Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:37

Iedereen hier een mooi 2025 gewenst!

We kregen gisterenavond bericht dat de paarden rustig naar het vuurwerk stonden te kijken en verder niks dus zal wel goed gegaan zijn.

Ik vind die wind nu vervelender dan dat vuurwerk moet ik zeggen. Kijk er nog niet naar uit om zo naar stal te gaan in de regen en wind.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:07

Beste wensen allen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:12

Hey dames, vraagje… ik heb van iemand oude deken overgenomen als reserve voor Jippe. Nu zijn de elastieken die om de benen gaan stuk/uitgelubberd etc en wil daar dus nieuwe voor kopen… maar hoe heten die dingen? Bij EJ vind ik wel bilkoorden en dekensingels maar niet at ik zoek. Hellup…

En 1 van de sluiting/gesp aan voorkant is verbogen. Iemand een idee waar je die kunt kopen?

En waarmee kun je zo’n deken beste weer waterdicht maken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 15:51

Pff, waterdicht vind ik wel een dingetje eigenlijk.
Beter een nieuwe deken kopen en die hoeven niet heel duur te zijn.
Anders kun je eventueel de deken wegbrengen; naar een paardendekenwasserij,die kunnen ook impregneren en die weten ook vaak wel adresjes voor reparatie.
En wat je moet hebben zijn Bilriemen denk ik?
https://agradi.nl/products/harrys-horse ... 9TEALw_wcB

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 16:33

Thanks. Heb er naar gekeken. Ja dat impregneren zag ik ook niet zo zitten. en nieuwe deken is dan sneller, makkelijker etc. dus bij EJ nieuwe besteld in de sale :o met een halve hals. Is ook wel lekker voor hem.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 19:01

Ja lekker en dan weet je zeker dat het goed waterdicht is.
Heb zonet die van mij ook beide de deken er weer op gedaan.
Ik had het hele weer bericht niet erg gevolgd,wat een water zeg.
Begint goed dit jaar :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:29

Een goed 2025 allemaal!
Hier zijn de paarden altijd wel rustig met de jaarwisseling. Helaas beginnen we het jaar wel met een dik olifantenbeen.. hij is al even aan het kwakkelen met dat been wat af en toe wat dikker is. Dierenarts al een keer laten komen maar toen was het aardig dun en kon ze er niks mee.. vandaag gekoeld, gestapt en voor de zekerheid metacam en vannacht in de stalbandages.. ben bang morgenochtend de dierenarts toch bellen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:32

De beste wensen allemaal!

Dat onze oudjes gezond door het jaar rond komen *\o/*

Het is gelukkig wel goed verlopen hier!

Poppy en layka vonden alles prima.
Dahlia vond het bizar, en iris was ook best nerveus.
Maar mijn zusje en ik waren beide buiten/in de stal.
Ik was er voor dahlia en poppy en mijn zusje voor iris en layka.
Layka stond gewoon buiten voor de stal. Iris half in de stalopening zodat ze hopelijk voor volgend jaar iets meer geleerd heeft.
Ze had dus wel naar buiten gekund.
Maar het is dus allemaal goed gegaan *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 21:45

Fijn! Hebben we weer een jaar rust :D

Queelens wat naar zeg zo’n dik been, het is geen einschuss?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 22:40

Jep ben wel bang dat het lymfangitis is.. wel een milde vorm want hij heeft geen verhoging. Wel apart hoor. Hij heeft er wel een oud wondje en mok (gehad) maar hij heeft nooit een dik been of gevoelig daarvoor geweest. Maakte me bij hem nooit zo druk om wondjes omdat het bij hem altijd goed geneest. Maar nu misschien toch iets te veel van het goede geweest en hij wordt ook een dagje ouder natuurlijk.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-25 19:52

Ja wel te hopen dat het snel weer bijtrekt.

Ik was vanmorgen al op tijd en dan staan er twee te wachten <3

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 10:58

Queelens schreef:
Jep ben wel bang dat het lymfangitis is.. wel een milde vorm want hij heeft geen verhoging. Wel apart hoor. Hij heeft er wel een oud wondje en mok (gehad) maar hij heeft nooit een dik been of gevoelig daarvoor geweest. Maakte me bij hem nooit zo druk om wondjes omdat het bij hem altijd goed geneest. Maar nu misschien toch iets te veel van het goede geweest en hij wordt ook een dagje ouder natuurlijk.

