Hallootjes, mag ik mij hier ook aanmelden? Heb een Friese ruin Jippe, wordt volgende week 21 jaar. Ik heb begrepen dat dat voor een Fries al een behoorlijke leeftijd is aangezien de gemiddelde leeftijd 16 is.
Jippe heeft door EOTRH nog 6 voortanden en heeft verder mega-oesaphagus, wat bij hem al begint in de keel. Hij kan dus wat lastiger voedsel wegslikken en kwijlt… Is laatste tijd nogal afgevallen ivm slecht eten van zijn ruwvoer, (hij staat op zo ongeveer onbeperkt maar als hij merkt dat hij het niet goed geslikt krijgt weigert hij. We hebben 3 soms 4 soorten verschillend ruwvoer, elke baal weer verrassing. Dus elke eker hopen dat hij het eet) hoewel ik hem probeerde bij te voeren. Daar nu dus nog een extra portie bovenop gedaan en verandering van voer ingezet (van seniores priores naar vitalbix Daily complete geweekt met lijnzaadolie en sinds deze week een goede portie Vitalbix Mash plus daarbij een fiber (grasmix) als aanvulling. En hopen dat hij straks als de eindelijk de wei op mogen lekker bij komt van het verse gras. Maar maak me best zorgen over hem.
Lees en praat hier dus graag mee over onze oudjes.