Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 09:40

Geen idee hoe dat precies in zn werk gaat met foto’s maken, de laatste keer dat dat gebeurd was was toen ik nog 16 was ofzo toen ze een peesblessure had.
Kreupelheidsonderzoek heeft ze wel al vaker gehad maar kwam alleen maar uit geef maar rust of metacam en kijk dan verder.
Met foto’s zouden ze beginnen met de benen of uitverdoven, en dan als ze niks kunnen vinden naar boven gaan.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 10:34

Gisteren even langs het kanaal in Weesp, fietspad ernaast ligt wat lager en meneer is happy...
op het eind zat een raar plekje op de grond.... dat zag ie natuurlijk... :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:44

Mag ik mij aanmelden bij jullie? Sinds vorig jaar oktober heb ik ook weer een oudere heer.
Hij was al sinds mei hier samen met zijn grote oude vriend, omdat 1 van mijn merries uit logeren ging en de andere anders alleen zou achterblijven. Maar was toen nog van een vriendin van me. In de periode dat die 2 hier waren is mijn vriendin de wei opgezegd (eigenaar heeft bouwvergunning gekregen er een huis te bouwen) en ze nergens een andere wei kon vinden is de grote oude vriend terug gegaan naar zijn eigenaar en Champie is van mij geworden.

Dus mag ik voorstellen Champie. Shetlander van 33 jaar. Klein ventje met een groot woord :D die mijn dames draak compleet om zijn hoefje gewikkeld heeft.
Afbeelding

Champie was in het verleden dekhengst en is ook pas heel laat, 16 jaar, gecastreerd. Hij voelt zich dus echt een hele grote kerel en mogen ze veel groter dan hem zijn "zijn vrouwen" :')

Afbeelding

Ik was in het begin echt wel huiverig voor zon klein ding tussen de dames. Vosje heeft bijnaam Draak en is er ook echt 1, kan alleen nog niet niet vuurspuwen := Die heeft de zwarte dame, die overigens ook niet altijd even lief is, zelfs een dusdanige tik op dr sprong gegeven dat die daardoor ook met vervroegd pensioen mocht. Maar ik heb echt met mijn kaak op mijn knieen staan kijken hoe Champie zijn charmes (en volgens mij ook zijn Calimero gehalte "zij zijn groot en ik is klein") inzet en hij echt alles van de dames mag.
Hij gaat dus ook gewoon liggen op de paddock en Clips (vosje) moet over hem waken _O-
Afbeelding

En in tegenstelling tot de zwarte mag hij savonds bij Clips in de inloopstal staan. De zwarte wordt eruit gejaagd.

Nou was van Champie bekend dat hij in het voorjaar heel slecht verhaard. Cushing is getest en negatief. En vriendin schoor hem daarom elk voorjaar. Toen het een maand of 2 geleden ineens zo warm werd begon hij dus te schuren en heb ik de Penny in mijn wakker mogen maken en uitgeleefd :D Champie geschoren en allemaal van die übercute kleine dekentjes mogen kopen :P <3 hij is zooo cute in zijn dekentje.

https://myalbum.com/photo/j6t06IJ4urdt/1k0.jpg

De zomervacht is er nu al compleet door, en de deken heeft hij alleen nog maar op als het snachts koud is, of overdags als het echt slecht weer is. Maar dan staat de rest ook onder hun deken. Ik heb mietjes zeg ik altijd :=

@Romy, mag ik een tip geven? Als de kreupelheid zo onduidelijk is zou ik een keer een thermografie laten maken. Vooraf aan een kreupelheidsonderzoek waarbij idd de benen stukje voor stukje verdoofd worden. Meestal geeft de Thermo wel een indicatie waar ze moeten gaan zoeken. Goede kliniek opzoeken waar ze ook Thermo's kunnen maken, dat moet nl best wel heel precies gebeuren, en vandaar uit verder laten zoeken. Ik werk bij een DA op de paardenafdeling, en mijn baas gebruikt de thermo als extra indicatiemiddel.

Lekker ElCamino, moest grinniken om die reactie, kwam me bekend voor.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:21

Hi Rina..... volgens mij ken ik je nog uit de western van heeeel lang geleden.... :D
Welkom!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 13:27

Welkom rina, wat een dropje zeg!

