Topic voor onze oudjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 07:54

Duivelsklauw zou ik niet zomaar geven. Alleen bij echt ongemak van bijvoorbeeld artrose. Als je paard verder fit is komt conditie vanzelf, daar heb je dan geen natuurlijke pijnstiller voor nodig. Bij ondersteuning van pezen en gewrichten zou ik eerder nog aan glucosamine denken. Maar ook daarbij: als het niet nodig is waarom geven? Het is harstikke duur spul.

Zou gewoon lekker doen wat je doet en het voer niet al te rigoureus aanpassen. Wat ik vaak deed was 18 plus muesli voeren en dan een paar keer per week wat fibrebeet erbij en aanlengen met water. Wanneer de weide schraal werd gaf ik hem meer Fibrebeet en wanneer hij goed op gewicht was gaf ik hem weer minder. Echt op het oog doseren zegmaar.
Laatst bijgewerkt door Celebi op 30-07-24 08:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Mondy

Re: Topic voor onze oudjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:05

Dan hou ik t zoals t nu is, bedankt voor de tips !

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 08:23

Ja zou ik ook doen, als je de aanbevolen hoeveelheid van de care4life geeft met ook nog eens twee scheppen basisbrok van stal en je geeft ook nog olie dan moet dat toch haast wel genoeg zijn denk ik?
Het is wel zeker dat hij genoeg hooi eet? Komt hij ook op gras?

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:48

Hij staat op deze stal de hele dag op de wei, en heeft door zn hooizak nu ook langer hooi

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:59

Ik zou inderdaad ook geen duivelsklauw gaan geven, als je iets wilt voor het bewegingsapparaat, ik ben zelf wel heel tevreden over Primeval Gelatinaat. Daar doet mijn dame het al jaren heel goed op. Maar ik zou ook niet teveel dingen in 1x gaan aanpakken, want dan weet je straks alsnog niet wat wel of niet werkt.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:26

Joyce heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

Hier zaterdagavond ook een heftige nacht gehad. Mams belde dat ze Joris niet binnen kreeg. Ik zou eraan komen. Afstand 20 min met de auto. Gelukkig stond hij net binnen , maar wou niet eten. Na temperaturen bleek hij over de 40graden te hebben en stond te pompen. Had de moed al opgegeven. DA gebelt en die heeft er alles aan gedaan. 5 spuiten waarvan ik er 3 nu nog dagelijks moet geven. Zondag had hij weer 37.5 en stond er redelijk goed bij. Hij is nog ietsjes benauwd.
De DA constateerde een longontsteking.
Zo sneu om je maatje zo te zien. Met vakantie in zicht toch lastig om wegvte gaan. Maar we hebben nog 1.5 week
Joris, 23 heeft chronische dampigheid.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 10:30

Ach jeetje schrikken Kaatje. Hopelijk knapt hij snel weer op en kunnen jullie rustig op vakantie.

Hij wordt opgehaald tussen 11 en 13 uur. Hoop dat Guus het gaat trekken. Ze reageert vandaag vind ik weer anders dan gisteren op de bult onder het zeil. Niet dat ze erbij gaat (vandaag ook dat stuk afgesloten). Maar je ziet haar echt ermee bezig zijn. Ze heeft vannacht op stal gestaan, ik had verwacht dat dat misschien juist lastig zou zijn omdat de stal naast haar leeg was. Maar schijnt dat ik er meer moeite mee heb om die lege stal te zien op momenten dat er normaal wat in hoort te staan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 12:17

Kaatje, wat heftig zeg, een longontsteking is wel heel zwaar op die leeftijd.
Hopelijk knapt hij daarvan op.

Joyce :(:)

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:53

Hier is de inspuiting gisteren succesvol gedaan. Hij vond de trailer rit ook minder spannend dan vorige keer en kon daar gewoon zonder sedatie geprikt worden. Echt heel fijn. Toch lekker zo'n rustig dier die al die medische ingrepen gewoon toe laat.

Nu twee weken nog op rust en alleen wandelen (dag vakantie! :') ) en daarna terug voor controle. Dan krijgen we hopelijk groen licht om op te bouwen en als dat niet zo is kunnen ze hem nog een keer inspuiten. Ze verwachten dat dat niet nodig gaat zijn, maar de mogelijkheid is er wel als hij toch nog niet helemaal goed loopt over 2 weken.

