Iemand had een kerst/verjaardagscadeautje gekregen
ellepel
Geplaatst: 25-12-24 15:10
Mooi! Mooie kleur
Zilfstar
Geplaatst: 27-12-24 19:54
Op stal zijn we er achter welk virus het betrof waar ook mijn paard ziek van is geworden. Equine corona. We hebben nu in totaal ik geloof 6 of 7 zieke paarden gehad waarvan 2 echt ernstig dus n kliniek moesten. Met ie ouwe van mij, wat dus het 2e paard met klinische symptomen is geweest, gaat het nu redelijk goed. Ruwvoer blijft een dingetje. Maar pavo vital vind ie dus ook lekker. En hij begint al wat bij te trekken met de Speedibeet. Dank hier nogmaals voor de tips en het meeleven etc. Jippe blijft deze winter lekker onder de deken.
Ik weet dat corona onder kalveren al bestond. Maar paarden met corona. Jippie a jeej Hopelijk gaat het alsnog met een sisser aflopen bij jullie!
assebassie
Geplaatst: 27-12-24 20:21
Gossie, paarden Corona, hoe komen ze daar nou aan. Niet iets waar je gelijk aan denkt.
Moet jullie niet uitkijken voor besmetting dan? Beterschap en gelukkig gaat het met Jippe.
Mijn meisjes in de nevel, leuk he, echte rijkdom vind ik dit..
Zilfstar
Geplaatst: 27-12-24 21:45
Ja equine corona is erg besmettelijk. Heeft overigens niks met covid te maken, behalve dat t ook een corona virus is. 85% v een stal kriijgt t bij een uitbraak, waarvan meeste zonder klinische symptomen, enkele zoals jippe en enkele heftig m uitdroging etc die dan naar kliniek moeten. Voorlopig dus idd allerlei maatregelen van kracht zoals niet naar andere stallen en geen vreemden op stal. Ik vermoed zelf dat t meegekomen is met een paardje dat langdurig op een kliniek had gestaan en terug kwam.
Dat is flink besmettelijk dan.. Corona virussen komen onder dieren ook gewoon voor inderdaad. Goed dat jullie er rekening mee houden qua besmetting. Zoiets kan echt lang duren..
@assebassie mooi zo in de mist!
Hier was het ook heel gaaf in de mist op het water:
ellepel
Geplaatst: 27-12-24 22:09
Goh jee, is het dan een soort paardengriep? Oh ja dus,heb al even op Google gekeken. Ja dat kan wel gebeuren natuurlijk… sneu als ze zo ziek zijn
Ja mistig vandaag hè,leuke foto’s Ik ben wel echt heel erg toe aan zon merk ik. Zat zelfs al te bedenken dat ik misschien deze week maar even onder de zonnebank ga. Even wat nepzon
WendyBZ
Geplaatst: 27-12-24 22:21
Aangezien mijn merrie komend jaar 21 wordt, meld ik mij ook graag in dit topic
Lorenzana is een Dravermerrie van nu 20, ik heb haar overgenomen toen ze 17 was. Toen had ze er al een koerscarriere op zitten en een carriere als fokmerrie. Ik heb nog wel wat gereden met haar, maar liep steeds tegen problemen met het opstappen op. Ik kon het er wel uit trainen, maar als ik een week niet reed, kon ik weer overnieuw beginnen. Ze heeft wat slijtage, vooral haar hakken zijn slecht, dus het rijden heb ik gewoon maar laten zitten, ook vanwege tijd, en we doen nu vooral nog dingen aan de hand. Ik doe wat dressuur aan de hand, met lange lijnen, en af en toe een western-wedstrijdje In Hand Trail Ze vind hindernissen en schriktrainingen wel leuk om te doen
Ik sta op een all-in pensionstal, maar voer wel wat bij (o.a. luzerne, daar krijgt ze gewoon een emmer van in de stal, en Havens Crumbs (naast het net vol hooi en Havens draversbrok). Ik probeer zo lang mogelijk mee te gaan in het normale regime. Ik hoop dat ze ooit nog mee kan als ik de paarden aan huis krijg, maar dat is toekomstmuziek...
ellepel
Geplaatst: 27-12-24 22:38
Hee wat leuk en welkom! Ik herken wat van jouw foto’s, Dat was in de Sunrise stables was je daar afgelopen week? Ja dat in hand trail vind ik ook leuk, maar daar nog niks mee gedaan, heb ook geen oefen materiaal meer,maar komt misschien wel weer.
WendyBZ
Geplaatst: 27-12-24 22:43
Klopt, dat was afgelopen zaterdag! Daarvoor een aantal keer in Oosterwolde meegedaan. Het is leuk om zo nog wat te hebben om naartoe te werken, ze vindt het leuk om hindernissen te nemen aan de hand, of aan de lange lijnen:
Ik geef zelf TREC-training en ook wel obstakeltraining, dus materiaal genoeg
Onze wandelingen buiten zijn meestal ook een soort van aan de lange lijnen met één lijn. Op de heenweg loop ik voorop, op de terugweg zij, dan ben ik er meestal klaar mee en ze heeft nogal grote stappen
Wat een leuk paard wendy, die heeft er zin in, heel knap dat je dat allemaal kan met haar, ze boft met jou. En ze oogt nog jong… Al die dingen die je met haar doet lijken me geweldig, ben ik nooit aan toe gekomen…
Es_ther
Geplaatst: 28-12-24 09:37
Welkom Wendy! Leuk je hier weer te treffen!
ellepel
Geplaatst: 28-12-24 09:48
Ja wat leuk zeg! Wij deden vroeger op de stal wel elk jaar een schriktraining, en dan daarna een barbecue met zijn allen. Moest even zoeken,maar heb nog een foto van Kelly en mij.
WendyBZ
Geplaatst: 28-12-24 19:07
Dankjulliewel :0 en hoi Esther!
Ze ziet er nog goed uit en er zit nog genoeg tempo in maar de grijze oogleden verraden haar leeftijd
Jaaaaaa nog even en dan hopelijk dat ze samen kunnen
En poppy ook nog een beetje iris opvoed en layka dahlia opvoed
Es_ther
Geplaatst: 30-12-24 12:31
Hahaha je hebt wel een leuke mix zo met jong en oud
hagelslag
Geplaatst: 30-12-24 13:17
Es_ther schreef:
Hahaha je hebt wel een leuke mix zo met jong en oud
Jaaa absoluut! Hopelijk komt dat de jonkies ten goede. Ook iris mag hier en daar iets meer paardopvoeding krijgen. En Hopelijk doet poppy dat. Want iris mag teveel van layka naar mijn mening
Ik ben zelf een luie opvoeder... Ik hoop voornamelijk dat de oudere her dus voor mij doen
ellepel
Geplaatst: 30-12-24 13:25
Hoe gaat het daar eigenlijk met vuurwerk, is dat een beetje te doen?