Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Femke_Tweety

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:41

Ha, schimmelnadeel

Tweet stond er tevreden bij vandaag:

Afbeelding

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 20:55

Haha leuk hè, schimmels!

Ziet er goed uit :).

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:17

jumpyhorse schreef:
Je ziet hem gewoon denken
“Ik heb een heeeeel zwaaaaar leefaah, nee maar echt heeeeel zwaahr”
[ [url=m/RNfJxR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nee ik kreeg hem niet schoner :')

Altijd handig van die witte paardjes!
Leuk dat die nog lekker aan het 'werk' kan. Die van mij mag geen bakwerk meer doen vanwege artrose. Maar op bijna 28 jarig leeftijd hoeft het ook zeker niet meer.

We zijn wel nog even een kort rondje gaan doen buiten om gras te zoeken, maar mevrouw had haast om naar huis te gaan. Ik zei het ook in haar volgtopic: ze kweekt een nek en gaat piaffe en passage doen om thuis te komen :=. Als ze dit nou ook had gekund 8 jaar geleden, dan was dat wel cool geweest :')

Afbeelding

jumpyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:30

emilyslaluna schreef:
jumpyhorse schreef:
Je ziet hem gewoon denken
“Ik heb een heeeeel zwaaaaar leefaah, nee maar echt heeeeel zwaahr”
[ [url=m/RNfJxR.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nee ik kreeg hem niet schoner :')

Altijd handig van die witte paardjes!
Leuk dat die nog lekker aan het 'werk' kan. Die van mij mag geen bakwerk meer doen vanwege artrose. Maar op bijna 28 jarig leeftijd hoeft het ook zeker niet meer.

We zijn wel nog even een kort rondje gaan doen buiten om gras te zoeken, maar mevrouw had haast om naar huis te gaan. Ik zei het ook in haar volgtopic: ze kweekt een nek en gaat piaffe en passage doen om thuis te komen :=. Als ze dit nou ook had gekund 8 jaar geleden, dan was dat wel cool geweest :')

[ [url=m/RtsOkf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben ook maar terug aan het opbouwen van een een paar maand pensioen, het is toch geen tijd voor hem om te rusten dus weer aan het opbouwen :) en 28! Ik hoop dat moon die leeftijd haalt

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 21:37

:wave:

Ik ben weer terug! 4 dagen op 'bosklassen' geweest met de kinderen van mijn klas :D 9 jongens met ASS 4 dagen mee op stap nemen is super leuk, maar ook super vermoeiend, dus niet zo veel gedaan met de paardjes vandaag :=

Zag een voervraag voorbijkomen, ik ben momenteel van voer aan het veranderen ...
Vlekje en Jules kregen eerst cavalor fiber force, maar ik ben nu aan het overstappen op pavo vital (balancer, graan en melasse vrij) met daarbovenop een handje luzerne, wat rozenbottels, lijnzaadolie en een supplementje met biotine zink en MSM...
Verder krijgen ze hier onbeperkt ruwvoer uit slow feeders, van 'nat eten' moet Vlekje niets weten, die heeft liever iets knapperig tussen dr tanden, slobber laat ze vaak de helft van staan :P

Heerlijk, zo'n vieze schimpies :D
En knappe oudjes die nog lekker aan het werk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 01:36

Wat een schattig vies schimmeltje <3
Ben jaloers op de droge bak, hier dus zeiknat en kan niks doen behalve aquatraining -O-

Bedankt allemaal voor de voer vraag, ik wil maandag hier in de buurt of lijnzaadbrok halen van horsefood of speedibeet.
Het is namelijk maar voor tijdelijk totdat ik op de andere stal sta.

Hier helaas geen oudje foto, morgen weer hoop ik :D

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 06:35

Maar als je ruwvoer zo slecht is zou ik zelf eerder voor senioren priores gaan. Dat is echt voor oudjes ontwikkeld die geen hooi meer kunnen eten en een volledig voeder dat ook ruwvoer kan vervangen

s_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:08

Maar hoe zit het bij SP dan juist met de tijdspanne? Ik snap dat je de voeding stoffen uit hooi ermee kan vervangen, maar hoe zit het dan met de nood aan onbeperkt (of toch minstens 14u per dag) eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 09:11

Dat is ook wel weer zo, lastig dit zeg.
Probleem is dat ik niet elke dag tijd heb om naar stal te gaan, om klaar te maken, ik ben vaak om de dag op stal.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:25

Ik gaf het gewoon erbij. Dus èn onbeperkt hooi èn 2x per dag seniores.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:37

Ik weet dat bij die van mij het probleem is opgelost als ze gewoon goed hooi krijgt onbeperkt dus op de nieuwe stal ben ik ook niet van plan nog bij te voeren zeg maar.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 10:43

