Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sleeper schreef:Even een vraag over de merriebrok (of eigenlijk al het dikmakende krachtvoer) Hoe zit dat met geven aan oudere paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid? Zitten er in de dikmakende krachtvoeders niet teveel dingen die dat in de hand kunnen werken? Iemand die dat weet?
Die van mij moet nm dikker worden, en ik moet daarvoor echt iets anders gaan geven dan mn simpele basisbrok van Havens (met onbeperkt hooi)
Edit: ik lees hier veel tips&tricks, maar ik vind het moeilijk om te beslissen wat voor mijn paard nou het beste zou zijn. (met name dus door hoefbevangenheid verleden). Dus ik hoop dat dat iemand me iets verder kan helpen. Ik ben een overbezorgde paardeneigenaar
chipieke schreef:Paarden en pony' s op derde leeftijd krijgen het moeilijker om hun gewicht en conditie te behouden.
Speciaal daartoe ontwierp Dodson & Horrel "Sixteen Plus", verkrijgbaar in muesli (Mix) of in korrel (Cubes).
Sixteen Plus is het meest verkochte veteranenvoeder ter wereld !
Maris schreef:Sixteen plus kost iets van hooguit 20 euro voor 20 kg. Nog veel geld, dat is waar. Maar volgens mij kost het echt niet meer !
edit : even voor je gekeken volgens voerverlijk kost het in nederland 19,40 euro voor 20 kg http://www.voervergelijk.nl/paardenvoer ... on-horrell
haboshof schreef:Maris ik zag dat jij iets zei over e-nummers dat in voer zou zitten?
Ik heb een lijstje gevonden van merken, waar het wel en niet inzit. Heb jij die ook, of heb ik iets gemist?
Maris schreef:haboshof schreef:Maris ik zag dat jij iets zei over e-nummers dat in voer zou zitten?
Ik heb een lijstje gevonden van merken, waar het wel en niet inzit. Heb jij die ook, of heb ik iets gemist?
Ik weet het niet ??
Ik weet alleen dat oa e 320, e-321 en zeker e-324 niet echt gezond zijn. En dat heel veel paardenvoermerken die stoffen wel gebruiken. E-324 mag niet meer in nederland, maar nog wel in Belgie ( oa cavalor ) gebruikt worden. Merken als havens etc gebruiken meestal wel e-320 en/of e-321
Noon schreef:Ik heb mijn merrie ook een tijdje op 16+ gehad, en ja het was prijzig maar ze deed het er echt super op. Maar om het nu continue te voeren, dat kan mijn portemonnee helaas niet aan