Het lastige vind ik nu dat ik in totaal dus vanaf de eerste inspuiting 3,5 week niet weet hoe hij loopt, gezien hij in stap rad is. Duurt wel lang op deze manier.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:11

Sterkte Joyce. Fijn dat Guus het naar omstandigheden goed doet. Ik denk dat het een voordeel is dat ze monty nog gezien heeft. Volgens mij snappen ze heel goed wat er gebeurt.

Beterschap Kaatje, hopelijk knapt hij snel op

Fijn dat het goed gegaan is celebi. Blijft toch altijd spannend zo'n trip naar de kliniek. Ik ben nu ook echt alweer helemaal zenuwachtig voor onze trip naar Visdonk. Het is weer tijd om bekapt te worden en Hans moet weer nieuwe ijzers. Het is toch altijd een halve wereldreis vanuit ons.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:19

Hoe lang doen jullie erover? Dit was maar een ritje van nog geen half uur. En hij werd opgehaald door hun transport dus voor mij echt heel relaxt allemaal. :j

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:44

Nog gefeliciteerd Schim! *\o/*

Kaatje77 wat rot dat Joris even zo slecht stond... hoe gaat het nu?

Celebi, een lange adem nodig dus... wel fijn dat het goed ging naar en bij de kliniek! Nu fingers crossed dat het voldoende gaat werken.

Hoelang moet je naar de kliniek rijden Capopjekop?

Kliniek is altijd spannend, hoe kort of ver rijden het ook is. Je gaat er meestal niet voor niets heen, de reden is ook vaak spannend. Ik heb een fijne kliniek op een half uur rijden, maar ben ook wel eens naar SMDC geweest of Lienden en dat is toch wel ruim 1.5 uur of meer enkele reis.

Nu vind ik trailer sowieso super spannend. Ik ben ook amper meer weggeweest. Ze is 2 jaar terug in de trailer onderuit gegaan (of 3 jaar terug alweer?). Toen was ze achteraf ook wel echt slecht qua artrose in dr rug en overbelasting van haar voorbenen. Na een strandwandeling te moe en 'knikkende knietjes' waardoor ze bij een wat pittigere rem volledig onderuit is gegaan (stang kapot). Sindsdien vind ik khet toch spannend haar mee te nemen... maar misschien toch maar weer eens naar bos of strand. Ze vind het zo leuk vaak...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 18:38

Afbeelding

Afbeelding

Oma vandaag, was gelukkig niet meer zo warm.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:33

Weer veilig thuis
Afbeelding

Voor ons is het iedere keer 1.5 uur enkele reis. Eerst ging alleen Hans mee, maar dan moest m'n smid voor een pony komen. Dus nu gaan ze allebei mee naar van Nassau. Amber heeft ook echt betere hoeven gekregen sinds ze mee gaat.

Het gaat overigens super met hem. Maar ik durf niet zo goed over te stappen van smid, dus vandaar dat ik hem op de kliniek laat beslaan. Plus meneer denkt dat hij een wilde hengst is zodra hij daar de trailer af loopt. Dus tot nu toe is hij iedere keer gesedeerd. Heel gênant want thuis is hij altijd mega braaf. Ik neem hem nu expres mee naar andere locaties.

Lienden is wel dichtbij, kwartiertje rijden ongeveer. Maar ik heb geen vertrouwen in de smid daar na een negatieve ervaring en Van Nassau vertrouw ik blind. Dus dan maar die wereldreis maken.

Tancreda, zonde zeg. Loopt ze er nog wel makkelijk op? Ik vind het ook doodeng. Ik ben echt bang dat andere automobilisten een fout maken of dat de trailer los schiet. Kleine kans natuurlijk maar goed

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 19:45

Fijn dat het goed ging!

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:07

O ik hou ook niet van een trailer, vind het niks, doe het ook niet meer als t niet hoognodig is. Vroeger wel veel op pad geweest, was alles nog jong haha. We gingen vroeger ook naar van nassau met ons eerste paard, 30 jaar geleden, half uur rijden. Ik ben benieuwd hoelang ze het nog volhouden, zijn al dik in 70 denk ik.
Toen we paarden hadden zonder problemen heb ik een smid gezocht die aan huis komt, maar als t nodig zou zijn ging ik zeker weer naar van nassau.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 20:38

