Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BoYo

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 09:42

@ Montgri, sterkte!

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:02

Wat leuk Sanet. gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Dekens trekken.. die heb ik bij schim gelukkig niet meer. Bij mijn bijrijpaard wel. Die had een record van 3 dekens in een week. En dat ware allemaal dure dekens. Eerst zat die verstrikt in een van mijn amigo dekens, toen in mn volgende amigo en later in mn premier equine. Nu heeft die een goedkope uitvoering van bucas waar ook al de gaten inzitten maar hij krijgt geen nieuwe meer van mij _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Een mooie serie van gesloopte dekens. In die week had toevallig schim ook een slippertje maar die kon ik weer maken
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:47

Nee die deken.. _O-

Hier weer een rondje kliniek gedaan vandaag. Controle. Goed en slecht nieuws..

Het goede is dat hij echt aanzienlijk verbeterd is qua lopen! Het slechte is dat hij nog steeds niet goed was. Dus weer ingespoten en maar weer 2 weken niks doen en hopen op het beste. Krijg er onderhand wel een beetje een hard hoofd in hoor. Zeker omdat ze weer 33n nieuw (nouja het zat er natuurlijk al) plekje gevonden hebben op de scan en daar konden ze helaas zonder mri/ct of kijkoperatie weinig over zeggen wat het exact was en of dat hetgeen was waar hij last van heeft. Blijft ingewikkeld.. Ik hoop zo dat die knie weer helemaal de oude wordt.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 16:59

Afbeelding
Hij had de deken net 2 dagen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:31

Oh my God, die dekens wat zonde!
Staat wel een bij ons met eczeemdie een deken op moet en dat is ook af en toe kapot.
Die maak ik wel eens voor haar,maar ik ben wel blij dat ik een paard heb wat zonder kan staan :j

Celebi,wat jammer,je had zo gehoopt op wat meer positiviteit.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:56

Oh mijn god, ben ik blij dat wij nooit dekenslopers hebben gehad!!!
Layka voedde de veulens altijd zeer goed op als ze ergens aan wouden trekken wat niet mocht.
Helaas mag iris wel behoorlijk veel van haar :Y)
Maar iris en layka is qua vriendschap een geval appart heb ik het idee....

@celebi ahhh had gehoopt dat jullie nu wel weer actief bezig konden -O-

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:52

O jongens die dekens wat erg.
Hier staat er een met vliegen/exceemdeken, maar ze zijn wat dat betreft heel beschaafd, ik doe jaren met dekens, ik heb er een al ruim 22 jaar. Twee merrie mutsen haha.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 23:00

Queelens schreef:
Wat leuk Sanet. gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding!

Dekens trekken.. die heb ik bij schim gelukkig niet meer. Bij mijn bijrijpaard wel. Die had een record van 3 dekens in een week. En dat ware allemaal dure dekens. Eerst zat die verstrikt in een van mijn amigo dekens, toen in mn volgende amigo en later in mn premier equine. Nu heeft die een goedkope uitvoering van bucas waar ook al de gaten inzitten maar hij krijgt geen nieuwe meer van mij _O-

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Een mooie serie van gesloopte dekens. In die week had toevallig schim ook een slippertje maar die kon ik weer maken
[ Afbeelding ]

Hoe krijgt ie het voor elkaar :')

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:58

Oh Celebi wat rot vooral dat je niet helemaal weet wat het is en een ct/mri doe je ook niet zomaar meer… misschien als het nog staand kan maar dat denk ik niet als het om de knie gaat? Wel fijn dat die klinisch verbeterd

Oh dat deken Britta!

Esther, ja vooral met die 1e. Je ziet het op de foto niet goed maar zijn rechterbeen zat helemaal in de deken verstrikt. Hij kwam al half strompelend met een bepaalde blik naar me toelopen uit de inloopstal dat ik dacht ‘hier is iets gaande’ := toen zag ik de deken. Terwijl ik de foto maakte was iemand met een schaar onderweg om hem te bevrijden haha. Gelukkig had die niet lang zo gestaan want een kwartier ervoor was er nog niks aan de hand.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:24

Oei! Klinkt ook wel onhandig. En zonde wel -O- .

Hoe gaat het met de oudjes en dit weer? Zijn ze nog niet weggesmolten of weggewaaid? Of weggespoeld?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:33

Ja gaat best goed,al die warmte is wel goed voor die oude gewrichten geloof ik.
ze loopt in elk geval wel heel goed, is opgewekt en blij, ze staan ook net weer op nieuw landje gras.
Vond gister de appels op haar billen ook zo leuk haha.
Heb er een foto van gemaakt.
Afbeelding

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:27

Een staande MRI kon geloof ik wel alleen werd heel erg afgeraden vanwege dat hij 100% stil moet staan. Bij een enkele beweging zou de MRI al voor niks zijn.

Maar goed, qua kosten, risico's en de uitkomst die er eventueel uit komt lijkt het me niet meer heel rendabel om dat soort dingen nog te proberen. Zeker niet voor een knie die een beetje slecht is op het harde in draf. Denk dat als hij niet meer goed wordt dat het dan gewoon een pensioen wordt helaas, want hij is veel te goed om klaar te zijn. Maar net niet goed genoeg om hem nog echt te belasten. Maar goed, gezien hij nog zo fit was voor deze blessure blijven we nog hopen. We zijn er allebei nog niet aan toe. We zouden dit jaar weer 2x richting Veluwe gaan samen. -O-

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:46

Montgri hoe gaat het met je? :(:)

Kelly <3 Mooie appeltjes!!

