Toen ik na 25 km fietsen terug kwam had zij mooi haar eten op

Mag van mij wel een hele tijd zo blijven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Evilginger, toch even vragen wat voor slobber het is.
En de helft van 5 liter is voor slobber niet veel…dan is het nog maar 2,5 liter en als het heel dun gemaakt is dan is dat te weinig.
Die van mij krijgt per keer een volle emmer, dat is dik 10 liter.( en dan vier keer per dag)
En ik maak het vrij dik, want ik heb liefst zo min mogelijk water er in omdat ze dan nog wel wat moeten kauwen en water neemt wel plek in in de maag,maar geeft geen voeding.
evilginger schreef:Ik kom hier even tips vragen voor een stalgenoot. Zij heeft een volbloed van rond de 27 (exacte leeftijd is niet geweten) en sinds de zomer komt hij maar niet bij en blijven zijn ribben erg zichtbaar. Hij staat zo goed als altijd buiten, nu ook met een deken op. Eens op stal doet hij aan luchtzuigen. Hooi krijgt hij onbeperkt, ook 2x slobber per dag + krachtvoer en luzerne, maar bijkomen doet hij niet.. ze heeft al advies gevraagd aan onze voerleverancier, maar ze zit ondertussen al zeker een maand verder en er lijkt nog geen gram bijgekomen te zijn..
evilginger schreef:Ik gok dat hij rond de 1m60-1m63 zit, hij is nooit exact gemeten. De slobber van ‘s avonds is ongeveer een emmer van 5L denk ik waar hij dan de helft van krijgt en zijn compagnon de andere helft. Zij staat trouwens wel heel goed maar is ook een paar jaar jonger