Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Heeft Horseflex niet ook een amino complex die interessant is voor spieropbouw?
Hier vandaag even een spannende maar wel leuke dag. Ik heb na lange tijd weer eens een klein stukje onder het zadel gestapt buiten. De opbouw van de kliniek aan de longeerlijn werd erg eentonig en saai waardoor de 'go' in het lopen steeds minder lijkt te worden. Ik heb zelf het idee dat er nog steeds wel verbetering is, maar wel heeeeel langzaam. In overleg met de kliniek gaan we het nog 3 weken aankijken en ik ga per dag monitoren hoe hij is.
Om die 3 weken te overbruggen ga ik per dag aankijken wat goed voelt en ook kijken naar waar pony plezier uithaalt. Dus wandelen, grondwerk, toch longeren of een klein stukje stappen onder het zadel afwisselen. Ik vind het doodeng, want ik wil hem zeker niet overbelasten maar aan de andere kant moest ik nu ook al bijna dagelijks longeren van de kliniek en er is niet veel wat belastender is dan dat.![]()
En stiekem was het dus ook wel enorm genieten weer een klein stukje naar buiten. Hij was zo vrolijk en blij, had het eerste stuk amper een rem zo enthousiast en liep eigenlijk de hele weg goed door en voor mijn gevoel vrij soepel en zuiver. Dus dat is echt even genieten. Ik hoop maar zo dat de komende 3 weken van afwisseling en gedoseerde beweging hem helpen opknappen. Daarna weer overleg met de kliniek en bepalen of we doorgaan omdat hij echt goed opknapt of dat we hem met pensioen zetten en kijken hoe dat pensioen dan ingericht kan worden. Als tussenoplossing konden ze nog een kijkoperatie doen maar dat zie ik niet zitten qua risico's en 0,0 garanties en er was nog een inspuiting mogelijk met PAAG geloof ik en daar sta ik nog wel voor open om dat te proberen als hij nu over 3 weken niet weer een stuk opgeknapt is.
Verder leeft hij het goede leven. Doet het steeds beter in zij kudde en stalgenoten vinden hem nu regelmatig lekker slapend in de schuilstal. Dat is voor hem echt speciaal want dan moet hij echt het vertrouwen hebben in de kudde dat dat kan.
Ik sluit dit lange verhaal dan ook af met een lieve slaperige foto.![]()
[ Afbeelding ]
ellepel schreef:Ik geef Kelly PEA.
Dit
https://www.pharmahorse.nl/pea-buta-paard.html
Heb wel het idee dat het haar goed helpt.
En ik probeer het voer optimaal te houden met alles wat ze nodig heeft aan vitamines en eiwitten.
Britta31 schreef:Ik dacht dat er wel vraag was naar een pensioenstalling of gewone stalling voor een kleine pony,maar alleen een reactie of het goedkoper kon en iemand met veel te veel wensen.Ach,er komt wel een pony op mijn pad.