Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Fiebie schreef:De chemische troep was gewoon een voorbeeld van een discussie met de faculteit.
SP is geen troep. Ik ben absoluut vóór!
Maar ter aanvulling, niet ter vervanging...
Je hoeft er niet tegenin te gaan.
Dit is geen welles/nietes discussie, maar gewoon een bepaald beeld wat ik heb van iets.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn.
haboshof schreef:Fiebie schreef:De chemische troep was gewoon een voorbeeld van een discussie met de faculteit.
SP is geen troep. Ik ben absoluut vóór!
Maar ter aanvulling, niet ter vervanging...
Je hoeft er niet tegenin te gaan.
Dit is geen welles/nietes discussie, maar gewoon een bepaald beeld wat ik heb van iets.
Daar hoef je het niet mee eens te zijn.
En hieruit blijkt maar weer dat je geen verstand hebt van oudjes. Er zijn nu eenmaal paarden die geen hooi kunnen eten. Ik ben blij dat er SP is, anders zag het er erg slecht uit voor zeker 13 van mijn paarden. En nee die eten geen hooi meer.
Evelijn schreef:@fiebie... maar de DA's in Utrecht adviseren Tita toch om haar oudje geen hooi meer te laten eten...
Citaat:Ik geloof niet dat ik ergens een aanval heb geopend... Ik begrijp dus ook niet goed wat je punt is?
Er zijn inderdaad paarden die geen hooi kunnen eten, maar als ze het wel kunnen, dan zie ik niet in waarom het ruwvoer moet worden afgeschaft.
Ik ben ook blij dat er SP is, want daar zitten genoeg voedingsstoffen in.
Je hebt alleen ook nog zoiets als kauwbewegingen die de spijsvertering juist bevorderen en daarnaast het natuurlijke fourageren and such.
Dus dat je hier zo kort door de bocht reageert begrijp ik niet helemaal.
Daarnaast het ''geen verstand'' hebben van, kan je volgens mij totaal niet beoordelen aan de hand van mijn post.
Maar dat volledig terzijde.
haboshof schreef:Ik wil het wel even uitleggen hoor. Uit jouw post maak ik op dat je geen verstand hebt van het voeren van oudjes. Ik zeg nergens dat ruwvoer moet worden afgeschaft. Sterker nog bij mij krijgen ze ook ruwvoer. Ik zie echter dat ze er alleen maar proppen van kauwen of er zelfs van in de problemen komen. Dwz. dat ze er bijna in stikken. Dat heb jij blijkbaar nog nooit gezien, anders zou je niet van deze opmerkingen maken. Bij mij worden de dieren in groepen gehouden. Oudjes die nog wel van hooi profiteren, oudjes die nog Grasmix of Compactgras kunnen eten en oudjes die hierin stikken. Ik voer , als het moet 6 keer op een dag. Dat is voor veel mensen niet haalbaar , maar ik heb een opvang en ben er dus 24 /7 mee bezig.
Ik heb hier zo ‘n rond de dertig paarden staan al jaren. Ik observeer en stel bij, waar nodig. Ik kan me dus heel kwaad maken vanwege het feit, dat er veel mensen maar iets roepen terwijl ik in de praktijk de resultaten zie. Bij mij komen de paarden elke dag buiten, ook in de winter. Dan valt me op, dat ze toch allemaal gras proberen te eten en geen droge troep als hooi. Ik voer daarom ook grasbrok bij, wat het meest op gewoon gras lijkt. Dit krijgen ze nat, zodat je niet hoeft te vrezen voor slokdarmverstoppingen. Ik voer al langer grasbrok dan dat jij oud bent, dus ,waar hebben we het over. Toen hadden ze nog geen Seniores Priores en moest ik zelf dingen verzinnen om mijn oudjes in leven te houden. Ik mag dan , denk ik, wel stellen dat ik meer ervaring heb dan jij en dat ik vind dat jij in dit topic niks toevoegt.
Fiebie schreef:haboshof schreef:Ik wil het wel even uitleggen hoor. Uit jouw post maak ik op dat je geen verstand hebt van het voeren van oudjes. Ik zeg nergens dat ruwvoer moet worden afgeschaft. Sterker nog bij mij krijgen ze ook ruwvoer. Ik zie echter dat ze er alleen maar proppen van kauwen of er zelfs van in de problemen komen. Dwz. dat ze er bijna in stikken. Dat heb jij blijkbaar nog nooit gezien, anders zou je niet van deze opmerkingen maken. Bij mij worden de dieren in groepen gehouden. Oudjes die nog wel van hooi profiteren, oudjes die nog Grasmix of Compactgras kunnen eten en oudjes die hierin stikken. Ik voer , als het moet 6 keer op een dag. Dat is voor veel mensen niet haalbaar , maar ik heb een opvang en ben er dus 24 /7 mee bezig.