Had je de dierenarts nog gebeld of is ie weer oké?

Afbeelding
Donderdag hadden we zon, zo heerlijk <3

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 15:56

Ja heerlijk he zon zonnetje! Vannacht waarschijnlijk sneeuw. Ben benieuwd..

Gelukkig niet meer hoeven bellen het is al een heel stuk slanker. Je ziet het alleen nog als je het weet. Toch fijn dat hij het zelf op heeft kunnen lossen en het laatste beetje komt wel. Heb gisteren kleefkruid gehaald, hopelijk ondersteunt hem dat.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:12

Oh lekker wandelen in de zon. Zou zo graag willen dat Jippe het buiten het erf ook Ok vindt, maar ook al staan we er al 17 jaar… “buiten” blijft te spannend en wordt hij bijna gevaarlijk. Zitten ook diepe sloten aan beide kanten naast de smalle weg (past maar 1 auto breed op en dan kan er niks naast) met gevaarlijk steile bermen. Hij heeft ook behoorlijke trauma’s rondom “van huis weg zijn” dus wij zijn erf-gebonden. vandaag dus even lekker het hele erf bekeken van alle kanten (groot erf hoor, met allemaal hoekjes, paadjes etc) want gister voor eerst even gelongeerd sinds hij ziek was. en hij liep erg stijfjes. had genoeg praatjes hoor, als ik hem wat opjutte dan kreeg ik een kop/nekrol of een paar galopsprongen met een “bok” (lees.. 10 cm van de grond, maar dat is altijd zijn hoogste bok geweest haha) dus we gaan het rustig oppakken met wandelen op het erf, grondwerk en longeren. Energie heeft ie weer genoeg. had vorige week zijn deur eruit gebeukt… En vrolijk is ie ook weer. Krijgt nu combinaties van speedibeet, pavo vital, pavo muesli 18plus, vitalbix nutrimash (hij wil het weer eten sinds gisteren!) en lijnzaadolie.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 16:46

Ik spring hier ook even bij voor mn merrie van 19.

Wat geven jullie bij van product en merk voor een immuniteitsboost? Pasta of een pot poeder?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:20

Wat jammer zilfstar dat hij een trauma heeft. Gelukkig kan je op stal ook goed stappen! Fijn dat hij zich weer beter voelt

Sentir, geen ervaringen mee omdat die van mij eigenlijk nooit ziek is. Wat is je aanleiding? Ik geef soms wel een detox kuur (of laat de homeopaat komen) als hij bijv op Metacam heeft gestaan.. reminds me of.. dat ik de homeopaat weer moet appen :+

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 19:06

Queelens schreef:
Wat jammer zilfstar dat hij een trauma heeft. Gelukkig kan je op stal ook goed stappen! Fijn dat hij zich weer beter voelt

Sentir, geen ervaringen mee omdat die van mij eigenlijk nooit ziek is. Wat is je aanleiding? Ik geef soms wel een detox kuur (of laat de homeopaat komen) als hij bijv op Metacam heeft gestaan.. reminds me of.. dat ik de homeopaat weer moet appen :+

Mijn aanleiding is de droes van vorig jaar waar ze zo ziek van was. Momenteel gaat alles goed en is ze er voor ingeent maar ik dacht dat het geen kwaad kon :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:11

Sentis,die van mij krijgen Cush x van Hilton herbs
Dit supplement bevat monnikspeper, mariadistel, blauwe bosbes, galega, artisjok en guldenroede.

En ja het jonkie krijgt er ook van,kan prima :j

En ik had punten bij agradi en nu krijgen ze ook topvitamine bij
https://agradi.nl/products/agradi-healt ... Rs8.V7Nhpd

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:12

Ik geef gewoon standaard Pavo Vital voor de dagelijkse vitamines en mineralen en ik denk (hoop) dat daarnaast niet perse nog een extra boost nodig is dus verder dan dat kan ik je niet helpen sorry. :+

Hier vandaag weer video's gemaakt voor de kliniek. Hij lijkt dit keer wel beter te zijn dan na de vorige keer pijnstillers afbouwen. Maar hij blijft niet helemaal goed in die achterhand. Zo balen. Ben erg benieuwd wat de kliniek er nu weer van gaat vinden. :=

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 21:57

Heb je gelijk hoor,op zich kunnen ze het er dan prima op doen.
Maar die van mij staan 24/7 buiten en op een of andere manier denk ik dan wel altijd dat kruiden weer extra ondersteunen ofzo :j

Ga je nog verder laten onderzoeken dan?

