dat hij recht loopt nl). Zojuist maar de dierenarts gebeld, komen vanmiddag om te kijken wat we nog kunnen doen. Vorige keer hielp een cortisone/steroide injectie maar vanwege zijn HB is dat ook best lastig... Dus even afwachten...
He ships El Camino, hopen dat de DA nog iets weet om hem te helpen.
Leuk he Romy als ze je herkennen na zoveel jaar.
Femke_Tweety
Geplaatst: 07-08-19 10:45
Mijn oudje heeft zondag eens iets nieuws gedaan.
Voor het eerst in zijn leven in een stapmolen. Dat ding hebben we sinds dit weekend op stal.
Gezien mijnheers overgewicht toch maar eens gaan aanleren. (Ik weet nog niet of hij er echt gebruik van gaat maken, even kosten/voorwaarden/mogelijkheden afwachten)
Mijnheer deed het voor een eerste keer best oké.
Maar was níj́dig.
En stiekem moest ik daar wel een beetje om grijnzen. Niet bang of zo. Gewoon echt irritatie.
Paar pogingen tot blijven staan, maar die hekken komen toch door zeg maar. Boos ...
En dan is hij stiekem best heel mooi, als hij zijn kop en hals eropzet en nijdig gaat lopen doen.
Overigens stonden we er met 2 man bij, ik eerste ronde meegelopen, en daarna aan de binnenzijde van de molen meegelopen. En iemand bij het bedieningspaneel. Risico lopen doen we maar ff niet.
Haha herkenbaar, op mijn nieuwe stal hebben ze ook een molen en ook voor het eerst erin. Gaat helemaal prima, vind het toch wel erg prettig ding en ze vind het wel prima, ook al kan ze soms nog even proberen of het ding ook evht niet stopt als zij stopt enzo
jumpyhorse
Geplaatst: 10-08-19 20:12
Ff ego, maar het is officieel, zondag 13 oktober starten ik en Moon voor onze allereerste keer in de pleasure Ik kak nu al alle kleuren van de regenboog
ElCamino
Geplaatst: 12-08-19 09:54
update: Vorige week dierenarts bij Chico gehad over eventueel inslapen. Omadt zijn goede pootje het niet meer trekt. De arts wilde nog 1 ding peroberen met cortico's, na de injectie op poeders overgegaan. Die krijgt hij nu sinds vrijdag, en het effect is enorm. De artsen weten na al die weken ws eindelijk wat het is : Sidewinder Syndrome of Crabwalker Syndrome. Ze weten niet de oorzaak van dit syndroom , het is niet te testen en niet te genezen. Het kan 2 oorzaken hebben : een afgescheurd heupbandje of iets neurologisch. Bij Chico is het 2e het geval. Vrij zeldzaam en heel kort gezegd valt zijn immuunsysteem zijn eigen lichaam aan of zoiets, En erge is , de bijwerking kan HB zijn... Nou ja, het is óf inslapen omdat zijn lijffie het niet vol gaat houden, óf dit in gang zetten. Dus we proberen dit nog.
Hij is het weekend enorm opgeknapt, loopt veel rechter en staat minder scheef....rent en bokt door de wei... kijken of we dit vast kunnen houden. Wanneer hij nu wel HB wordt is het klaar.
Ben aan het nadenken over een topic erover omdat het vrij zeldzaam is, maar heb eigenlijk nu al geen zin in alle betweters.....dus ga dat pas doen wanneer ik zeker weet dat het weer even goed gaat met hem
Las even snel wat over je ouwetje verhuizen... heb nog niet alles bij gelezen..maar ik heb de keus een half jaar geleden wel gemaakt om mijn toen 29 jarige te verhuizen...en het heeft haar heel erg goed gedaan!
heel ander paard geworden...ik vind het ook heeeel moeilijk en lang over gedacht maar denk dat je gevoel wel zegt of het goed is ja of nee... je kent je paard het beste..die van mij is 10 jaar jonger geworden
Zondebokje.... Heb al een tijdje terug besloten hem niet meer te verhuizen. Gelukkig maar want...de trigger bij Sidewinder is stress. De tijdelijke verhuizing van eigen stal naar een opfokstal heeft de aandoening wederom verergerd. Ben dus blij dat ik hem NIET verhuisd heb, dan was het daar gebeurt.... dus hij is niet meer te verhuizen, verplaatsen etc. Hij moet gewoon op zijn eigen stekkie blijven.... maar ben blij dat ie opknapt nu.