Die van mij krijgt ook goed hooi en onbeperkt, maar toch viel ze wat af afgelopen winter. Ik heb ze aan huis staan, dus ik weet wat ik voer en hoeveel ze binnen krijgt, maar ze at gewoon niet genoeg hooi om zichzelf op gewicht te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 11:16

Oké dat is wel apart.
Wij hadden hier eerder beter kuil en toen was de dus ook niet te mager, je merkt nu gewoon dat ze dit kuil bagger vind, wat het ook is trouwens.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:25

Leuk filmpje en foto s :) altijd fijn die blije paarden <3

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:26

Die van mij krijgt ook die seniores bij der kuil/hooi.. en om de dag grasmix dat werkt ook wel goed hoor om bij te komen. Maar moet zeggen ik was er gister en ze wordt gewoon weer beetje dikkig..ben ik wel blij mee haha...ze heeft lekker gras om te eten ..en ze hebben elke ochtend het een soort van zwaar met er buiten zetten omdat ze helemaal geflipt is haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 18:44

Grasmix is inderdaad ook nog wel een optie, in de zomer als ze gras heeft doet ze het prima op.
Thanks! Ga morgen even inslaan :D

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:57

Hopelijk komt ze weer snel aan romy na de verhuizing. Is niks als ze zo mager zijn.
Hier op stal krijgen ze zo veel hooi dat zelfs de mijne (die altijd aanleg had om te dun te zijn) er dik van werd :+
Hij krijgt nu met de voerbeurten mee een hand brok (anders is die zieluhg natuurlijk) en als ik er ben vitaminenbrokjes en wat slobber (voor zn medicijnen, anders eet hij die niet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:03

Haha wel fijn toch, heb met die oudjes dat ze liever ietsjes te dik zijn als te doen, merk dat hoe ouder hoe sneller ze afvallen als er iets is.
Te dik is natuurlijk ook noet goed.
Ik maak mij ook nog niet zoveel zorgen hoor maar schrok toxh wel even hoe ze onder dr haar vandaan kwam, en dan pak ik liever nu aan als dat ze echt heel mager word.
Als ze straks weer aan het werk moet heeft ze namelijk niks om op te teren en spieren te kweken.

Heel wat anders, mijn konijntje heeft vrijdagavond baby’s gekregen <3
Super schattig!
Dacht in augustus 2 vrouwtjes te hebben gekocht, ze waren nog redelijk jong dus dan kan je het geslacht niet goed zien, ik heb altijd konijnen gehad dus weet het verschil wel maar elke keer thuis ook gecheckt, 2 vrouwtjes...
Totdat ik een tijdje geleden hun hok aan het uitmesten was, begon jut toch wel achter en op Jul te rijden :Y)
Ik weer checken, oliebol toch een mannetje geworden haha.
Dus nu baby konijntjes, maar ze moeten wel weg als ze oud genoeg zijn.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:13

Zeker liever nu zo dan te dun hoor. Had altijd meer moeite om hem aan te laten komen dan nu op dieet te zetten.
Lucerne hielp bij die van mij wel heel erg. Moet je wel mee opletten. Een keer tijdens mijn vakantie gaven ze op de vorige stal ineens een ander merk (grover van structuur) en toen stond die met een zeer heftige slokdarmverstopping. Gebeurd blijkbaar vaker bij dat spul dus ik zou dan voor een variant gaan die niet zo grof is en een baksteen in de voerbak leggen zodat ze het niet als een gek opschrokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 21:47

Luzerne krijgt ze al, maar vrij weinig, meer voor het mengen met dr brok zeg maar anders schrokt ze alles op.
Ik rij morgen even naar de voerleverancier en eens kijken wat hij allemaal heeft en adviseert.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 05:20

Ik heb ze juist liever wat te dun dan wat te dik. Dat levert over het algemeen toch minder snel gezondheidsproblemen op.

Al is het met die oudjes wel lastiger om ze wat aan te laten komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 09:41

Dat is dan ook wel weer zo, maar bedoel ook net ietsjes, niet echt te dik.
Bij die van mij is dat sowieso al moeilijk, ben gewoon al blij als ze normaal op gewicht is, maar zoals nu merk je gelijk dat ze afvalt snel

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:36

Ik heb toch wel liever iets te dik dan te dun. Ik denk dat de mijne niet te te dik is maar gewoon goed :D

Hebben jullie paardjes ook artrose? Of een andere reden voor pensioen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 10:38

Zo dacht ik vroeger ook. Maar helaas hoefbevangenheid meegemaakt dus ik ben er anders over gaan denken. Daarnaast ogen die van mij nu beter in hun vel dan toen ze iets te dik waren. Maar goed ik snap wel dat mensen daar anders over denken.

Nee gelukkig geen artose voor zover ik weet. Wel cushing en ir.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 11:33

Hier twee met artrose en een met verdacht op artrose.