Dank je wel voor de tip, net even wat over opgezocht maar dit lijkt mij wel wat, heb jij tips voor een goede hier in de omgeving? Ik sta met mijn paard momenteel in Saasveld (Twente)

Wil nu ook gaan bijhouden in een boekje wanneer ik wat met haar heb gedaan en wanneer ze wel en niet goed loopt, misschien dat ik daar ook een logica in kan vinden.
Deze week sowieso nog even rust en dan kijk ik even verder, misschien daar toch eens mee aan de slag aangezien dit elke keer weer terug komt en pensioen nog niet voor haar is weggelegd.
Maar eerlijk is eerlijk, ik ga er geen bakken met geld meer aan uit geven, ze is tenslotte de jongste niet meer.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 16:32

Ik heb zelf Marjorie Westerhof voor Thermografie en Osteopathie.
Was erg interessant, zij is aangesloten bij Horse Connect.... daar zitten veel professionals, wellicht zit daarvan eentje bij jou in de buurt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 17:01

Dank je, ga er eens naar kijken.
Heb er nu ook een apart topic voor geopend dus hoop op een paar goede tips.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 22:56

ElCamino schreef:
Hi Rina..... volgens mij ken ik je nog uit de western van heeeel lang geleden.... :D
Welkom!!!

Ja ik zat ook in de westernsport heul heul lang geleden. Wij zijn net zo oud als onze oudjes :+ :D
Nu na 2,5 jaar niet gereden te hebben, heb ik net iets meer dan een week geleden een nieuw paardje gekocht. 3 jarige Haflingermerrie. De echt laatste poging om weer een rijpaard te hebben en mss wat wedstrijdjes te starten.

Romy1234 schreef:
Dank je wel voor de tip, net even wat over opgezocht maar dit lijkt mij wel wat, heb jij tips voor een goede hier in de omgeving? Ik sta met mijn paard momenteel in Saasveld (Twente)

@Romy Nee sorry ik woon in Duitsland en werk ook bij een Duitse dierenarts. Waar in Nederland DA's zitten die een thermo kunnen maken, en die het ook goed kunnen durf ik zo niet te zeggen. Overigens over de prijs ( ;) ik had het nog snel gelezen vanmiddag maar moest werken en dus even geen tijd om te reageren) dat is zo afhankelijk van de DA. De ene is goedkoper dan de andere. Ik weet wel dat mijn baas niet de goedkoopste is, maar wel geweldig goed. Die man heeft zoveel ervaring dat is echt griezelig. En echt vaak ziet hij al bij het lopen waar en in welke richting hij kan gaan zoeken. Als je echt een goede wilt, je bent even onderweg maar dan zou ik zeggen Dr. Berger in Heede Duitsland :D Vertalen vanuit het Duitse geen probleem, hij heeft een hulp die vloeiend Nederlands spreekt :') En hij maakt daar ook veel gebruik van.

Ik ben net een paar weken geleden in jullie richting geweest, Haaksbergen en Aalten (paardje stond in Aalten en is gekeurd in Haaksbergen bij de Watermolen) Haaksbergen was 2 uur met trailer, Aalten is een half uur verder. Saasveld ligt je nog iets hoger dan Haaksbergen is dat geen optie voor je? Ik vond het hele aardige en competente DA's. Of zij Thermo's kunnen maken weet ik dan weer niet, maar dat is een belletje.

Boekje bijhouden kan je iets aan info geven, maar de mogelijkheden van wat het is zijn zo uitgebreid dat de kans dat je daarin wat vind niet echt groot is. Een peesblessure kan ook zulke klachten geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:02

Ja prijzen variëren inderdaad maar ik vind het nog wel een goed betaalbare optie, het blijft namelijk een terugkerend probleem en met pensioen heb ik eerder dit jaar geprobeerd maar daar voelt ze zich nog te jong voor _O-
Maar goed, klinkt wel goed waar je werkt maar ik heb geen eigen trailer, kan eventueel wel 1 lenen maar weet niet of zij er gecharmeerd van is dat ik er een eind mee rond kachel zeg maar, en ook een beetje gebrek aan tijd met een man die veel van huis weg is en 2 kleine kids, dus liefst gewoon op locatie.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 23:32

O dat te jong voelen voor pensioen ken ik maar al te goed :D
Mijn oude dame Daisy was er ook zo een. Wij hadden het al over haar 5e jeugd toen ze met 25 nog steeds de grootste lol had op de wedstrijden, en nog won ook. Meer dan half blind, een pees die naar de klote was en een luchtwegprobleem mochten de pret echt niet drukken. En zelfs met 28 een week voordat ze ingeslapen is moest ze zich uitsloven voor een fotoshoot. Zij genoot er echt zo van om aan het werk te zijn. En nog veel meer om op wedstrijd te zijn. Met 17 jaar de eerste keer geprobeerd haar met een welverdiend pensioen te sturen. Vanaf dr 3e liep ze al wedstrijden, was Z dressuur en liep in de western ook vrijwel altijd bovenaan. Maar dat pensioen was dame het niet mee eens. Ze werd ook echt link, met name op mij :D Dus 19 jaar mocht ze weer mee. 21 weer met pensioen, dat was em nog steeds niet. 22 weer mee en zo ging dat maar door. Er zijn echt paarden die willen het niet rustig aan doen, die willen werken :D

