Emaartje schreef:Bij mijn pony van 26 jaar heeft helaas niks meer geholpen.ze blijft aan de dunne en verliest veel vocht,ik laat haar morgen inslapen!!
Heel veel sterkte in deze tijd!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:Krijgt ze niet wat extra Fiebie... omdat ze een veulen aan de voet heeft? Iets van merriebrok?
Alleen ruwvoer voor een oudere zogende merrie lijkt me minimaal.
freespirit schreef:Tjee...ben zo dit topic aan het doorlezen en begin me af te vragen of ik het wel goed doe....heb een ouwetje van (minstens) 33 jaartjes staan, een fiere Ierse hunter merrie van 1.70 cm en die voer ik eigenlijk niets bij. Ze staat 24/7 op de wei en gaat alleen bij slecht weer naar binnen. Dan krijgt ze een handje basismuesli om te snoepen en onbeperkt hooi/voordroog.
Ik weet dat ze een flink aantal kiezen kwijt is/los zitten en ze maakt proppen van haar hooi, maar grasjes gaan nog prima naar binnen !
Je kunt goed zien dat ze oud is, maar ze heeft nog een lekker buikje, galoppeerd nog door door de wei, rolt door het zand en word (helaas) nog steeds flink hengstig.
De DA laat ik haar zo 2x per jaar streng controleren en behalve wat stijve gewrichten, een aantal melanomen, bulten en een ataxisch achterbeen, doet ze het prima en krijg ik weer complimenten hoe goed ze er uit ziet voor een groot paard van (minstens) 33 jaar
Maarre, zijn er nou nog meer mensen die hun ouwetjes niet noemenswaardig bijvoeren ? Ik begin nu toch ietwat onzeker te worden....
freespirit schreef:Maarre, zijn er nou nog meer mensen die hun ouwetjes niet noemenswaardig bijvoeren ? Ik begin nu toch ietwat onzeker te worden....
max66 schreef:mijn 19 jarige merrie is ook aan de magere kant. Ze krijgt per dag 2x 1 kilo basisbrok en 2x per dag een bult hooi.
Ik heb haar een tijd (gehakte) maiskorrels (=zetmeel) gegeven (2x daags een halve kilo) bovenop wat ze al kreeg, op advies van de diervoederhandel, maar merkte niet dat hielp, ze is niks dikker geworden.