Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Berdien schreef:SP vind ik bij haar geen optie, ze is dusdanig sober ingesteld dat ze van rijk voer direct allerlei nare huidkwalen krijgt. Plus de lange weektijd inderdaad, dat maakt het voor mij een allesbehalve praktisch voer.
Marije_jiplover schreef:Hij krijgt Horseflex glucosamine met MSM.
Heb ik uit het artrose tooic gehaald, geloof ik.
Bij Jip lijkt het te werken iig. Ik combineer dit overigens met dempend hoefbeslag, hij heeft siliconen zooltjes.
Alizeetje schreef:Wat ik me afvroeg: heb bietenpulp gemaakt (portie speedibeet), na 20min heb ik het gemengd met beetje mengeling en zemelen zodat de persoon die s morgens eten geeft dit makkelijk kan doen. Kan het kwaad dat de bietenpulp dan weer droger wordt? Is uiteraard wel uitgezet en voldoende geweekt voordien...
Alizeetje schreef:Wat ik me afvroeg: heb bietenpulp gemaakt (portie speedibeet), na 20min heb ik het gemengd met beetje mengeling en zemelen zodat de persoon die s morgens eten geeft dit makkelijk kan doen. Kan het kwaad dat de bietenpulp dan weer droger wordt? Is uiteraard wel uitgezet en voldoende geweekt voordien...
blacknorton schreef:bietenpulp een nachtje laten weken in de winter (mits niet opvriest) kan geen kwaad. deden we op de vorige stal altijd. wel deden we sochtends er wat water op. de meeste vonden de droge bende niet zo lekker
zomers word het lastig omdat het dan snel bederft.
mijn lieve shet (27) word nu wel oud. het valt me op dat hij nu toch wel moeite heeft om zijn vacht weer droog te krijgen na een regen bui. en dat de mooie lange toplaag er nog niet op zit. dus ik denk dat ik hem onder een deken moet gaan zetten. maarja nu welke. ze ondervacht is al aardig dik hij blijft als het goed is heel de winter buiten. hij kan schuilen in een stal, al doet die dat op het moment niet als de andere er ook staan.
ik ben op zoek naar een deken die goed water dicht is (en ademt). de stal waar die staat zijn ze niet gewent om de dekens te checken (omdat bijna geen paard een deken heeft). ik red het maar 2-3 per week om er langs te gaan en dus om dekens te wisselen. en dan natuurlijk in maat shetlander. julli tips?
Piekosjj schreef:Voor in de regen heeft het wel nut ja, om hem om te doen bij -10 (bijna) niet. Door de deken wordt de vacht 9 v/d 10 keer platgedrukt, waardoor het de warmte niet meer vast kan houden, en ook niet meer overeind kan zetten indien nodig. En zelf heb ik eerlijk gezegd nooit een 'ongevoerde' regenjas aan, gaat plakken en vind ik niet fijn zitten. Fleecegevoerde jas loop ik daarentegen bijna de hele nazomer en beginnende herfst in, heerlijk ding is dat, en zo redeneer ik dat ook altijd een beetje naar hoe het zal voelen bij m'n pony.