Zondebokje schreef:Rina.. Die is soort van slobber.. Dit moet je weken heel kort maar. Dus dat moeten ze kunnen eten en is laag in suiker
Wiesencobs week je ook. En die bestaan uit grassoorten. Ik ben niet zo weg van al dat bietenpulp spul. Trekt je waardes giga scheef. En voor het grootste deel bij Wiesencobs hoef je eigenlijk geen vitamines ed meer toe te voegen, wat bij die fibre beet wel moet.
https://www.marstall.nl/pdf/marstall_wiesen-cobs.pdf
Sorry wel in het Duits, weet niet waarom maar marstall heeft alleen de Duitse infoblad online staan.
Champie en zijn oude vriend Jae ook stonden vorig jaar nog op speedybeet, pavo 18+, senior priores en kregen nog een beetje wiesencobs erbij. Beide te mager en zagen er gewoon niet goed uit. Ik heb ze omgesteld op Wiesencobs en merriebrok met Senior light van Horsefood, en binnen een maand zag je al verbetering. Merriebrok is steeds meer afgebouwd en meer Senior light, en toen de Happy Summer erbij gepakt. Je zag ze steeds beter in hun vel komen, de spieren kwamen terug en grinnik Champie werd brutaal
waar die de hele tijd zo onderdanig en stilletjes was als maar kon. Na even een hik-up met 2x een slokdarmverstopping waarbij dus duidelijk werd dat hij gewoon echt geen hooi meer kwijt kon, heb ik hem verder omhoog getrokken in de wiesencobs. En hij ziet er nu echt top uit.
Sneu he als ze alleen moeten staan. Ik moet straks ook het spul uit elkaar trekken. Mijn zwarte merrie is drachtig en die hangt er nu al tegenaan dat ze dr rust wil. De nieuwe durf ik niet bij mijn vos te zetten, dus straks staat zo ongeveer alles apart van elkaar