Maar daarom ook dat ik je die Thermo adviseerde. dat is niet de wereld kwa geld en het kan je echt een richting geven waarin te zoeken. Let wel, laat het op een kliniek doen. Of je moet al een echt dichte schuur hebben om dat in te doen. Thermo is erg beinvloedbaar door temperatuur en verschillen daarin. Bij mijn baas mag niemand 15 minuten voor de thermo het paard nog aanraken en moet het binnen staan om temperatuur invloeden zoveel mogelijk te beperken. En tijdens de Thermo gaan de deuren ook allemaal dicht. Het maken ervan komt echt heel precies.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:49

Ik ben volgende zaterdag al 5 jaar bij een van de oudjes, dus feestje *\%/* en natuurlijk foto's *-:)

Hebben jullie leuke ideeën voor zo'n shoot? En vooral hoe je een wit paard echt wit krijgt zonder wassen? _O-

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 20:53

greenspot remover, show shine, magic brush, naf brighter dan white, talkpoeder.
Afbeelding
help.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:10

:oo is dat jou paard?

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:12

Britta31 schreef:
:oo is dat jou paard?

Zei je wat?
Afbeelding
Ja dit is moon |(
En ja, die hoort wit te zijn

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:16

Heerlijk.Ze kan gewoon paard zijn.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:19

Ik ga maandag even kijken bij de plaatselijke ruitersportwinkel, eens kijken wat zij voor vlekverwijderaars hebben haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:37

Wat een varkens :') .
Hoe krijg je dat in Godsnaam weer wit :')

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:39

Es_ther schreef:
Wat een varkens :') .
Hoe krijg je dat in Godsnaam weer wit :')

Wassen met betadineshampoo, daarna wassen met cowboy magic, dan drogen, greenspot op de vlekken die er nog zijn dan magic brush en dan zijn ze MEESTAL terug wit :')

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 21:41

Pfoei, wat ben ik dan blij met mijn zand- en mestkleurige paard... :')

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-19 22:25

Hoera, de mijne is gewoon zwart (en altijd onder een deken en ook erg schoon op zichzelf).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 01:34

Ow God _O-
Ben ik toch blij met mijn vosje *\o/*
Vorige was wel een schimmel, maar herken het meteen, had ik concours, avond ervoor helemaal gewassen, ingevlochten, deken op, alles ingepakt, volgende ochtend op stal een varken -O-

Mijn oudje is echt stokkreupel sinds de smid is geweest, kan wel janken, ze was vorige week ook al niet helemaal rad maar sinds begin deze week echt heel erg kreupel.
Morgen maar eens proberen met de ICE vibe boots, en anders dierenarts maar bellen. |(

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 01:54

_O- _O- De reden waarom ik echt nooit een schimmel wil. En die komt er ook echt niet. Ik had een paint met erg veel wit, ook zon drama :D Goed poetsen (en als paard het toelaat stofzuigen), green spot remover (western shops hebben dat) en talkpoeder. Als je niet wasssen wilt. En anders wassen met shampoo voor grijs haar, van dat paarse spul.

He balen Romy.

Ik ben op het moment weer blij. Champie wilde een paar dagen niet echt lekker eten. Hij krijgt ook wel bakken vol := Wiesencobs omdat hij gewoon geen hooi meer kwijt kan. Maar hij at het altijd met smaak en een paar dagen geleden liet hij de helft staan. Of hij beledigd was dat ik hem in een andere box gezet had?? Misschien toch even niet lekker od zo. Maar gelukkig eet hij sinds gister weer gewoon alles op.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 04:19

Ik wil inderdaad liever niet wassen. Het natte nodigt uit tot rollen en hij staat 24/7 buiten, geen dekens. Ook wil ik hem de stress van het wassen bewaren, zo belangrijk is het ook niet, en er is ook nog altijd Photoshop.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 10:01

Ja, ik wilde ook nooit een witte en GEEN merrie :') . Iets ging er mis :roll: .

Ah balen Romy! Ik hoop dat het snel beter gaat.

Fijn dat Champie weer eet Rina :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat foto’s van de kleine haarbal! En had haar niet gewassen haha. Je begint wel te zien dat ze iets ouder wordt, maar als je dr ziet lopen..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-19 12:21

Mijn dame is vandaag jarig en heeft de prachtige leeftijd van 22 behaald vandaag. Gek idee dat ze 22 jaar geleden een super schattig (maar toen al vreselijk eigenwijs waarschijnlijk) veulentje was :)