Kan het af en toe niet zo goed volgen hoor
MarkusHaifa1 schreef:Hey, ik heb eigenlijk ook een vraagje. Mijn pony is nu 23 en moet 4maanden op stal staan vanwege een zware peesblessure aan beide pezen, mijn vraag os nu: moet hij andere voeding krijgen? Hij krijgt nu elke dag brokken van pavo ong. 2.5 scheppen per dag, verdeeld over de dag. Maar aangezien hij geen beweging mag krijgen komt hij wel een beetje aan... Hij krijgt ook twee maal per dag ruwvoer. Wat denken jullie?
MarkusHaifa1 schreef:
MarkusHaifa1 schreef:Mss heb je gelijk, maar aangezien ik beter paard had gezegd (hij is 1m68 en kwpn) vraag ik meaf of het dan nog altijd te veel is. Hij wordt wel vier dagen in de week gereden (dinsdag en zondag heeft hij vakantie op de wei

)
Dus: pony die vanwege een zware peesblessure 4 maanden op stal moet staan blijkt 'opeens' een paard te zijn die 4x per week bereden wordt, 2 dagen rust heeft en blijkbaar 1 dag helemaal niet bestaat ..
Sorry hoor, maar dit verhaal rammelt nogal
@ marieke: er zijn hier verschillende tips rechtstreeks aan jou gegeven over je pony ..
Heb je die ook gelezen c.q. iets meegedaan? Zoals gebit na laten kijken/behandelen? Pro-biotica gegeven of überhaupt de dierenarts laten beoordelen of er mogelijk medische redenen zijn voor dit gedrag?
.. het verplaatsen cq. uit de vertrouwde omgeving/routine/kudde halen kan juist ook nog eens averechts werken, zéker bij oudere dieren ..
Het zal wel niet zo aardig over komen van mij

, maar ik heb regelmatig het idee dat reacties niet (goed) gelezen worden en/of dat er weinig tot niets met de gegeven adviezen wordt gedaan .. en dat is eigenlijk best wel frustrerend jammer als je bedenkt dat er hier heel wat ervaringsdeskundigen hun ervaringen willen delen júist om dier (en mens ..) te proberen te helpen ..