Wow wat een reis voor het beslaan. Maar als het werkt, dan werkt het! Een fijne smid vinden is best lastig. Heb gelukkig jarenlang een hele fijne gehad maar na verhuizing moest ik weer op zoek. Gelukkig nu weer een goede gevonden geloof ik. Heel aardig ook en nu al erg meedenkend. Heeft vorige keer Duplo's onder de achtervoeten gezet omdat ijzers niet mogen. Ben er wel over te spreken. Eindelijk niet meer zulke gladde schaatsen onder zijn voeten. Wie weet laat ik het voor ook wel doen. :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:05

Als hij niet bevangen had gestaan dan had ik dat ook niet gedaan. Maar hij was in december zo slecht dat hij niet eens op wilde staan om te plassen op de dag dat we voor het eerst naar de kliniek zouden gaan. Dus zolang hij het zo goed doet dan doe ik het met liefde. Zaterdag heb ik met hem de eerste les werken aan de lange teugel. Dus ik ben benieuwd

Fijn dat je een goede smid hebt gevonden. Het kan een hele uitdaging zijn als je verhuist bent.

@assebassie: ik ben ook benieuwd hoe lang ze nog door gaan ja. En ook wie ze dan gaat opvolgen. Maar goed, dat is zorg voor later

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:55

Ze loopt nog wel hetzelfde op de trailer. Na t voorval kon ik met mijn trailer niet meer verder (stang gebogen en half los) en zijn we door een andere opgehaald. Daar stapte ze zo op. Maar stond wel wat onstabiel op de wagen. Daarna nog wel een aantal keer weggeweest maar het blijft wel een extra spanning voor mij. Ik had graag nog eens naar de Utrechtse heuvel gegaan om te wandelen maar dat durf ik niet aan, 1 uur heen - wandelen daar en 1 uur terug. Dat is gewoon teveel voor haar nu. Als we weggaan is dat dichterbij en hooguit 3 kwartier wandelen op locatie.

Wat fijn dat het goed is gegaan! Een hele reis maar zo te horen wel echt de moeite! Never change een winning team dus ik snap dat je niet van hs wilt wisselen. Leuke foto zo gezellig samen op de trailer <3

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 10:07

Hierbij een uitnodiging voor mijn partijtje. Wat we gaan doen is een verassing, maar neem je zwemspullen mee. :+

Afbeelding

24 jaar geworden! Wel een foto van vorig jaar, want dit jaar zit vanwege zijn blessure het jaarlijkse verjaardagsritje met feestmuts er niet in. Hopelijk mogen we die binnenkort weer inhalen. Ik ga hem straks uiteraard wel zijn hoedje opdoen als we zijn 20 minuten moeten stappen. :')

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 10:22

Gefeliciteerd! Hopelijk volgen er nog velen gezonde jaren. Leuke foto ook, die ganzen in de plas maken het wel af :D

Ik heb gisteren zo'n fijne les gehad met Hans. Hij heeft in het verleden in het 2span gelopen met Grietje. Dat ging super omdat zij mega bomproof was. Omdat Hans nog van z'n eigen schaduw schrikt heb ik de wagen verkocht. Ik doe weleens beetje figuren rijden in de bak als we met amber aan het rijden zijn. Maar gisteren dus onze eerste les rechtrichten gehad. Gaandeweg ging hij echt lekker sjouwen. Maar na een half uur was de pijp wel leeg. Ik heb nu wel zin om hem serieuzer aan het werk te zetten.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:39

Gefeliciteerd met macho *\o/*

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:00

Haha nou ik weet iemand in een ander topic die de bikini nog uit de knoop moet halen.dus die gaat niet mee :')
Gefeliciteerd hoor met je knappe man *\o/*

Capopjekop wat gaaf dat je les zo goed ging. :D
Half uur is ook prima toch.. Tenminste deed ik wel,pony was er na een half uur zat van en ik krijg teveel informatie waarvan dan de helft niet blijft hangen.

Hier geen nieuws,gaat zo zijn gangetje.
Kelly heeft alleen wel de schuurpaal gesloopt,ik denk tenminste dat zij dat is.

Van dit

Afbeelding

Naar dit
Afbeelding

Heb al gevraagd of ze het gaan herbouwen,merk wel dat de meeste paarden er wel gek op zijn

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:10

Hahahahahahaa stoute Kelly.
Wij willen eigenlijk ook nog zo'n krabpaal maken..
Ooit....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 19:18

Ze vinden het heerlijk, Kelly is echt verslaafd aan dat ding.
Maar die gooit zich er met haar hele gewicht tegenaan…
Zag haar nou vandaag al bij wat andere paarden staan schooien van aaaah wil je me kriebelen? _O-