Ik heb hier zo ‘n rond de dertig paarden staan al jaren. Ik observeer en stel bij, waar nodig. Ik kan me dus heel kwaad maken vanwege het feit, dat er veel mensen maar iets roepen terwijl ik in de praktijk de resultaten zie. Bij mij komen de paarden elke dag buiten, ook in de winter. Dan valt me op, dat ze toch allemaal gras proberen te eten en geen droge troep als hooi. Ik voer daarom ook grasbrok bij, wat het meest op gewoon gras lijkt. Dit krijgen ze nat, zodat je niet hoeft te vrezen voor slokdarmverstoppingen. Ik voer al langer grasbrok dan dat jij oud bent, dus ,waar hebben we het over. Toen hadden ze nog geen Seniores Priores en moest ik zelf dingen verzinnen om mijn oudjes in leven te houden. Ik mag dan , denk ik, wel stellen dat ik meer ervaring heb dan jij en dat ik vind dat jij in dit topic niks toevoegt.
Ik kan hier alleen maar op zeggen; gefeliciteerd, maar je bent niet de enige die een bepaalde visie heeft.
Je baseert je mening op vooroordelen, dus in deze ben je totaal geen waardige opponent.
Het enige wat je bespreekt is hoe goed je het wel niet doet en hiermee dus aan het preken bent voor eigen parochie, wat mijns inziens niks aan die topic toevoegt.
Daarnaast weet je helemaal niks over mijn paardengeschiedenis, dus begrijp ik ook niet goed waar jij je ''meer ervaring-stelling'' aan meet?
haboshof schreef:Fiebie schreef:Ik kan hier alleen maar op zeggen; gefeliciteerd, maar je bent niet de enige die een bepaalde visie heeft.
Je baseert je mening op vooroordelen, dus in deze ben je totaal geen waardige opponent.
Het enige wat je bespreekt is hoe goed je het wel niet doet en hiermee dus aan het preken bent voor eigen parochie, wat mijns inziens niks aan die topic toevoegt.
Daarnaast weet je helemaal niks over mijn paardengeschiedenis, dus begrijp ik ook niet goed waar jij je ''meer ervaring-stelling'' aan meet?
Volgens mij gaat het in dit topic over voeding voor het oudere paard. Dat is waar ik het over heb, jij niet. En vanwege het feit dat ik meer dan 2 keer zo oud ben dan jij en mijn hele leven al in de paarden zit, durf ik wel te stellen dat ik meer ervaring heb, zeker met oudjes.
Citaat:Ruwvoer is het belangrijkste en daarna, mijn vriendinnetje had een paard die slechts een aantal kiezen had en die at ook gewoon ruwvoer.
Als zijn gebit nog goed is, zou ik het niet eens overwegen om ruwvoer weg te laten.
Citaat:Je moest eens weten hoe vaak ik een discussie heb met de faculteit Utrecht.
Je hebt altijd nog zoiets als gezond verstand en het kennen van je eigen beest.
Ik laat niet zomaar alles in mijn paard jassen omdat zij dat zeggen. Scheelt ten eerste geld en ten tweede een hoop chemische troep in mijn paard.
Een advies is niet voor niets een advies. Je kunt het ter harte nemen of afslaan.
Research doen en objectief naar je eigen paard kijken doen soms wonderen....
Als we terug gaan kijken naar de prehistorie ken ik er ook nog wel een paar.....
Dan hadden we namelijk weinig oudjes meer gehad...
Evelijn schreef:@fiebie... maar de DA's in Utrecht adviseren Tita toch om haar oudje geen hooi meer te laten eten...
Evelijn schreef:Even kijken of mijn idee goed is... de koliek is ontstaan omdat lange vezels in zijn blinde darm komen... en daar dan een verstopping veroorzaken? Dus dat is opgehoopt van tijden...? Wat was in 2008 de aanleiding voor de koliek?
Is volgens de DA"s alleen SP een mogelijkheid.