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:05

Nou het was nu een beetje erop of eronder met de pijnstillers en opbouw. Dus eigenlijk zou het hierna klaar zijn en pensioen betekenen. Maar ik blijf het frappant vinden dat hij na inspuiten in stap zoveel soepeler geworden is en zoveel meer eetlust heeft. Geeft toch aan dat er iets verbeterd is en ik vraag me echt af of we niet nog wat kunnen.

Maar het meeste werd heel duur of risicovol (narcose) qua onderzoeken dus het advies was wel echt om gewoon te stoppen en het vanaf nu per dag aan te kijken. Maar geen idee wat ze nu weer gaan zeggen. Vorige keer dacht ik ook dat het klaar was. :')

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:12

ellepel schreef:
Heb je gelijk hoor,op zich kunnen ze het er dan prima op doen.
Maar die van mij staan 24/7 buiten en op een of andere manier denk ik dan wel altijd dat kruiden weer extra ondersteunen ofzo :j

Ga je nog verder laten onderzoeken dan?

Echinecea oftewel zonnehoed kun je geven. Dat is goed voor de weerstand. Ik geef t ook regelmatig, moet weer bestellen maar wilde eerst dat Jippe weer goed at. Echinecea neem ik zelf ook in de winter. Maar dan in tabletvorm natuurlijk, niet als los kruid :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:12

Wat ook goed helpt is rozenbottel. Ik geef dan gemalen rozenbottel omdat ik de normale zo hard vind. Werkt ook enorm goed als een boost. Je hebt ook wel pasta's en olieën maar daarvan vind ik het nadeel dat er zoveel extra's in verwerkt zit. Ik geef het liefst echt kruiden en alles zo natuurlijk mogelijk, maar dat komt ook omdat die van mij enorm gevoelig is.

Hier eindelijk weer goed nieuws. Nadat het vorig jaar zomer echt enorm slecht ging en ik op het punt stond hem te laten gaan kan ik zeggen dat hij zich op dit moment zo goed voelt! Nu een paar keer mee geweest naar de bak en alle keren zo blij, rennen, spelen, bokken noem maar op. Vandaag maakte hij zelfs een sprongetje (hij kon er makkelijk langs heen dus echt uit zichzelf). Komende periode wil ik hem dus langzaam heel iets meer beweging gaan geven om te kijken wat hij daarop gaat doen. Voor nu echt enorm blij met hoe hij zich voelt en hoe hij beweegt <3

Afbeelding

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 23:17

veertje99 schreef:
Wat ook goed helpt is rozenbottel. Ik geef dan gemalen rozenbottel omdat ik de normale zo hard vind. Werkt ook enorm goed als een boost. Je hebt ook wel pasta's en olieën maar daarvan vind ik het nadeel dat er zoveel extra's in verwerkt zit. Ik geef het liefst echt kruiden en alles zo natuurlijk mogelijk, maar dat komt ook omdat die van mij enorm gevoelig is.

Hier eindelijk weer goed nieuws. Nadat het vorig jaar zomer echt enorm slecht ging en ik op het punt stond hem te laten gaan kan ik zeggen dat hij zich op dit moment zo goed voelt! Nu een paar keer mee geweest naar de bak en alle keren zo blij, rennen, spelen, bokken noem maar op. Vandaag maakte hij zelfs een sprongetje (hij kon er makkelijk langs heen dus echt uit zichzelf). Komende periode wil ik hem dus langzaam heel iets meer beweging gaan geven om te kijken wat hij daarop gaat doen. Voor nu echt enorm blij met hoe hij zich voelt en hoe hij beweegt <3

[ Afbeelding ]

Oh wat fijn zeg! Ben t even kwijt: hoe oud is ie?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 00:39

Oh dat klinkt heerlijk Veertje!