Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lonan schreef:Mee eens met het bericht hierboven!
Ik ga eens kijken naar pavo podo grow, ik ken het niet
Pavo Podo®GrowTop opfokvoer voor 1- en 2-jarige paarden
Belangrijke eigenschappen
bevat het beproefde Podo® concept voor sterke botten
met extra essentiële aminozuren
magnesium, calcium en fosfor in de juiste verhouding voor het opgroeiende paard
ondersteunt gezonde ontwikkeling van gewrichten en gelijkmatige groei
Toepassing
Pavo Podo®Grow, stap 3 in de begeleiding van het veulen naar een gezond volwassen leven.
Top opfokvoer voor 1- en 2- jarige paarden.
Tip:
Pavo Podo®Grow is ook bijzonder geschikt voor senioren ouder dan 20 jaar!
Over Pavo Podo®Grow
Pavo Podo®Grow is het topvoer voor de ontwikkeling van uw gespeende veulen tot het derde levensjaar. Het zorgt voor een optimale uitharding van het beendergestel en ondersteunt de verzorging van pezen en gewrichten, de basis voor sterk beenwerk op latere leeftijd.
Knijn7 schreef:Ik heb een 23 jarige volbloed merrie, waar ik nog veel mee train en we doen nog mee aan B-dressuur wedstrijden.
Van het zomer voerde ik haar "Kentucky E-Lite", maar hierdoor viel ze behoorlijk in, blijkbaar kon ze de granenmix niet voldoende kauwen/verteren. Hierdoor was ik genoodzaakt om op zoek te gaan naar ander voer. Mij is geadviseerd om "Sixteen Plus Mix" van Dodson and Horrel te gaan voeren. Binnen twee weken kon ik al een groot verschil zien! Erg tevreden mee!
Ik ben nu verhuist van stal waar de ruwvoer van goede kwaliteit is. Echter is het voeren van alleen "sixteen plus mix" voor mij te duur. En omdat ze op mijn pensionstal de "basisbrok van Subli" voeren, heb ik dit nu gecombineerd. En dat lijkt goed te gaan.
In de winter valt ze altijd af en dat wil ik nu graag voor zijn. Maar wat kan ik dan het beste ernaast voeren? Ik zat zelf te denken aan "Hartog Lucerne-mix". Maar houd ik haar dan de winter met luzerne op gewicht (naast de sixteen plus mix en basisbrok)? En hoeveel moet ik dan voeren per dag?
Mindim schreef:Oudjes moeten vrij veel energie steken in het warm blijven. De vachtkwaliteit is niet meer altijd zo goed als vroeger. Bij magere oudjes gooien we een deken op in de winter en een dikke ook, zodat de voerinname gaat naar het op gewicht blijven of dikker worden van het paard en niet naar de warmtehuishouding.
Maris schreef:Mijn paard heeft 1 winter een deken opgehad, maar dat was geen succes. Was veel te warm ! Hij heeft dan ook een enorme vacht en ze staan in de winter helaas niet zoveel buiten ( 3 uurtjes per dag ofzo ).
Dona85 schreef:Misschien een domme vraag hoor,
maar mijn 27 jarige heeft altijd zonder deken gestaan.
Ik wilde eigenlijk dit jaar wel een deken opdoen, zodat hij inderdaad zijn energie niet hoeft te steken in het warm blijven en hij heeft het vorige winter wel echt koud gehad met een regenbui ofzo.
Maar moet ik hem dan nu al een deken op doen?
En hoe doen jullie dat als hij op stal gaat?
Laat je dezelfde deken erop, of een dunnere, of een echte staldeken of...?
Ik ben namelijk niet iedere dag in staat om als hij naar stal gaat gelijk een deken op en af te doen ivm mijn werk...
Hij staat in de winter +/- 4 à 5 uur buiten (afhankelijk van het weer) en de rest op stal.
Mindim schreef:Maris schreef:Mijn paard heeft 1 winter een deken opgehad, maar dat was geen succes. Was veel te warm ! Hij heeft dan ook een enorme vacht en ze staan in de winter helaas niet zoveel buiten ( 3 uurtjes per dag ofzo ).
Misschien dan eerder met de deken beginnen, zodat ie van te voren niet zoveel vacht aan maakt.