Met de warmte hebben die van mij maandag een aantal uren binnen gestaan. Even uit de zon, in de schaduw, even uit dekens en maskers en even bijkomen op stal. Vind ik toch prettiger voor ze. Dinsdag was het heel benauwd, stonden ze wel buiten want geen felle zon, maar toen had ze het ook wel pittig. Al was het binnen net zo benauwd, dus toch buiten gelaten en wat extra afgespoten :)

Sanet, wat een leukerd dat veulen, super lieve foto <3

Celebi fijn dat het wel iets is verbeterd, maar zuur dat het nog niet goed genoeg is... hoop dat het wel een stijgende lijn blijft houden, maar duurt wel lang zo, knuff :(:) Zuur ook dat de veluwe dan niet kan doorgaan... :(

Die dekens..... wat erg := Blij met mijn 'blijf van mijn lijf merrie' als ik dat zo zie := Al moet ik zeggen, ze is haar gemiste kriebels van de afgelopen tig jaar aan het inhalen. We hebben sinds dit jaar tussen de weides geen draden maar planken en ijzeren hekken. En daar kan je prima overheen hangen om met je buurvrouwen te kriebelen <3 Op een veilige afstand (ze kan niet met anderen samen staan), maar toch intiem zijn als ze wilt. Ik word daar zo onwijs blij van, ze staat meerdere keren per dag met beide buurvrouwen te kriebelen. Ik gun het haar zo <3

Hier heeft madame 3 dagen op pijnstillers gestaan voor haar hals en ik heb het 'vastschieten' niet meer gezien. Gisteren met wandelen is ze wel echt lang traag en vind ik haar wat 'bedenkelijk' kijken en ga ik toch wel weer zorgen krijgen. Maar na een tijdje wordt ze 'wakker' en losser en loopt ze wel een stuk fijner en blijer, dus we blijven wel maar wandelen. Hopelijk blijft haar hals goed gaan *fingers crossed*

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 09:45

Zou ik mij ook mogen melden met mijn 20 jarige pony? :)
Afbeelding

Ik zal vanavond eens een beetje bij lezen in het topic om te zien hoe het met iedereen gaat :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:23

Tuurlijk! Wat een knapperd <3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 11:28

Welkom!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 18:20

Ja hoor,hoe meer hoe leuker toch :j

Ik heb vanmiddag even in de schuilstal bij Kelly gezeten.
Die zat wat te mieren met haar eten. Ze moet eigenlijk wel een emmer vol leeg eten,maar ze had niet veel zin.
Denk dat ze toch genoeg gras heeft kunnen eten.

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 12:01

Feest vandaag! Afbeelding

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:00

Proficiat!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-24 13:26

Gefeliciteerd! Wat een mijpaal *\o/*

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 12:45

Wat een leukerd Ellepel! Hoe oud is ze?

Gefeliciteerd Sanet!

Helaas voor Donner de afspraak bij de kliniek naar voren moeten halen en we kunnen volgende week dinsdag terecht. Helaas gaat hij opeens flink achteruit en de vraag is waar het vandaan komt. 2 weken terug had ik al bloedonderzoek laten doen en daar kwam bloedarmoede uit, de kuur die hij heeft gekregen reageert hij niet op en ook zijn levenslust is helemaal verdwenen. Hij is heel tam, wilt bijna niet meer lopen aan de longeerlijn en is niet meer mijn draakje zoals ik hem ken. Je ziet dat hij pijn heeft en hij staat al op pijn medicatie. Nog een weekje afwachten en ik hoop dat we nog iets kunnen doen voor m'n lieve ventje ;(

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:21

Heeft hij ook koorts Veertje?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 13:38

Oh dat klinkt niet goed, bloedarmoede niet niet weggaat na medicatie zou je denken aan een bloeding ergens in het lijf,misschien een tumor..
Is wel echt heel heftig. Zo te horen. :(:)
Hopelijk vinden ze iets wat goed te behandelen is.

Kelly is 31.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 14:39

De laatste keer dat ik heb gemeten (1,5/2 weken terug) niet. Maar kan vanavond nog wel een keer meten, kan natuurlijk zomaar veranderen.

Donner heeft wel een bult bij zijn keel/kaak waarvan iemand gisteren nog heeft gezegd dat kan een vet bult of een tumor kan zijn. Dus die bult laat ik zeker nog nakijken volgende week. Je ziet de bult niet zitten maar je kunt hem wel voelen en bewegen. Daarnaast staat op de planning kreupelheid onderzoek, foto van rug en ik wil ook SI van binnenuit laten onderzoeken. Gisteren liep hij namelijk echt nog slechter dan 2 weken terug ;( Had gehoopt dat de kuur aan zou slaan want dan zou hij iets fitter moeten zijn en misschien ook wat anders gaan bewegen, maar in draf loopt hij 2 hoeven achter zijn voorhoef. Dat is natuurlijk verre van goed en zeker om te bedenken dat we in maart nog Z2 reden.

Oh wauw wat een mooie leeftijd al zeg! <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 15:39

Ach veertje :knuffel:

Afbeelding
Dit was m’n spookje afgelopen week. Echt ridder paardje :')